بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 
بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

بازی های ریسینگ موبایل می‌توانند حسابی شما را سرگرم کنند: شما می‌توانید برای هدایت اتومبیل خود، گوشی خود را کج کنید و با گرافیک جدیدتر و بهتر و نمایشگرهای OLED، بازی‌های این سبک واقعاً شگفت‌انگیز و جذاب به نظر می‌رسند. البته، نکته مهم اینجاست که می‌توانید هر جایی که خواستید با گوشی خود بازی کنید و محدودیت فیزیکی و حمل و نقل کنسول‌های بازی را نخواهید داشت.

به همین جهت، شاید این سوال پیش آید که بهترین بازی های ریسینگ برای آیفون، آیپد و دستگاه‌های اندرویدی کدام هستند؟

ما در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم و بهترین بازی های ریسینگ یا ماشین سواری از سبک واقع‌گرایانه گرفته تا ژانرهای آرکید و سرگرم‌کننده را معرفی کنیم.

بازی Asphalt 9: Legends

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

بدون هیچ شکی، Asphalt 9: Legends بهترین بازی ریسینگ برای گوشی های هوشمند محسوب می‌شود: با گیم‌پلی آرکیدگونه که می‌توانید از روی سکوها پرش کنید و همچنین با تقویت رانندگی خود با نیترو پاورها و انجام دریفت‌های چشم‌گیر، اگرچه این بازی واقع‌گرایانه نیست اما باز هم بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. در بازی Asphalt 9: Legends باید ماجراجویی‌های خود را با هدف دستیابی به ماشین‌های سریع و باکیفیت آغاز کنید. Asphalt 9: Legends نه تنها یک تجربه دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورد بلکه عالی نیز به نظر می‌رسد. کنترل‌های خودکار رانندگی را غیرفعال کنید و آن را به کنترل دستی و سنتی تغییر دهید تا لذت بیشتری ببرید.

بازی GRID Autosport

قیمت: ۱۰ دلار

دانلود: iOS

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

GRID Autosport ده دلاری یکی از گران‌ترین بازی های این لیست است اما اگر به دنبال تجربه بازی ریسینگی با مقداری واقع‌گرایانگی هستید، این بازی ارزش این هزینه را دارد. این بازی نسخه موبایل سری بازی های محبوب و قدیمی GRID است که علاوه بر گرافیکی شگفت‌انگیز، روی اتومبیل‌های با کارایی بالا نیز تمرکز دارد. این عنوان بین یک بازی آرکیدی نظیر Asphalt 9 و یک بازی کاملاً واقع‌گرایانه قرار می‌گیرد و توانسته تعادل خوبی بین این دو سبک رقم بزند. در GRID Autosport شاهد بیش از ۱۰۰ ماشین و ده‌ها مسیر مسابقه هستیم که باعث شده است با بازی پرحجمی با ۶ گیگابایت حجم روبرو باشیم. البته این بازی فقط روی تعداد ماشین و گرافیک مناسب تمرکز نکرده و در حقیقت GRID Autosport از نظر گیم‌پلی و کنترل وسایل نقلیه نیز عملکرد مناسبی از خود به جای گذاشته است.

بازی F1 2016

قیمت: ۲ دلار

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

عنوان F1 2016 یک تجربه رانندگی مشابه با قیمتی بسیار مناسب‌تر از GRID ارائه می‌دهد. این بازی ۲ دلاری درباره مدل‌های دست‌ساز ماشین‌هاست که روی صفحه نمایش با جزئیات بسیار بالایی به نظر می‌رسند اما نکته قابل تحسین آن، کنترل واکنش‌گرای آن محسوب می‌شود. برای کنترل اتومبیل خود، باید گوشی را به سمت چپ یا راست بچرخانید که نتیجه کار، واقعاً با ظرافت بالایی صورت می‌پذیرد که باعث شده است گیم‌پلی بازی F1 2016 واقعاً راضی‌کننده باشد.

