گوشی Red Magic 5S قادر به پخش بی‌سیم بازی درحال اجرای خود برروی تلویزیون خواهدبود - تکفارس 
گوشی Red Magic 5S قادر به پخش بی‌سیم بازی درحال اجرای خود برروی تلویزیون خواهدبود - تکفارس 

گوشی Red Magic 5S قادر به پخش بی‌سیم بازی درحال اجرای خود برروی تلویزیون خواهدبود

علی صفرپور
۷ مرداد ۱۳۹۹ - 21:57
گوشی Red Magic 5S قادر به پخش بی‌سیم بازی درحال اجرای خود برروی تلویزیون خواهدبود - تکفارس 

کنسول‌های بازی اندروید چندان ایده‌های موفقی در بازار نبودند پس نتیجه این شد که اگر کاربری می‌خواهد تجربه بی‌نظیری از بازی‌کردن در اندروید داشته باشد باید به‌سراغ گوشی‌های گیمینگ برود. نوبیا Red Magic 5S که چیزی تا معرفی‌اش باقی نماده است، نه‌تنها یک گوشی گیمینگ بلکه یک کنسول بازی اندروید هم هست.

بااستفاده از یک سیستم ارتباطی مطمئن این دستگاه قادر است تا بازی درحال اجرای خود را برروی تلویزیون پخش کند و خود به‌عنوان کنترلر آن عمل کند. تیم تولید نوبیا شش کنترلر متفاوت برای این دستگاه تدارک دیده‌اند تا آن را با هر بازی که ممکن است همگام سازند. کاربر حتی قادر خواهدبود تا به شخصی‌سازی کنترلر مدنظر خود بپردازد تا حداکثر استفاده را از این ویژگی جذاب ببرد.

براساس پوستری که درباره این ویژگی منتشر شده است Red Magic 5S برای انجام استریم خود برروی تلویزیون از کیفیت ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴Hz پشتیبانی می‌کند. برای بهره‌مندی از این ویژگی و استفاده بهینه از آن کاربران نیازمند استفاده از یک تلویزیون تقریبا جدید هستند.

 

گوشی Red Magic 5S قادر به پخش بی‌سیم بازی درحال اجرای خود برروی تلویزیون خواهدبود - تکفارس مشخصا برای رسیدن به هدف مدنظر تلویزیون میزبان یک دریافت‌کننده (Reciever) خواهد بود تا با اتصال فیزیکی به پخش‌کننده و اتصال بی‌سیم به گوشی به‌ کار خود بپردازد (احتمال استفاده از کروم‌کست و WiGig بخاطر عدم پشتیبانی از سرعت مدنظر پایین است.) جزئیات این ویژگی در مراسم رونمایی از آن به‌طور کامل شرح داده خواهدشد.

برای واکنش سریع دستگاه به دستورات کاربر این دستگاه به نمایشگری با نرخ‌ تازه‌سازی ۲۴۰Hz مجهز است. دکمه‌های shoulder با استفاده از سخت‌افزاری اختصاصی می‌تواننند حتی سریع‌تر از نمایشگر و با نرخ ۳۲۰Hz به انجام وظیفه بپردازند.

مسلما پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ توان پشتیبانی درست از کیفیت ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴Hz را ندارد (حتی انویدیا RTX 2080 هم درچنین شرایطی فشار خواهد دید. برای حل این مشکل می‌توان از بازسازی نسبت‌ها به اندازه‌ای بزرگ‌تر استفاده کرد که اگر چنین باشد (طبق گفته AMD) نیازی به هوش‌مصنوعی گران‌قیمت و DLSS نیز نخواهد بود.)

با دانستن این مسئله که Red Magic 5S از نمیاشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴Hz استافده می‌کند، ظاهرا کیفیت آن به FullHD Plus محدود شده‌است؛ همانند گوشی Red Magic 5G. برای رسیدن به نرخ تازه‌سازی مذکور سازنده باید در نرخ سرعت پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس دستگاه تغییراتی را ایحاد می‌کرد (این تغییرات مربوط به overclocking پردازنده گرافیکی می‌شوند).

پردازنده آدرنو ۶۵۰ با اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس تنها ۱۰ درصد نرخ بیشتری را نسبت به نسخه عادی تولید می‌کند، حال سوال اینجاست که چطور تیم نوبیا توانسته است تا پا را از این هم فراتر بگذارد؟! همانطور که گفته شد قرار است در مراسم پیش‌رو به جزئیات این ویژگی به‌طور مفصل پرداخته شود.

احتملا Red Magic 5S از خنک‌سازی فعال هم بهره‌مند خواهد بود. باوجود حضور یک فن باسرعت ۱۵ هزار دوربردقیقه درون Red Magic 5S، نوبیا برای آن از یک خنک‌کننده خارجی نیز با نام Wind Cooling Magic Box بهره برده‌است. این خنک‌کننده می‌تواند به بالاتر رفتن نرخ‌سرعت پردازنده اسنپ‌دراگون کمک کند و از افزایش بیهوده دما نیز جلوگیری کند.

مدیرعامل نوبیا ،آقای Ni Fei، با اشاره به امتیاز بیش‌از ۶۵۰ هزار واحدی Red Magic 5S در آنتوتو و امتیاز بالاتر از ۶۱۰ هزار واحدی در بنچمارک هوش‌مصنوعی مسترلو از توان بالای دستگاه جدیدش گفته است. این امتیازات تاکنون بالاترین امتیازهای کسب‌شده در آنتوت و مسترلو هستند.

گوشی Red Magic 5S قادر به پخش بی‌سیم بازی درحال اجرای خود برروی تلویزیون خواهدبود - تکفارس 

روتر گیمینگ جدید Red Magic

درکنار رونمایی از نوبیا Red Magic 5S، یک روتر گیمینگ Wi-Fi 6 و چند مود گوناگون برای سرعت‌بخشیدن به عملکرد گوشی مذکور معرفی می‌شود. مشخص نیست که نقش این روتر در پخش بی‌سیم Red Magic 5S چیست اما مشخص است که از یک پردازنده قدرتمند بهره می‌برد که تجربه کاربری بی‌نظیری را تظمین خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.