بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 
بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 

بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب

بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 

دانلودرهای رایگان یوتیوب امکان ذخیره ویدئوهای یوتیوب را به فرمت دلخواه شما میسر می‌کنند و به همین جهت، قصد داریم در این مقاله بهترین‌های آن‌ها را در یک فهرست گردآوری کرده و معرفی کنیم.

بهترین دانلودر رایگان ویدئوهای یوتیوب در حال حاضر ۴K Video Downloader است. این برنامه رایگان به واسطه عدم نمایش تبلیغات، همه ابزارهای پولی را کنار می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوی مدنظر خود را با فرمت دلخواه‌تان ذخیره کنید و هیچگونه واترمارکی نیز روی ویدئوهای دریافتی قرار نمی‌گیرد. ۴K Video Downloader حتی امکان استخراج صوت یک ویدئو را نیز برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید یک لیست پخش (Playlist) را نیز به طور کامل دانلود کنید.

با این حال، اگر به چنین امکانات قدرتمندی نیاز ندارید، نرم افزارها و سرویس‌های رایگان متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید ویدئوی مدنظر خود را از یوتیوب دانلود کنید. فقط کافی‌ست نشانی URL آن را در فیلد موردنظر قرار دهید تا باقی کارها توسط خود برنامه انجام شود.

دانلودرهای آنلاین یوتیوب در برابر نرم افزارهای رومیزی

وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای دانلود ویدئوهای یوتیوب استفاده کنید که البته ما پیشنهاد می‌کنیم به جای آن‌ها از نرم افزاری رومیزی یا دسکتاپ استفاده کنید. نخست، این سرویس‌های آنلاین به واسطه محدودیت‌های سرور از راه دور و اتصال داده شما، کندتر از نرم افزارهای رایانه‌ای هستند. بسیاری از چنین سایت‌هایی حاوی تبلیغات متعددی هستند و برخی نیز، تصویری کوچک از آخرین ویدئوهای دانلود شده را نمایش می‌دهند که ممکن است مناسب نباشد.

مبدل‌های آنلاین ویدئو به طور معمول از نظر کیفیت و فرمت خروجی ویدئوها، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار نمی‌دهند. آن‌ها فقط این امکان را به شما می‌دهند تا در یک لحظه تنها یک ویدئو را دانلود کنید و امکان ذخیره تمامی ویدئوهای یک لیست پخش برای شما مهیا نیست. فیلم‌های سه بعدی و ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌ای نیز از این قائده مستثنی نیستند و تنها چند سرویس امکان دانلود ویدئو با کیفیت ۴K را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

آیا دانلود ویدئوهای یوتیوب قانونی است؟

قبل از اینکه از دانلودرهای رایگان ویدئوهای یوتیوب استفاده کنید باید این نکته را در ذهن خود داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث (Third Party) به منظور دانلود ویدئوها بر خلاف قوانین سرویس YouTube است چراکه در قوانین این سرویس اشتراک ویدئو آمده است که شما فقط می‌توانید ویدئوهای یوتیوب را مستقیماً روی سرورهای این سرویس استریم کنید. از سوی دیر، دانلود برخی ویدئوهای یوتیوب ممکن است که خلاف قوانین کپی رایت باشد مگر اینکه آن ویدئو به خود شما تعلق داشته باشد یا حق کپی رایت آن را در اختیار داشته باشید و یا از ویدئوهای عمومی دانلود کنید.

از بین بیشتر دانلودرهای یوتیوب، WinX HD Video Converter Deluxe از همه چشمگیرتر و کارآمدتر است. این نرم افزار فقط قادر به دانلود ویدئوها نیست – بلکه می‌تواند تقریباً همه ویدئوها را در قالب‌ها و فرمت‌های مختلف در دسترس قرار دارد که از جمله این موارد می‌توان به محتوای کامل DVDها و دیسک‌های بلوری اشاره کرد که می‌توان به راحتی آن‌ها را روی دیسک مدنظر رایت کرد. این نرم افزار از کیفیت ۴K نیز به راحتی پشتیبانی می‌کند. با این حال، بر خلاف نرم افزار معرفی شده زیر، رایگان نیست ولی هرگز ابزاری به قدرتمندی آن پیدا نخواهید کرد.

بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 

۴K Video Downloader

سریع، رایگان و انعطاف‌پذیر – متنوع‌ترین دانلودر یوتیوب

سیستم عامل: ویندوز | مک | لینوکس

  • فرمت‌های قابل انتخاب متعدد
  • دانلود لیست‌های پخش
  • پشتیبانی از ویدئوهای سه بعدی و ۳۶۰ درجه‌ای
  • بدون نرم افزار همراه اضافی

۴K Video Downloader بهترین دانلودر رایگان یوتیوب برای دانلود سریع و رایگان ویدئوهای یوتیوب است. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است و کاملاً قابل سفارشی‌سازی است و عدم نمایش تبلیغات و شامل نشدن هیچ نرم افزار جانبی از جمله دیگر ویژگی‌های شاخص آن است.

برای دریافت یک ویدئو (یا دانلود کامل یک لیست پخش، به شرط آنکه از ۲۴ ویدئو بیشتر نباشد) کافیست URL ویدئوی مدنظر خود را از مرورگرتان کپی کنید روی گزینه «Paste URL» کلیک کرده و فرمت خروجی، کیفیت و محل ذخیره ویدئو را مشخص کنید.

فرمت‌های قابل انتخاب متعددی – چه از نظر صوتی و چه از نظر ویدئویی – پیش روی شما قرار دارد که شامل فرمت‌های MP4 و MP3 نیز می‌شود. شما همچنین می‌توانید زیرنویس ویدئوهای تکی را نیز دانلود کنید و نرم افزار ۴K Video Downloader از ویدئوهای سه بعدی و ۳۶۰ درجه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

در این نرم افزار امکان افزایش استریم‌ها به منظور افزایش سرعت دانلود (البته باید در نظر گرفت که امکان بلاک شدن آدرس IP شما از سوی یوتیوب نیز وجود دارد) و تنظیم کردن اتصال پروکسی نیز مهیاست.

نسخه پولی نرم افزار نیز امکان دانلود همه ویدئوهای یک پلی‌لیست طولانی و یا دانلود زیرنویس لیست‌های پخش را ارائه می‌دهد اما نسخه رایگان آن، همه ویژگی‌های موردنیاز و مدنظر شما را شامل می‌شود و خیلی نیازی به پراخت هزینه برای نسخه ویژه آن نخواهید داشت.

بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 

WinX YouTube Downloader

قدرتمند و با طراحی خوب – چیزی از گزینه نخست کم ندارد

سیستم عامل: ویندوز | مک

  • پشتیبانی از بیش از ۳۰ سرویس اشتراک ویدئو
  • امکان دانلود ویدئوها به صورت ۴K
  • دانلود چندین ویدئو به صورت همزمان
  • عدم پشتیبانی از ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌ای

نرم افزار WinX YouTube Downloader امکان دانلود ویدئوهای سایت‌های معروفی نظیر فیسبوک، Vimeo و DailyMotion را ارائه می‌دهد. استفاده از آن بسیار آسان است. تنهای آدرس URL ویدئوی مد نظر خود را در فیلد مربوطه قرار دهید، فرمت خروجی و کیفیت آن را مشخص کنید تا به لیست دانلود اضافه شود.

پس از اضافه کردن همه ویدئوهایی که قصد دانلود آن‌ها را دارید، کافی‌ست روی گزینه «Download» کلیک کنید تا همه آن‌ها به صورت همزمان دانلود شوند. پس از دریافت ویدئوها، آن‌ها در پوشه مشخص شده شما ذخیره می‌شوند.

نرم افزار WinX YouTube Downloader امکان دانلود ویدئوها با کیفیت ۴K (در صورت موجود بودن با این کیفیت) را نیز ارائه می‌دهد اما نمی‌توان با استفاده از این برنامه، ویدئوهای سه بعدی یا ۳۶۰ درجه‌ای را نیز دانلود کرد. اگر این موضوع برای شما نکته خیلی مهمی نیست، WinX YouTube Downloader یکی از نرم افزارهایی‌ست که شدیداً پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید.

بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 

Any Video Converter Free

ویدئوها را دانلود و تبدیل کرده و جلوه‌های ویژه خاصی به آن‌ها اضافه کنید

سیستم عامل: ویندوز | مک

  • پشتیبانی از فرمت‌های رایج
  • ویرایشگر داخلی ویدئو
  • عدم امکان دانلود دسته‌ای
  • وجود نرم افزار جانبی

Any Video Converter Free یکی از بهترین نرم افزارهای دانلود رایگان ویدئوهای یوتیوب محسوب می‌شود. تنها نکته منفی این برنامه این است که نسخه رایگان آن در یک لحظه امکان دانلود تنها یک ویدئو را ارائه می‌دهد اما اگر برای دانلود ویدئوی مدنظر خود به دنبال یک راه‌حل رایگان هستید، Any Video Converter Free انتخاب بسیار مناسبی است.

فرمت‌های ویدئویی قابل انتخاب متعددی در دسترس قرار دارد و حتی یک ویرایشگر ویدئوی پایه نیز برای این دانلودر یوتیوب در نظر گرفته شده است. این ابزار، امکان جداسازی بخشی از ویدئو را مهیا می‌کند و می‌توان از یک سری افکت نظیر تنظیم رنگ و اضافه کردن متن به ویدئو نیز استفاده کرد.

فرآیند استفاده از این برنامه خیلی سریع و آسان صورت می‌گیرد. با این حال، رابط کاربری نرم افزار Any Video Converter Free ممکن است که موردعلاقه بسیاری از کاربران نباشد اما این موضوع چیز خیلی مهمی نیست و می‌توان آن را نادیده گرفت. این دانلودر رایگان یوتیوب از همه لحاظ فوق‌العاده است. در زمان نصب این برنامه باید نرم افزارهای ByteFence و Yahoo را نیز نصب کنید که امکانات و گزینه‌های بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند.

بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 

Free YouTube Download

دانلود ویدئوهای یوتیوب تنها با کلیک روی یک دکمه

سیستم عامل: ویندوز | مک

  • گزینه دانلود خودکار
  • دانلود دسته‌ای
  • خاموش شدن سیستم پس از اتمام فرآیند دانلود
  • محدودیت زمانی سه دقیقه‌ای

حدس زدن کاری که نرم افزار Free YouTube Download انجام می‌دهد خیلی هم سخت نیست. این نرم افزار واقعاً ساده است و یک دانلود رایگان یوتیوب کاملاً متمرکز محسوب می‌شود که باعث می‌شود کار خیلی راحتی داشته باشید. URL ویدئوی مدنظر خود را کپی پیست کنید و تنها با چند کلیک می‌توانید ویدئوی موردنظرتان را دانلود کنید – با فعال کردن گزینه دانلود خودکار نیز نیاز به هیچ کار خاصی نخواهید داشت.

در صورت لزوم می‌توانید در یک لحظه چند ویدئو را دریافت کنید و قادر خواهید بود آن‌ها را به فرمت‌های مختلف نیز تبدیل کنید. فرمت‌های قابل انتخاب بسته به کیفیت ویدئوی شما دارد ولی فرمت‌های AVI، MP4، iPhone/iPod و MKV عموماً برای بیشتر ویدئوها در دسترس قرار دارد. البته اگر نیازی به ویدئو و صحنه‌های ندارید، می‌توانید صدای ویدئو را در قالب فرمت MP3 نیز دانلود کنید.

این نرم افزار فقط یک اشکال مهم دارد که موضوع مهمی هم هست. شما از برنامه Free YouTube Download فقط می‌توانید برای دانلود ویدئوهایی استفاده کنید که کمتر از سه دقیقه هستند. این موضوع باعث می‌شود تا نتوانید بیشتر موزیک ویدئوها را دانلود کنید و نکته منفی غیرقابل چشم‌پوشی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بهترین نرم افزارهای رایگان دانلود از یوتیوب - تکفارس 

aTube Catcher

ویدئوها را زمانی که پخش می‌شوند، دانلود، تبدیل و ادغام کنید

سیستم عامل: ویندوز

  • دانلود دسته‌ای
  • تبدیل به فرمت‌های محبوب
  • تبدیل خودکار فایل
  • ابزارهای تبلیغاتی در نصب برنامه

اگرچه اسم نرم افزار aTube Catcher به سرویس یوتیوب اشاره دارد، اما با استفاده از این برنامه می‌توان ویدئوهای سایت‌های اشتراک ویدئوی محبوب دیگر را نیز دانلود کرد.

با این حال، باید یادآور شویم که در زمان نصب برنامه، تبلیغات فراوانی نمایش داده می‌شود و ابزارهای تبلیغاتی متعددی نیز همراه با aTube Catcher روی سیستم شما نصب می‌شوند. زمانی که نصب نخستین اپلیکیشن پیشنهاد شد روی گزینه Cancel کلیک کرده و برای دومی نیز گزینه Decline را انتخاب کنید – پس از آن می‌توانید با خیال راحت و به دور از مزاحمت‌های تبلیغات به صورت کاملاً رایگان از برنامه aTube Catcher استفاده کنید.

ویدئوهای دانلود شده می‌توانند به صورت خودکار به فرمت‌های رایج و محبوب تبدیل شوند بنابراین می‌توانید خروجی ویدئوی خود را متناسب با نمایشگر یا دستگاه مدنظر خود تنظیم کنید. اگر خواهان دانلود چندین ویدئو به صورت همزمان هستید، این امکان برای شما وجود دارد که البته از حداکثر پهنادی باند اینترنت شما نیز استفاده می‌کند؛ موضوعی که در نرم افزار رایگان معرفی شده در این فهرست شاهد آن نیستیم.

این نرم افزار دانلود رایگان از یوتیوب امکانات دیگری نیز ارائه می‌دهد که شامل ضبط ویدئو از صفحه نمایش، ادغام ویدئوها و رایت کردن روی دیسک اشاره کرد.

معرفی بهترین نرم افزار رایگان دانلود از یوتیوب در اینجا به پایان رسید. به نظر شما، چه نرم افزار دیگری می‌توانست در این فهرست جای بگیرد و برای دانلود ویدئوهای یوتیوب، چه ابزار یا سرویس دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را از بخش نظرات همین مطلب با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.