بازی Neon Drive

قیمت: ۴ دلار

دانلود: iOS

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

بیشتر بازی ها سعی می‌کنند گذاشتن موانع در مسیر را نادیده بگیرند و روی یک بازی ریسینگ واقعی تمرکز کنند به همین جهت، بازی Neon Drive در مقایسه با بازی هایی که تاکنون درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم، حس و تجربه متفاوتی ارائه می‌دهد. این بازی در دنیایی آینده‌نگرانه جریان دارد و پر است از مناظر شهری خیره‌کننده، جاده‌های کنار اقیانوس و سفینه‌های فضایی. Neon Drive از بازی های ریسینگِ آرکید دهه ۸۰ الهام گرفته ولی این المان‌ها را با گرافیکی زیبا و مدرن ترکیب کرده است. نکته جالب درباره Neon Drive این است که چشم‌انداز شما در طول بازی هر بار تغییر می‌کند و همیشه شما را روی لبه نگه می‌دارد چراکه باید حواستان به موانع باشد و از رفتن به مسیرهای بن بست جلوگیری کنید. یکی از ویژگی‌های دیگر این بازی این است که برای هر سبکی، یک سری موسیقی‌های خاطره‌انگیز در نظر گرفته که باعث می‌شود بیش از پیش از بازی لذت ببرید.

بازی Need for Speed No Limits

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

آیا واقعاً نیاز است سری Need for Speed را معرفی کرده و در خصوص آن توضیح دهیم؟ یک بازی نماین که بیشتر گیمرهای دهه ۹۰ آن را دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند؛ جدیدترین نسخه گوشی های هوشمند این سری توسط همان کسانی ساخته شده است که یک بازی افسانه‌ای دیگر، یعنی Real Racing 3 را ساخته‌اند. بنابراین می‌توان انتظار جلوه‌های بصری و گیم‌پلی مشابهی را داشت. در بازی Need for Speed No Limits، هدف شما این است که پادشگاه دنیای ماشین‌سواری زیرزمینی شوید، برای خود شهرتی دست و پا کنید و آن را حفظ کنید و در عین حال با ماشین‌های ماهیچه‌ای متعددی سرگرم شوید که می‌توانید از هر نظری آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. با اتومبیل‌هایی با برند فراری، لامبورگینی و پورشه مسابقه دهید، از سکوها پرش کنید، از ترافیک بگذرید و وارد مناطق نیتروی با سرعت بالا شوید. بازی Need for Speed No Limits تماماً درباره افزایش آدرنالین است.

بازی Real Racing 3

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

چگونه می‌شود فهرست بهترین بازی های ریسینگ را بدون Real Racing 3 تهیه کنیم؟ البته که ما این بازی را نیز در این لیست خود قرار داده‌ایم. این بازی طی چند سال اخیر، استانداردهای جدیدی برای بازی های ریسینگ موبایل تعریف کرده و تجربه آن هنوز هم سرگرم‌کننده است. این بازی روی سبک واقع‌گرایی و مدل‌های ماشین شگفت‌انگیز و موسیقی‌های فوق‌العاده زیبا تکیه کرده و همه این‌ها را با سیستم هندلینگ بسیار دقیقی همراه کرده است. شما می‌توانید در ۱۸ منطقه با الهام از دنیای واقعی با بیش از ۱۰۰ ماشین واقعی مسابقه دهید و علاوه بر مسابقه‌های استاندارد با هوش مصنوعی، به تجربه بازی به صورت گروهی تا سقف ۸ نفر در قالب بخش چندنفره نیز مشغول شوید.

