چرا هواوی از تراشه پرچمدار جدید کایرین SoC در IFA 2020 رونمایی نکرد؟ - تکفارس 
چرا هواوی از تراشه پرچمدار جدید کایرین SoC در IFA 2020 رونمایی نکرد؟ - تکفارس 

چرا هواوی از تراشه پرچمدار جدید کایرین SoC در IFA 2020 رونمایی نکرد؟

مهرداد میرشاهی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - 08:00
چرا هواوی از تراشه پرچمدار جدید کایرین SoC در IFA 2020 رونمایی نکرد؟ - تکفارس 

با اینکه قبلاً شرکت هواوی اعلام کرده بود که در جریان رویداد IFA 2020 از نسل بعدی تراشه‌های SoC خود رونمایی خواهد کرد، اما این اتفاق روی نداد. این برای نخستین بار است که در رویداد IFA شاهد معرفی تراشه پرچمدار جدید کایرین نیستیم. به گفته یک رسانه چینی، دلایل زیادی پشت این تغییر برنامه ناگهانی است.

دو دلیل اصلی این تصمیم این است که هواوی نمی‌خواهد با رونمایی از چیپست جدید و پرچمدار خود، توجهات را به خود جلب کند چراکه این شرکت هنوز کاملاً مطمئن نیست که آیا TSMC می‌تواند واحدهای مورد نیاز را در موعد مقرر تحویل دهد یا خیر. از سوی دیگر، از تاریخ دوشنبه ۲۴ شهریور ماه (۱۴ سپتامبر)، شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آمریکایی دیگر اجازه همکاری با هواوی را نخواهند داشت. این تصمیم از سوی دولت دونالد ترامپ گرفته شده و به خاطر تنش‌های اقتصادی و سیاسی رخ داده بین ایالات متحده و چین است.

در حال حاضر، شرکت TSMC به سختی تلاش می‌کند تا واحدهای مورد نیاز هواوی را در موعد مقرر تحویل دهد بنابراین سری گوشی های هواوی میت ۴۰ در زمان برنامه‌ریزی شده قبلی عرضه خواهند شد.

این موضوع برای علاقه‌مندان ناراحت‌کننده است چراکه تراشه کایرین ۹۰۰۰ قرار بود نخستین پردازنده‌ای باشد که بر اساس روند تولید تراشه‌های ۵ نانومتری TSMC شکل می‌گیرد. گفتنی‌ست که این تراشه‌ساز سفارشی بالغ بر ۱۵ میلیون واحد تراشه دریافت کرده است و تلاش دارد تا هر چه زودتر و در زمان مشخص شده، آن‌ها را تحویل هواوی دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید