بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 
بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

بازی های MMO برای گوشی های هوشمند طی چند سال گذشته به شکلی فزاینده در حال محبوب شدن هستند. دلیل اصلی این محبوبیت را می‌توان به پیشرفت و بهبود سخت‌افزار گوشی های همراه نسبت داد که باعث شده است توسعه دهندگان بتوانند پروژه‌های بزرگ‌تر و غوطه‌ور‌کننده بهتری بسازند.

دقیق نمی‌دانید که منظور از بازی های MMO چیست؟ خُب، ما سعی می‌کنیم خیلی خلاصه این سبک را توصیف کنیم. MMO مخفف عبارت «Massively Multiplayer Online» یا «انبوه چندنفره آنلاین» است، به این معنا که این بازی ها شما را در محیطی قرار می‌دهند که باید با تعداد زیادی از گیمرهای دیگر در تعامل باشید. شما باید برای خود یار جمع کنید (یا تیم تشکیل دهید)، به یک سیاه‌چاله حمله کنید، ماموریت‌ها را کامل کنید، باس‌ها را نابود کنید یا با دیگر بازیکنان به صورت PvP (بازیکن در برابر بازیکن) مبارزه کنید.

خوب به نظر می‌رسد، نه؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر دنبال کنید. بازی های پیشنهادی حاضر در این فهرست شامل برخی از بهترین بازی های MMO‌ای است که در حال حاضر برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس قرار دارند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین بازی های MMO برای گوشی های همراه را بهتر بشناسید.

بازی Rangers of Oblivion

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

طرفداران سری بازی های ویدئویی Monster Hunter مطمئناً خوشحال خواهند شد اگر بدانند یک جایگزین مناسب برای این مجموعه روی موبایل وجود دارد که Rangers of Oblivion نام دارد. در این بازی نقش‌آفرینی MMO، با دیگر بازیکنان تشکیل تیم دهید یا به تنهایی با صدها جانور و هیولا مبارزه کنید. این بازی حاوی مبارزات هم‌زمان (بی‌درنگ) و دنیایی بزرگ، مملو از گنجینه‌ها و فعالیت‌هاست و حدود ۱۰ حالت (Mode) منحصر به فرد را نیز ارائه می‌دهد.

شش نوع سلاح منحصر به فرد در این بازی وجود دارد که عبارتند از: شمشیرهای بزرگ قرون وسطایی، نیزه، کمان، تیغه‌های دوقلو، سلاح چوبی، دستکش‌های زره‌ای. در این بازی می‌توانید دشمنان خود را شکار کرده و نابود کنید تا به تجهیزات قوی‌تری دست یابید تا بتوانید هیولاهای غول‌پیکر را نیز از سر راه خود بردارید.

بازی Evil Lands

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

Evil Lands یک بازی نقش‌آفرینی MMO فانتزی است که محیط آن شباهت زیادی به دنیای سری بازی های Elder Scrolls نظیر Oblivion و Skyrim دارد. علاوه بر جلوه‌های بصری و موسیقی زیبا و همچنین تنوع نقشه‌های قرون وسطایی، بازیکنان می‌توانند از حالت‌های تعاملی و مبارزات PvP نیز لذت ببرند.

پس از انتخاب نوع قهرمانی که می‌خواهید با آن بازی کنید – یک جنگجو، جادوگر یا آدم‌کش – بلافاصله می‌توانید بازی را شروع کنید بدون اینکه مجبور باشید بخش‌های آموزشی را بگذرانید چراکه کنترل‌های بازی استاندارد و به صورت بصری هستند و در حقیقت، در کنترل بازی به مشکل بر نخواهید خورد. به منظور جمع‌آوری لوت‌ها و ارتقاء قهرمان خود، باید در محیط‌های جادویی و جنگل‌های شبیه به سیاه‌چالۀ بازی کاوش کنید.

بازی World of Kings

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

شاید یک نسخه از سری محبوب World of Warcraft برای موبایل وجود نداشته باشد، اما World of Kings را می‌توان یک جایگزین خارق‌العاده دانست. به لطف دنیای جهان باز گسترده، سیاه‌چاله‌های حماسی و پشتیبانی از حداکثر ۲۵ بازیکن برای مبارزه تیمی با دشمنان قدرتمند و متنوع، این بازی واقعاً یک عنوان نقش‌آفرینی MMO اعتیادآور است.

این بازی شامل المان‌های زیادی از ژانر نقش‌آفرینی می‌شود که با گرافیک زیبای آن مخلوط شده است. علاوه بر این‌ها، کنترل بصری و مناسب برای موبایل و تنوع زیاد نوع مبارزات و کلاس‌ها و حتی حیوانات خانگی نیز از جمله دیگر ویژگی‌های World of Kings هستند.

بازی Ragnarok M: Eternal Love

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

عنوان Ragnarok M: Eternal Love یک نقش‌آفرینی MMO انیمه‌ای بر اساس بازی Ragnarok Online محصول سال ۲۰۰۲ میلادی است. این بازی شامل کلاس‌های متعددی است و گیم‌پلی نقش‌آفرینی سرراستی‌ست که برای بازیکنانی که تازه وارد سبک نقش‌آفرینی شده‌اند نیز مناسب خواهد بود. بدون شک، طرفداران عناوین کلاسیک نقش‌آفرینی واقعاً از بازی Ragnarok M: Eternal Love خوششان خواهد آمد.

بازی Lineage 2: Revolution

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

عنوان Lineage 2: Revolution تعریف یک بازی موبایل MMORPG مناسب است. این بازی که بر پایه نسخه رایانه‌های شخصی Lineage 2 در سبک MMO است، استفاده درستی از بستر گوشی های هوشمند برده است. مبارزات جهان باز به ۲۰۰ بازیکن اجازه می‌دهد تا در به صورت بی‌درنگ در یک صفحه نمایش به مبارزه بپردازند. علاوه بر این، در Lineage 2: Revolution شاهد حالت‌های بازی ۲۰ در برابر ۲۰ و حتی ۵۰ در برابر ۵۰ بازیکن نیز هستیم.

بازیکنان می‌توانند علاوه بر کاوش در دنیایی بزرگ، با یکدیگر تشکیل تیم داده تا باس‌های بازی را از پیش روی بردارند. اگر با دوستان خود بازی کنید یا کسی را به صورت آنلاین پیدا کنید، می‌توانید کلن خود را ایجاد کرده تا گروه‌بندی و حمله به دشمنان راحت‌تر صورت پذیرد.

می‌توانید از بین کلاس‌های مختلف شخصیت نظیر انسان، الف و دورف هر کدام را که تمایل دارید، انتخاب کنید. این بازی همچنین از موتور آنریل انجین ۴ بهره برده است بنابراین از جلوه‌های بصری آن اصلاً ناامید نخواهید شد.

بازی AdventureQuest 3D

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

اگر به دنبال یک بازی MMORPG هستید که بتوانید همراه با دوستان خود لذت ببرید، پس عنوان AdventureQuest 3D را روی گوشی خود نصب کنید. این بازی از ویژگی کراس-پلتفرم روی اندروید، iOS و رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کند؛ این گفته به این معناست که می‌توانید با افرادی که از گوشی های هوشمند، تبلت و رایانه شخصیت برای تجربه این عنوان استفاده می‌کنند نیز بازی کنید.

جالب است که بدانید AdventureQuest 3D کار خود را به عنوان یک بازی دو بعدی فلش روی وب آغاز کرده اما نسخه موبایل آن به صورت سه بعدی است. گرافیک بازی کمی یادآور World of Warcraft است اما کارتونی‌تر است. این بازی شامل همه مواردی‌ست که از یک بازی MMO انتظار دارید که از جمله این موارد می‌توان به ماموریت‌ها، Raidها، ویژگی‌های اجتماعی، مبارزات PvP و غیره اشاره کرد.

بازی Old School RuneScape

قیمت: رایگان (به همراه پرداخت‌های درون برنامه‌ای)

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

در فهرست بازی های MMO پیشنهادی روی موبایل، نمی‌توان به RuneScape اشاره نکرد. نسخه قدیمی این عنوان کلاسیک اخیراً روی پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه شده است. نکته مورد توجه این است که این بازی از قابلیت کراس پلتفرم نیز پشتیبانی می‌کند. چه با استفاده از گوشی خود به تجربه این بازی بپردازید چه با رایانه‌ شخصی، تجربه مشترکی خواهید داشت.

مشابه بیشتر بازی های موبایل، Old School RuneScape نیز به صورت رایگان یا Free-to-Play عرضه شده است اما بسته اشتراکی آن شامل نقشه بزرگتر، هشت مهارت اضافی، ماموریت‌های بیشتر و دیگر آیتم‌های متنوعی می‌شود.

بازی Order & Chaos 2

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

سریOrder & Chaos  محصول شرکت گیم‌لافت (Gameloft) یکی از محبوب‌ترین مجموعه عناوین MMO روی هر دو پلتفرم اصلی موبایل است و دلیل موجهی نیز برای این شهرت خود دارد. نخستین بازی عرضه شده از این سری به عنوان نمونه بازی MMO برای پلتفرم‌های موبایل عمل می‌کند و دنباله آن نیز موفق شده است تا همه ویژگی‌های خوب نسخه اول را حفظ کند و در برخی موارد نیز پیشرفت داشته باشد.

این بازی علاوه بر گرافیک بسیار زیبا شامل ویژگی‌هایی نظیر دنیایی بزرگ و غوطه‌ورکننده، ۵ نوع مسابقه و ۵ نوع کلاس مختلف و همچنین تمامی موارد ضروری برای یک تجربه MMO کاملاً فانتزی است. اگر قصد تجربه یک بازی MMO را روی گوشی هوشمند خود دارید، بدون شک باید حتماً به عنوان Order & Chaos 2 توجه کنید.

بازی Dungeon Hunter 5

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

سری بازی های Dungeon Hunter در دنیای بازی های موبایل بسیار محبوب هستند. اما اگر احیاناً در خصوص این سری چیز نشنیده‌اید، پس بهتر است آن را معرفی کنیم تا با یکی از بهترین بازی های هک اند اسلش (Hack and Slash) گوشی های هوشمند آشنا شوید.

Dungeon Hunter 5 به آن معنای کلاسیک یک بازی MMO نیست. در عوض، این بازی به بخش تعاملی (Co-Op) و چندنفره نامتقارن خود متکی است؛ همانند دیگر بازی های موبایل نظیر Clash of Clans. در طول کمپین تک نفره بازی، شما اقلام متفاوتی را بدست می‌آورید که باید در سیاه‌چاله خود قرار داده تا دیگر بازیکنان بتوانند با حمله به آن‌ها دست یابند. سیاه‌چاله شما توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود که این هوش مصنوعی کاملاً شکل‌گرفته از شخصیت خود شماست، بنابراین اگر پایگاه و شخصیت خود را به خوبی توسعه داده باشید، می‌توانید دیگر بازیکنان را نادیده بگیرید و فقط از طلای خود محافظت کنید.

از سوی دیگر، بازی Dungeon Hunter 5 شباهت زیادی به عناوین هک اند اسلش کلاسیک دارد که حاوی گرافیکی جلاءیافته و مکانیک‌های گیم‌پلی جذاب متعددی نیز می‌شود.

بازی Toram Online

قیمت: رایگان

دانلود: iOS | اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

اگر به انیمه‌ها علاقه‌ زیادی دارید، قطعاً بازی Toram Online شما را ناامید نخواهد کرد. سبک هنری متفاوت تنها یکی از ویژگی‌هایی است که این بازی را از عناوین MMO معمولی موبایل متمایز می‌سازد. اول از همه، باید بگوئیم که Toram Online مجموعه‌ای باورنکردنی از گزینه‌های شخصی‌سازی را ارائه می‌دهد بنابراین اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید شخصیت منحصر به فرد خود را داشته باشید، مطمئناً از این بخش بازی خوشتان خواهد آمد.

انعطاف‌پذیری عنوان Toram Online به همین جا ختم نمی‌شود – این بازی حاوی سیستم بدون کلاس (به این معنا که امکان انتخاب کلاسِ شخصیت وجود ندارد) است و باید شخصیت خود را از پایه ساخته و سبک بازی شما نیز بر اساس مهارت‌ها، توانایی‌ها و سلاح‌های مختلف شکل می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این بازی نیز روایت داستان آن است که پر از سکانس‌ها و دیالوگ‌های جالب می‌شود که شما را کاملاً در خود غرق می‌کند.

بازی Rucoy Online

قیمت: رایگان

دانلود: اندروید

بهترین بازی های MMO برای iOS و اندروید - تکفارس 

به عنوان آخرین مورد پیشنهادی، قصد معرفی یک عنوان مستقل و جالب را داریم. Toram Online ممکن است که همانند HIT یا Lineage 2 گرافیک جذابی نداشته باشد، اما این بازی برای علاقه‌مندان عناوین کلاسیک خصوصاً کسانی که عاشق تجربه نسخه SNES بازی Legend of Zelda هستند، واقعاً پیشنهادی جالب و جذاب است. مکانیک مبارزات بازی واقعاً سرراست است – خیلی راحت می‌توانید روی دشمنی که می‌خواهید بکشید یا چیزی که قصد تعامل با آن را دارید، ضربه بزنید. علاوه بر این، در بازی Toram Online شاهد مراحل، مهارت‌ها و سیستم لوت کاملاً استانداردی خواهید بود. نکته جالب در خصوص این بازی این است که می‌توانید هر زمانی که دوست دارید، فوراً بین یکی از کلاس‌های شوالیه، کماندار (آرچر) و جادوگر جابجا شوید. متاسفانه در حال حاضر، بازی Toram Online برای پلتفرم iOS در دسترس نیست و مشخص نیست چه زمانی برای دستگاه‌های آیفون عرضه خواهد شد.

فهرست بهترین بازی های MMO برای سیستم‌های اندروید و iOS در اینجا به پایان رسید. به نظر شما چه بازی دیگری می‌توانست در این فهرست جای داشته باشد؟ لطفاً پیشنهاد خود را با ما و دیگر کاربران تکفارس از بخش نظرات همین مطلب به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.