بازی Horizon Chase

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

ما عاشق شیوه توصیف سازندگان Horizon Chase در خصوص این بازی هستیم: «نامه‌ای عاشقانه به طرفداران بازی های کلاسیک». این بازی دقیقاً این چنین حسی را منتقل می‌کند. Horizon Chase از بازی هایی نظیر Lotus Run و Out Run الهام گرفته است و زمانی که کنترل یکی از ماشین‌های موجود در این بازی را بدست می‌گیرد، حس می‌کنید که در حال تجربه یک بازی ریسینگ متعلق به دهه ۸۰ هستید. گرافیک ۱۶ بیتی و پیکسلی بازی واقعاً زیباست و گیم‌پلی آن شما را در مناطق مختلفی قرار می‌دهد: از بیابان‌های آفتابی گرفته تا مناظر بارانی، برفی و یا مملوء از خاکسترهای آتش‌فشان. علاوه بر این، موسیقی متن بازی نیز توسط همان آهنگساز بازی کلاسیک و رِتروی Lotus Turbo Challenge تهیه و تنظیم شده است.

بازی Riptide GP2

قیمت: ۲ دلار

دانلود: iOS | اندروید (GP1)

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

با اینکه مدت زمان زیادی‌ست که از عرضه این بازی می‌گذرد، اما هنوز هم سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. نسخه دوم هنوز هم تنها در انحصار پلتفرم iOS قرار دارد و همچنان نیز زیبا به نظر می‌رسد. جت‌های مسابقه‌ای روی آب و رقابتی که هر لحظه ممکن است یکی از بازیکنان در برخورد با امواج آب تصادف کند، یکی از مواردی‌ست که باعث شده است این بازی قدیمی نشود. شما می‌توانید به صورت تک نفره با هیدرو جت‌ها با هوش مصنوعی بازی مسابقه دهید یا به صورت آنلاین و در قالب بخش چندنفره با ۴ بازیکن دیگر مسابقه دهید.

بازی Reckless Racing 3

قیمت: ۳ دلار

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

یکی دیگر از بازی های کلاسیک و قدیمی که هنوز هم ارزش تجربه دارد، عنوان Reckless Racing 3 است. رانندگی با ماشین‌های آشنا در جاده‌های کثیف با اسلایدهای قدرتی حماسی واقعاً اعتیادآور است؛ به خصوص برای کسانی که استاد دریفت دادن در مسیرهای پر پیچ و خم هستند. شما می‌توانید با اتومبیل‌ها و کامیون‌ها مسابقه دهید و بخش داستانی (Career Mode) را با ۶۰ رویداد در ۹ فصل مختلف بازی کنید. یکی از بخش‌های جذاب و سرگرم‌کننده بازی، به چالش کشیدن مهارت‌های شما با ماشین‌های منحصر به فرد است که بر جذابیت بازی افزوده است.

بازی Asphalt Xtreme

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های ریسینگ برای iOS و اندروید - تکفارس 

صحبت از رالی خارج از جاده شد، Asphalt Xtreme بازی‌ای است که شما باید حتماً آن را تجربه کنید. در این بازی شاهد تپه‌های شنی، دره‌ها، مسیرهای مملوء از گل و لای هستیم که مکان‌هایی عالی برای مشخص شدن مهارت رانندگی شماست. در این بازی، باید یکی از بین ماشین‌های ماهیچه‌ای، اتومبیل معمولی یا یک کامیون غول‌آسا و حتی وانت‌بار را انتخاب کنید. این بازی ۷ نوع ماشین مختلف را در دسترس شما قرار می‌دهد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث شده است گیم‌پلی بازی تغییر کند. به غیر از حالت سنتی تک نفره در مکان‌های عجیب و غریب در سراسر جهان، می‌توانید به تجربه بخش چندنفره Asphalt Xtreme تا سقف پشتیبانی از ۸ بازیکن نیز بپردازید.

فهرست بهترین بازی های ریسینگ موبایل برای iOS و اندروید در اینجا به پایان رسید. نظر شما در خصوص این فهرست چیست؟ به نظر شما، جای کدام بازی ریسینگ دیگر در این فهرست خالی‌ست؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را از بخش نظرات همین مطلب با ما و دیگر کاربران سایت تکفارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.