قابلیت هشدار زلزله به آندروید اضافه می‌شود - تکفارس 
قابلیت هشدار زلزله به آندروید اضافه می‌شود - تکفارس 

قابلیت هشدار زلزله به آندروید اضافه می‌شود

خشایار جهانی
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - 23:59
قابلیت هشدار زلزله به آندروید اضافه می‌شود - تکفارس 

فرض کنید برنامه‌ای باشد که لحظاتی قبل از زلزله به کاربر هشدار دهد. همین لحظات کوتاه می‌تواند جان بعضی‌ها را نجات دهد. حالا گوگل قابلیتی را به آندروید اضافه کرده است که به‌هنگام وقوع زلزله بسیار مفید خواهد بود.

شرکت گوگل برای ایجاد این قابلیت با سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) و اداره حوادث غیرمترقبه کالیفرنیا (Cal OES) برای ارسال پیامک‌های هشدار قبل از زلزله همکاری نزدیکی داشته است. این هشدار که ثانیه‌هایی قبل از وقوع زلزله برای کاربر ارسال می‌شود بسیار حیاتی بوده و به مردم این فرصت را می‌دهد که پوشش مناسب گرفته و یا ساختمان‌ها را ترک کنند.

به‌علاوه از حالا هر گوشی آندرویدی می‌تواند جزئی از سیستم هشدار زلزله باشد. به این طریق که حتی دستگاه آندرویدی شما به عنوان یک لرزه‌نگار کوچک عمل می‌کند و از این طریق گوگل بزرگترین شبکه شناسایی زلزله در جهان را به‌وجود می‌آورد. این قابلیت جدید به شکل زیر کار خواهد کرد:

  • تمام تلفن‌های هوشمند دارای شتاب‌سنج هستند و می‌توانند سیگنال‌های منتشرشده از زلزله را حس و ثبت کنند.
  • اگر تلفن همراه لرزش‌ها و ارتعاشاتی شبیه به زلزله حس کند سریعا به سرورهای گوگل پیام هشدار با مشخصات محل وقوع خواهد فرستاد.
  • این اطلاعات از گوشی‌های زیادی گرفته می‌شود تا مشخص شود این ارتعاشات مربوط به گوشی‌های متعدد در یک منطقه بوده و درنتیجه علت وقوع آن زلزله است.
  • گوگل از این طریق می‌تواند از وقوع زلزله باخبر شده و اطلاعات دقیقی کسب کرده و به اشتراک بگذارد.
  • از طریق این قابلیت کاربر می‌تواند به جستجوی وقوع زلزله در اطراف محل زندگی خود و اطلاعات مفید در رابطه با اقدامات در وقوع زلزله بپردازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید