مقایسه نسخه جدید و قدیم آیفون SE - تکفارس 
مقایسه نسخه جدید و قدیم آیفون SE - تکفارس 

مقایسه نسخه جدید و قدیم آیفون SE

مقایسه نسخه جدید و قدیم آیفون SE - تکفارس 

آیفون SE جدید اپل هنوز هم یکی از جالب‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۰ است. ما قصد داریم تا در این مقاله عملکرد این آیفون را در مقابل iPhone SE 2016 و همچنین سایر آیفون‌های جدیدتر اپل مقایسه نماییم.

آن دسته از طرفداران اپل که عاشق گوشی‌های کوچک هستند، اکنون می‌توانند این گوشی زیبا و جمع و جور را به لیست دلخواه خود اضافه نموده یا خریداری کنند. آیفون SE (برای مشاهده بررسی این گوشی از این نشانی استفاده کنید) جدید در فروردین ماه (آوریل) وارد بازار شد. اپل حتی می‌توانست این گوشی را در اندازه‌ی کوچکتری نیز تولید نماید. قیمت این گوشی از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود که یک گوشی مقرون به صرفه به حساب می‌آید و در حال حاضر این ارزان‌ترین گوشی آیفونی است که می‌توان خریداری کرد.

این گوشی را می‌توان با سایر گوشی‌های مقرون به صرفه از قبیل پیکسل  ۳A گوگل، گلکسی S10E و گلکسی A51 سامسونگ مقایسه کرد. هدف اپل از عرضه‌ی این گوشی و در این رده‌ی قیمتی جلب توجه کاربرانی است که حاضر نیستند برای آیفون ۱۱ پرو ۱۰۰ دلار و یا حتی آیفون ۱۱ هم ۷۰۰ دلار هزینه کنند، لذا امیدوار است بتواند با ارائه‌ی چنین دستگاهی نظر این دسته از خریداران را جلب نماید تا آن را خریداری کنند.

نسل جدید آیفون SE، دارای ویژگی‌های بسیاری است که مردم آن‌ها را دوست دارند و از مشخصاتی همچون دکمه‌ی فیزیکی هوم (Home) و اندازه‌ی جمع و جور را که آیفون اصلی SE داشت، برخوردار می‌باشد. گرچه آیفون SE جدید با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی در مقایسه با آن آیفون SE مقداری بزرگتر است اما هنوز هم با توجه به استانداردهای امروزی یک گوشی کوچک و جمع و جور در نظر گرفته می‌شود. این گوشی نیز همانند آیفون SE سال ۲۰۱۶، در پشت گوشی فقط از یک دوربین بهره می‌برد. این سنسور بیشترین شباهت را با لنزهای زوم استاندارد آیفون ۱۱ پرو دارد.

گذشته از موارد داخلی گوشی که به روز شده‌اند، یک تغییر آشکاری که در آیفون SE جدید به چشم می‌آید، عدم وجود جک هدفون است. اپل از آیفون ۷ که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، تصمیم به کنار گذاشتن و عدم استفاده از این ویژگی در گوشی‌های تولیدی این شرکت گرفته است.

مقایسه نسخه جدید و قدیم آیفون SE - تکفارس 

اپل آیفون SE را در سال ۲۰۱۶ تولید کرد و آن را به پردازنده‌ی A9 مجهز کرد که برای آیفون ۶S، یعنی پرچمدار آن زمان خود استفاده کرده بود. این پردازنده در زمان تولید آیفون ۸ کنار گذاشته شد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و مقایسه‌ی آیفون SE جدید با نسخه‌ی قبلی آیفون و مشخصات و قیمت آیفون XR و آیفون ۱۱ لطفا جدول پایین را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید بفهمید کدام یک از این دو گوشی را بخرید، ما همچنین در یک مقاله‌ی دیگر، مقایسه عمیق‌تری از iPhone SE و iPhone 11 جدید را ارائه خواهیم داد. اگر از قبل نظر شما به سوی این گوشی جلب شده و قصد دارید آیفون جدید SE 2020 را به منزل ببرید، در اینجا می‌توانید جدول مشخصات و مقایسه‌ی آن را با تعداد دیگری از آیفون‌های اپل مشاهده کنید.

آیفون SE ۲۰۲۰

آیفون SE قدیم

آیفون ۸آیفون XRآیفون ۱۱

مشخصات صفحه نمایش

 

۴.۷ اینچ

رتینا HD

۱۳۳۴X750 پیکسل

۴ اینچ

۱۳۳۴X640

۴.۷ اینچ

۱۳۳۴X750 پیکسل

۶.۱ اینچ، LCD، رتینا

۱,۷۹۲x828 پیکسل

۶.۱ اینچ، LCD، رتینا

۱,۷۹۲x828 پیکسل

تراکم پیکسل۳۲۶ppi۳۲۶ppi۳۲۶ppi۳۲۶ppi۳۲۶ppi
ابعاد۱۳۸x67x7.3۱۲۳x58x7.6۱۳۸x67x7.3۱۵۰x76x8.38۱۵۱x76x8.3
وزن به گرم۱۴۸۱۱۳۱۴۸۱۹۴۱۹۴
سیستم‌عامل (هنگام معرفی)iOS 13iOS 9.3iOS 11iOS 12iOS 13
دوربین پشت بر حسب مگاپیکسل۱۲۱۲۱۲۱۲۱۲ (واید) + ۱۲ (التراواید)
دوربین سلفی۷۱۲۷۷۱۲
کیفیت ویدیو۴K۴K۴K۴K۴K
تراشهApple A13 BionicApple A9Apple A11 BionicApple A12 BionicApple A13 Bionic
حافظه داخلی۶۴GB, 128GB, 256GB۶۴GB, 128GB, 256GB۶۴GB, 256GB۶۴GB, 128GB, 256GB۶۴GB, 128GB, 256GB
حافظه رماعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشده
کارت حافظهخیرخیرخیرخیرخیر
ظرفیت باتریاعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشده
حسگر اثر انگشتدکمه هومدکمه هومدکمه هومخیرخیر
اتصالاتLightningLightningLightningLightningLightning
جک هدفوننداردداردنداردنداردندارد
ویزگی‌های خاصضد آب (IP67) ، دو سیم‌کارت، پشتیبانی از سیمکارت نانو و الکترونیکی، شازژ بی‌سیمApple Pay; Haptic Touchضد آب (IP67)، سازگار با شارژ بی‌سیم  Qiضد آب (IP67) ، دو سیم‌کارت، پشتیبانی از سیمکارت نانو و الکترونیکی، شازژ بی‌سیم، تشخیص چهرهضد آب (IP67) ، دو سیم‌کارت، پشتیبانی از سیمکارت نانو و الکترونیکی، شازژ بی‌سیم
قیمت۶۴ گیگ ۳۹۹ دلار، ۱۲۸ گیگ ۴۴۹ دلار، ۲۵۶ گیگ ۵۴۹ دلار۱۶ گیگ ۳۹۹ دلار، ۶۴ گیگ ۴۹۹ دلار۶۴ گیگ ۶۹۹ دلار، ۲۵۶ گیگ ۸۴۹ دلار۶۴ گیگ ۵۹۹ دلار، و ۱۲۸ گیگ ۶۴۹ دلار۶۴ گیگ ۶۹۹ دلار، ۱۲۸ گیگ ۷۴۹ دلار، ۲۵۶ گیگ ۸۴۹ دلار

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید