بررسی آنر ۳۰ پرو پلاس - تکفارس 
بررسی آنر ۳۰ پرو پلاس - تکفارس 

بررسی آنر ۳۰ پرو پلاس

بررسی آنر ۳۰ پرو پلاس - تکفارس 

اگر بخواهیم گوشی آنر ۳۰ پرو پلاس را از نظر عملکرد، دوربین و مشخصات فنی مورد قضاوت قرار دهیم، یک گوشی عالی است اما به دلیل اینکه شرکت هوآوی برای استفاده از فناوری‌های شرکت‌های آمریکایی تحریم است و این دستگاه اجازه دسترسی به سرویس‌های گوگل را ندارد، هوآوی به عنوان راه‌حل، اپ گالری (App Gallery) خود را جایگزین فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) کرده است. فقدان سرویس‌های گوگل و پلی ‌استور تنها نکته‌ی منفی آن است وگرنه با دستگاهی عالی طرف هستیم و علت عدم عرضه این هندست در بازارهای غربی نیز به همین دلیل است.

آنر ۳۰ پلاس طراحی زیبایی دارد. در پشت شیشه‌ای این گوشی یک ماژول بزرگ دوربین قرار دارد که دارای چهار سنسور است و همچنین لوگوی شرکت با حروف بزرگ نیز خودنمایی می‌کند. در قسمت جلو، صفحه نمایش ۶.۵۷ اینچی جای گرفته و سیستم دوربین سلفی نیز متشکل از دو لنز است. دستگاه نقره‌ای رنگی که ما بررسی می کنیم دارای یک گرادیان بنفش ملایم است که عالی و شیک به نظر می‌رسد. لبه‌های صفحه نمایش خمیده هستند و فریم آلومینیمی، ته رنگ بنفش زیبایی دارد.

طراحی و صفحه نمایش

بررسی آنر ۳۰ پرو پلاس - تکفارس 

نمایشگر این گوشی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد که باعث می‌شود اسکرول و نمایش انیمیشن‌ها بسیار نرم و لذت‌بخش اجرا شوند. البته می‌توان برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز هم استفاده کرد ولی ما ترجیح می‌دهیم تا از سرعت ۹۰ هرتز استفاده کنیم و معتقدیم تاثیر خیلی زیادی بر عمر باتری ندارد. این گوشی همچنین از گزینه‌ی قابل تنظیم همیشه روشن (Always-On) نیز برخوردار است که ویژگی خوبی برای آن است.

دوربین و صدا

بررسی آنر ۳۰ پرو پلاس - تکفارس 

این هندست دارای ماژول دوربین چهارگانه شامل: سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل، پریسکوپ ۸ مگاپیکسل، التراواید ۱۶ مگاپیکسل و تشخیص عمق نیز ۲ مگاپیکسل است. عکس‌های آن زیاد اشباع نیست، دارای رنگ‌های واقعگرایانه بوده و جزئیات آن‌ها خوب بوده و زیبا به نظر می‌رسند. هرچند که میزان زوم این گوشی ۵۰ برابر است اما در بزرگنمایی بالا جزئیات زیادی از بین می‌روند. آنر ۳ پرو پلاس، هم در محیط بیرون و هم در داخل خانه عکس‌های شگفت‌انگیزی می‌گیرد. هوش مصنوعی این گوشی به سرعت صحنه‌هایی را که از آن‌ها عکس می‌گیرید تشخیص می‌دهد و تنظیمات مورد نیاز را انجام می‌دهد که عملی بسیار مفید است.

نمونه عکس‌های آنر ۳۰ پرو پلاس

بررسی آنر ۳۰ پرو پلاس - تکفارس 

گوشی آنر ۳۰ پرو پلاس از حالت‌های Night و Macro اختصاصی بهره می‌برد. حالت پرتره رنگ‌های عالی و زیبایی دارد و پس‌زمینه را کاملا خوب تار می‌کند و ماکرو نیز شما را ناامید نخواهد کرد. در حالت شب، عکس‌ها جزئیات کافی دارند و تصاویری با رنگ‌های واقعی تولید می‌کند.

عکس‌هایی که دوربین سلفی آنر ۳۰ پلاس می‌گیرد در شرایط روشنایی احساس می‌شود یک ذره کم رنگ‌تر باشند اما از کیفیت آن‌ها نمی‌توانیم شکایت داشته باشیم.

این هندست قادر است تا ویدیوها را با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با فوکوس سریع خودکار ضبط کند و دقت رنگ آن‌ها نیز مناسب ارزیابی می‌شود و در این بخش هم نمی‌توانیم از چیزی شاکی باشیم.

صدا

آنر ۳۰ پرو پلاس از بلندگوهای استریو بهره می‌برد و صدای آن‌ها نیز به اندازه کافی بلند هست که حتی در محیط‌های پر سروصدا نیز به خوبی بتوان به موسیقی گوش داد یا ویدیو تماشا کرد. صدای به قدری قوی است که گاه ما مجبور می‌شدیم حجم آن را پایین‌تر بیاوریم چون قدرت صدا بسیار زیاد است که داشتن چنین بلندگوهایی معمولا بسیار خوب است. صدای خروجی از کیفیت و وضوح خوبی برخوردار بوده و باس آن نیز دلچسب و قدرتمند است.

نرم‌افزار و عملکرد

این هندست را پردازنده‌ Kirin 990 5G و اندروید ۱۰ با Magic UI 3 همراهی می‌کنند. تراشه‌ی آن قادر به ارائه عملکردی روان و بدون لگ است. بازی‌ها بدون کندی یا دردسر بارگیری می‌شوند و بازی‌ها به طور روان و عالی اجرا می‌شوند. در کل می‌توان گفت که این هندست دستگاهی قدرتمند است که به درخواست‌ها خیلی سریع پاسخ می‌دهد.

این دستگاه دارای دو سنسور حسگر تشخیص چهره و همچنین اثر انگشت است که این یکی در زیر صفحه نمایش اولد (OLED) آن تعبیه شده است. هر دو حسگر عملکردی بسیار سریع دارند و حتی در شرایط نور کم هم به خوبی انجام وظیفه می‌کنند. در اینجا به بزرگترین نگرانی خود درباره این گوشی اشاره می‌کنیم: عدم وجود گوگل اپ و گوگل پلی. هرچند که شما می‌توانید یوتیوب (YouTube) را در مرورگر وب تماشا کنید اما این اپلیکیشن با برنامه واقعی یوتیوب کاملا تفاوت دارد. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های محبوبی همچون اینستاگرام (Instagram) و فیس‌بوک مسنجر (Facebook Messenger) هم هنوز در اپ گالری هوآوی که جایگزین اپ استور شده، وجود ندارند. این موارد در کشور چین، جایی که سرویس‌های گوگل در دسترس قرار ندارند، مشکل خاصی نیست اما برای سایر مناطق جهان می‌تواند یک مشکل بزرگ قلمداد شود.

طول عمر باتری

باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی به راحتی می‌تواند برق لازم برای یک روز استفاده متعارف این گوشی را تامین کند و در صورتی که کارهای سبک انجام شود حتی برای دو روز هم می‌توان روی آن حساب کرد. از ویژگی‌های جالب این گوشی، پشتیبانی از شارژ بی سیم معکوس است که می‌توانید در صورتی که گوشی دیگری نیاز به شارژ داشته باشد، نیاز آن را برطرف نمایید. آنر ۳۰ پرو پلاس از شارژ سریع تا ۴۰ وات پشتیبانی می‌کند و با وجود این که باتری گوشی با سرعت شارژ می‌شود اما هنگام شارژ شدن خیلی داغ نمی‌شود.

نکات مثبت:

  • ارائه عکس‌های عالی با ماژول دوربین چهارگانه در پشت، عکس‌ها دارای رنگ‌های واقع‌گرایانه
  • صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برای ارائه تجربه‌ای نرم و روان
  • عملکرد روان و سریع
  • عملکرد بسیار سریع حسگرهای اثر انگشت و تشخیص چهره
  • کیفیت عالی صدای بلندگوها

نکات منفی:

  • عدم دسترسی به گوگل پلی استور و سرویس‌های گوگل
  • لبه‌های خمیده، گهگاه باعث لمس‌های ناخواسته می‌شوند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید