شیشه محافظ نوت ۲۰ در گلکسی فولد ۲ به کار گرفته می‌شود - تکفارس 
شیشه محافظ نوت ۲۰ در گلکسی فولد ۲ به کار گرفته می‌شود - تکفارس 

شیشه محافظ نوت ۲۰ در گلکسی فولد ۲ به کار گرفته می‌شود

مجید مهرعلی
۵ شهریور ۱۳۹۹ - 11:00
شیشه محافظ نوت ۲۰ در گلکسی فولد ۲ به کار گرفته می‌شود - تکفارس 

به نظر می‌رسد گلکسی Z فولد ۲ سامسونگ نیز به وکتس (Victus) شیشه محافظ جدید شرکت گوریلا گلس (Gorilla Glass) مجهز شده است که برخی منابع آن را گوریلا گلس ۷ می‌خوانند. به ادعای همین منابع این شیشه قرار است صفحه‌نمایش خارجی دستگاه را پوشش دهد.

چندی پیش ویدئو‌ای منتشر شده بود که در آن نشان می‌داد گلکسی نوت ۲۰ الترا به طرز غیرمعمولی در برابر افتادن مقاوم بود و هیچ ترکی برنمی‌داشت. به احتمال فراوان این مقاومت ناشی از همین شیشه محافظ موردبحث است. پس اگر گوریلا گلس وکتس واقعا در صفحه‌نمایش بیرونی به کار رفته باشد برای کاربران خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود، زیرا این شیشه یک محافظ جدید و قدرتمند است.

احتمالاً، مورد مشابهی نیز برای پوشش قسمت پشت دستگاه در نظر گرفته خواهد شد. اما برای صفحه‌نمایش منعطف داخلی وضع فرق می‌کند و نمی‌توان چنین ماده‌ای را در آن به کار برد. یک شیشه فوق باریک (Ultra-Thin Glass) به همراه لایه‌ای از پلاستیک برای این قسمت استفاده خواهد شد.

سامسونگ توانسته است برنده رقابت گوشی‌های هوشمند منعطف باشد، اما در زمینه رضایت از فناوری خود و قابل‌اتکا بودن کاملاً شکست خورد. خرابی‌های صفحه‌نمایش، پیکسل‌های سوخته و مشکلات مکانیزم لولای گلکسی فولد بخشی از نواقص این دستگاه محسوب می‌شوند. در کنار این‌ها، بسیاری از کاربران از چروک‌های که در بخش منعطف به وجود می‌آمد و درک بصری صفحه‌نمایش را خراب می‌کرد، شکایت داشتند. حال به نظر می‌رسد که گلکسی Z فولد ۲ جدید نیز این نواقص را برطرف نخواهد کرد.

متأسفانه فناوری حال حاضر این اجازه را به سامسونگ نمی‌دهد که بتواند چین‌خوردگی‌های صفحه‌نمایش را برطرف کند. علاوه بر این، ویدئو‌های وجود دارد که در آن به وضوح می‌تواند خمیدگی‌هایی را در قسمت منعطف گلکسی Z فواد ۲ مشاهده کرد. اما نباید این نکته را فراموش کرد که نسل دوم گوشی‌های هوشمند منعطف تنها خواسته‌های ما از فناوری هستند، تلاشی برای قدمی رو جلو برای اینکه آنها را بهبود ببخشیم. در حال حاضر علاقه‌ی تجاری‌ای در فروش حجم عظیمی از این محصولات وجود ندارد و هدف، سنجیدن این فناوری و به‌دست آوردن طرز تعامل کاربران در مواجه با این شکل جدید از فناوری است.

اگر رویداد انپکت گذشته را به یاد داشته باشید، ساموسنگ در آن تنها به نمایشی از گلکسی Z فولد ۲ بسنده و رونمایی کامل آن را به تاریخ ۱۱ شهریور (September) موکول کرد، جایی که تمام جزئیات آن نمایش داده خواهد شد.

فروش گوشی منعطف یادشده از نیمه دوم ماه سپتامبر آغاز می‌شود و قیمت آن نیز در حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.