بررسی شیائومی ردمی ۹ - تکفارس 
بررسی شیائومی ردمی ۹ - تکفارس 

بررسی شیائومی ردمی ۹

بررسی شیائومی ردمی ۹ - تکفارس 

باید در ابتدای بررسی به این نکته اشاره کنیم که ردمی ۹ دارای معایب مختلفی است، اما از طرف دیگر یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است و پیدا کردن یک گوشی بهتر در این رنج قیمت کار بسیار سختی است. کیفیت نمایشگر قابل قبول است، اما دوربین عملکرد ناامیدکننده‌ای دارد. با این حال، عملکرد گوشی در بهترین حالت متوسط ارزیابی می‌شود و در کنار این مسائل باید به طراحی فوق‌العاده، ویژگی‌های خوب، عمر باتری طولانی و همچنین قیمت بسیار مناسب گوشی نیز اشاره کرد. قیمت این گوشی کمتر از ۱۳۰ دلار است و در ادامه قصد داریم تا دلایل این قیمت پایین را بررسی کنیم.

طراحی

استفاده از پلاستیک خوب در گوشی‌های ارزان‌ قیمت فوق‌العاده است و در ردمی ۹ نیز شاهد این موضوع هستیم. بافت قسمت پشتی دستگاه بسیار خوب است و هنگامی که آن را در دست می‌گیرید، حس خوبی به شما منتقل می‌کند، اما با این حال، باز هم استفاده از یک قاب محافظ پیشنهاد می‌شود. استفاده از پلاستیک باعث شده تا وزن این دستگاه کمتر از ۲۰۰ گرم باشد، آن هم در شرایطی که ردمی ۹ مجهز به باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است. البته فکر نکنید که با گوشی کوچک و خیلی سبکی مواجه هستید، اما علی‌رغم سایز بزرگ کار کردن با ردمی ۹ لذت‌بخش است. یک حسگر تشخیص اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد که عملکرد سریع و قابل اعتمادی دارد. نکته منفی در خصوص این حسگر محل قرارگیری آن است که به دلیل نزدیکی به دوربین، ممکن است کاربر به اشتباه دست خود را روی لنز دوربین قرار دهد. از دیگر ویژگی‌های مثبت ردمی ۹ می‌توان به جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و سنسور مادون قرمز اشاره کرد که می‌توان به کمک آن وسایل الکترونیکی خانه را به راحتی کنترل کرد.

بررسی شیائومی ردمی ۹ - تکفارس 

نمایشگر

نمایشگر ردمی ۹ عملکرد متوسطی دارد. با اینکه صفحه نمایش گوشی ۶٫۵۳ اینچ است و وضوح مناسبی دارد، اما پنل ال‌سی‌دی +FHD آن دارای رنگ‌های مرده، روشنایی کم و کنتراست ناامیدکننده‌ای است. به دلیل نبود روشنایی کافی، خواندن صفحه نمایش در زیر نور آفتاب بسیار مشکل است ولی در مجموع، ردمی ۹ نمره قابل قبولی در این بخش دریافت نمی‌کند.

نام دستگاهبیشترین روشنایی (مقدار بالاتر بهتر است)کمترین روشنایی (مقدار پایین‌تر بهتر است)کنتراست (مقدار بالاتر بهتر است)دمای رنگی (کلوین)گامادلتا E

RGBCMY

(مقدار پایین‌تر بهتر است)

دلتا E

GRAYSCALE

(مقدار پایین‌تر بهتر است)

ردمی ۹ شیائومی۳۶۱ (متوسط)۱٫۵ (عالی)۱:۱۴۶۶ (عالی)۶۹۲۳ (عالی)۲٫۲۶۵٫۵۲ (متوسط)۲٫۲۲ (خوب)
ردمی نوت ۹ شیائومی۴۵۵ (خوب)۰٫۸ (عالی)۱:۱۰۷۴ (خوب)۶۴۷۶ (عالی)۱٫۴۹۴٫۰۵ (متوسط)۸٫۱۲ (ضعیف)
نوکیا ۵٫۳۵۸۷ (عالی)۵٫۱ (خوب)۱:۱۴۶۵ (عالی)۹۱۳۲ (ضعیف)۲٫۲۷۵٫۲۶ (متوسط)۸٫۳۱ (ضعیف)

سخت‌افزار و عملکرد آن

در این بخش شیائومی از تراشه هلیو G8 مدیاتک استفاده کرده که متاسفانه فاقد قدرت پردازشی مناسب است و در هنگام کارهای سنگین، گوشی کند می‌شود و شاهد ناسازگاری در انیمیشن‌ها نیز هستیم. در کل با یک تجربه ناموفق هنگام کار با رابط کاربری مواجه می‌شویم. این در حالی است که نمرات گوشی در بنچ‌مارک‌های مختلف قابل قبول است، اما در عملکرد واقعی ناامیدکننده ظاهر شده است. وجود رم ۴ گیگابایتی باعث شده تا بتوان بسیاری از اپلیکیشن‌ها را در پس‌زمینه اجرا کرد و نیازی به بارگذاری مجدد آنها نباشد. برای ردمی ۹ حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت به همراه پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی در نظر گرفته شده که اگر زیاد از قابلیت فیلمبرداری استفاده نشود مناسب و کافی به نظر می‌رسد.

استفاده از جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون، سنسور مادون قرمز و درگاه کارت حافظه خارجی نشان‌دهنده شناخت خوب شیائومی نسبت به کاربران محصولات خود و اهمیت دادن به آنها است.

طول عمر باتری

باتری ردمی ۹ بسیار چشمگیر است. شیائومی یک باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر بر ساعت را برای این گوشی در نظر گرفته که با توجه به سخت‌افزار گوشی می‌توان انتظار داشت که زمان تخلیه آن بسیار طولانی باشد. طبق بررسی‌ها با یک استفاده معمولی از گوشی می‌توان تا ۲ روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کرد. در تست‌های سفارشی انجام شده نیز گوشی توانست برای مدت زمان ترکیبی ۱۰ ساعت و ۱۴ دقیقه بازدهی داشته باشد که می‌توان گفت یکی از بهترین عملکردها در سال ۲۰۲۰ است. با این وجود، زمان شارژ شدن دستگاه طولانی است و با استفاده از شارژر ۱۰ واتی آن شارژ شدن باتری حدود ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه زمان می‌برد.

بررسی شیائومی ردمی ۹ - تکفارس 

رابط کاربری

در زمان بررسی رابط کاربری دستگاه MIUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰ بود. این رابط کاربری مثل همیشه دارای ویژگی‌های زیادی است. در بخش امنیت و تشخیص هویت یک قابلیت با نام بازگشایی با چهره الترا وجود دارد که بسیار سریع است، اما امنیت زیاد بالایی ندارد. همچنین عملکرد سنسور تشخیص اثر انگشت بسیار سریع و البته مطمئن‌تر است.

دوربین

در بخش پشتی گوشی شاهد سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هستیم. همچنین دوربین دارای قابلیت عکس‌برداری ۲X است که البته این بزرگنمایی از نوع دیجیتال می‌باشد. دوربین جلو مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. ما انتظار زیادی از دوربین گوشی نداشتیم و بنابراین از عملکرد آن نیز ناامید نشدیم. در شرایط نوری ایده‌آل عکس‌ها قابل قبول هستند، اما اغلب تصاویر دارای رنگ‌های تیره، دامنه پویایی پایین و شارپی بیش از اندازه هستند. عملکرد دوربین سلفی خوب است، ولی در کل نمی‌توان از کیفیت تصاویر ثبت شده به خصوص در نور کم ابراز رضایت کرد. در نور کم تصاویر دارای نویز زیاد، دامنه پویای بسیار کم و جزئیات پایین هستند و البته از چنین دستگاهی نمی‌توان انتظار کیفیت بالا در نور کم را داشت و در کل برای عکاسی در شب دوربین ردمی ۹ توصیه نمی‌شود.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین ردمی ۹

نکات مثبت:

  • عمر باتری عالی
  • قیمت‌گذاری فوق‌العاده و به‌صرفه
  • طراحی Hip
  • جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون

نکات منفی:

  • عملکرد بد صفحه نمایش در فضای باز
  • عملکرد نسبتا ضعیف پردازنده
  • دوربین ضعیف
  • سرعت شارژ آهسته

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید