از گوگل برای ردیابی غیرقانونی کاربران در اپلیکیشن‌ها شکایت شده است - تکفارس 
از گوگل برای ردیابی غیرقانونی کاربران در اپلیکیشن‌ها شکایت شده است - تکفارس 

از گوگل برای ردیابی غیرقانونی کاربران در اپلیکیشن‌ها شکایت شده است

محمد علی مشهدی جعفر
۲۶ تیر ۱۳۹۹ - 23:30
از گوگل برای ردیابی غیرقانونی کاربران در اپلیکیشن‌ها شکایت شده است - تکفارس 

در شکایتی که روز سه‌شنبه علیه گوگل تنظیم شده است ادعا می‌شود که گوگل فعالیت کاربران را در صدها هزار اپلیکیشن، حتی پس از آنکه مردم از اشتراک‌گذاری اطلاعات خودداری می‌کنند، ردیابی می‌کند. این پرونده که یک شکایت گروهی است، توسط شرکت حقوقی بویس شیلر فلکسنر (Boies Schiller Flexner) به نمایندگی از چندین نفر تنظیم شده است. بر اساس گزارش رویترز این شرکت رقبای گوگل از جمله فیسبوک و اوراکل را نمایندگی می‌کند. ماه گذشته این شرکت، شکایت دیگری را در رابطه با حریم خصوصی در مرورگر کروم علیه گوگل تنظیم کرده بود.

گوگل، فورا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

این دادخواست که در دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده برای منطقه‌ی شمالی کالیفرنیا تشکیل شده است، ادعا می‌کند که گوگل قوانین ردیابی و حریم خصوصی را با ردیابی آنچه کاربران در برنامه‌های مختلف مشاهده می‌کنند، نقض می‌کند، حتی پس از آنکه کاربران در حساب گوگل خود امکان ردیابی را غیرفعال می‌کنند.

این شکایت ادعا می‌کند که گوگل فعالیت کاربران را ردیابی و در فایربیس ثبت می‌کند. فایربیس مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری است که برنامه‌سازان برای ذخیره‌ی اطلاعات، فرستادن نوتیفیکشن و تبلیغات، و ردیابی مشکلات و کلیک‌ها استفاده می‌کنند.

در این شکایتنامه آمده است:

گوگل از طریق SDK فایربیس می‌تواند تعامل کاربر با اپلیکیشن شامل دیدن، ساختن و یا اشتراک‌گذاری محتوا و… را ثبت کند. به بیان دیگر گوگل شدیدا جست‌وجو، دیدن، ساختن و اشتراک‌گذاری مصرف‌کننده را در هنگام استفاده‌ی اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی دستگاهشان ردیابی می‌کند.

در ماه ژوئن، شرکت بویس شیلر فلکسنر (Boies Schiller Flexner) از گوگل برای ردیابی استفاده‌ی مردم از اینترنت حتی وقتی که مرورگر آن‌ها روی حالت ناشناس است، با تعیین غرامت ۵ میلیارد دلاری شکایت کرد. گوگل می‌گوید که با این ادعاها مخالف است و از خود در برابر آن‌ها دفاع می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید