باتری سرفیس دو یک روز کامل دوام می‌آورد - تکفارس 
باتری سرفیس دو یک روز کامل دوام می‌آورد - تکفارس 

باتری سرفیس دو یک روز کامل دوام می‌آورد

مجید مهرعلی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - 21:00
باتری سرفیس دو یک روز کامل دوام می‌آورد - تکفارس 

سرفیس دو (Surface Duo) گوشی منعطف مایکروسافت خواهد بود که بر اساس اندروید کار می‌کند و صفحه‌نمایش دوتایی دارد. این دستگاه همچنین اولین گوشی هوشمند اندرویدی مایکروسافت است. اگرچه این گوشی به‌ خاطر طراحی و شکل ظاهری‌اش و همچنین قطعات ساختاری به‌کار رفته در آن ستایش می‌شود، اما هم‌تراز پرچم‌دارهایی مانند گلکسی S20 و آیفون ۱۱ نخواهد بود.

گوشی هوشمند اندوریدی مایکروسافت از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ نیروی خواهد گرفت و از یک باتری ۳۴۶۰ mAh بهره خواهد برد. اگرچه ظرفیت این باتری برای یک دستگاه با دو صفحه‌نمایش کم به نظر می‌رسد، اما زک بودِن (Zac Bowden) که روزنامه‌نگار در حوزه مایکروسافت است ادعا می‌کند که این باتری می‌تواند سرفیس دو را تا یک روز پشتیبانی کند.

اگر سرفیس دو بتواند با یک بار شارژ یک روز را دوام بیاورد، این اتفاق برای آنهایی که واقعا به یک صفحه‌نمایش دوتایی نیاز دارند خبر بسیار خوبی خواهد بود، زیرا به آنها کمک خواهد کرد تا یک روز کامل پُرثمر را پشت سر بگذارند.

زک بودن در این رابطه می‌گوید:

به من گفته شده است که سرفیس دو با یک باتری ۳۴۶۰mAh منتشر می‌شود که می‌تواند از پس یک روز کامل برآید. اما انتظار نداشته باشید که با یک قهرمان تاب‌آوری روبه‌رو شویم.

در کنار تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ SoC یک حافظه موقت (RAM) 6 گیگابایتی و یک حافظه داخلی ۶۴/۲۵۶ گیگابایتی حضور خواهد داشت. دستگاه دارای دو نمایشگر امولد (AMOLED) 5.6 اینچی است که رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۳۵۰ را به ارمغان خواهد آورد. یک حسگر اثرانگشت نیز برای دستگاه تعبیه شده است. گوشی هوشمند یادشده با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و رابط کاربری مایکروسافت لانچر (Launcher) را در کنار خود خواهد داشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد بعد از عرضه، اندروید ۱۱ را با یک به‌روزرسانی به سرفیس دو بیاورد.

با استناد به برخی گزارش‌ها سرفیس دو در هفته آخر ماه آگست وارد بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.