ایسوس احتمالاً روی چهار گوشی مقرون‌به‌صرفه کار می‌کند - تکفارس 
ایسوس احتمالاً روی چهار گوشی مقرون‌به‌صرفه کار می‌کند - تکفارس 

ایسوس احتمالاً روی چهار گوشی مقرون‌به‌صرفه کار می‌کند

مهرداد میرشاهی
۹ شهریور ۱۳۹۹ - 08:01
ایسوس احتمالاً روی چهار گوشی مقرون‌به‌صرفه کار می‌کند - تکفارس 

پس از استعفای جری شن (Jerry Shen)، مدیرعامل ایسوس، در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، این شرکت بیشتر روی ساخت گوشی های پرچمدار و سری گیمینگ ROG تمرکز کرد و خیلی معطوف به لاین آپ محصولات مقرون به صرفه خود نشد. در حالیکه مدل‌های ارزان‌قیمت نظیر ذن‌فون لایت لایو (L2) فروش زیادی در بازار داشتند اما حداقل تا آوریل سال گذشته میلادی، محبوب‌ترین گوشی این شرکت ذن‌فون مکس پرو (M2) محسوب می‌شود.

با این حال و بر اساس جدیدترین اطلاعات فاش شده، ممکن است برنامه‌های شرکت ایسوس تغییر کند چراکه به نظر می‌رسد این شرکت روی تولید چهار گوشی با اسم رمز «لیتو»، «لاگون»، «بِنگال» و «اسکوبا» کار می‌کند. اطلاعات خوبی اتز چیپست‌های مورداستفاده در این محصولات داریم و به نظر می‌رسد قطعات مورداستفاده در آن‌ها، همگی میان رده و سطح پایین هستند.

گوشی لیتو احتمالاً از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ / ۷۶۵G بهره می‌برد در حالیکه لاگون نیز به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز شده است. هر دوی این تراشه‌های مدرن، میان رده هستند و از یک مودم ۵G یکپارچه نیز در قطعات آن‌ها استفاده شده است.

با این حال، تراشه‌های مورداستفاده در دو محصول بنگال و اسکوبا کمی مبهم هستند. ظاهراً مورد اول به پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ یا اسنپدراگون ۴۶۰ مجهز باشد. گوشی دوم نیز احتمالاً از تراشه بسیار مقرون به صرفه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۲۰۰ بهره خواهد برد.

متاسفانه اطلاعات بیشتری از این چهار گوشی هوشمند جدید شرکت ایسوس در دست نیست. در خصوص نام‌گذاری نیز می‌توان حدس زد که چهار محصول یاد شده احتمالاً بخشی از خانواده ایسوس مکس (M3) خواهند بود اما این مورد تنها یک حدس و گمان است و نمی‌توان با قطعیت از آن سخن گفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این چهار گوشی هوشمند مقرون به صرفه، باید منتظر اطلاعات بعدی و یا رونمایی رسمی خود شرکت ایسوس بمانیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید