بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 
بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

ما پیش از این از ایسوس سری‌های VivoBook S را دیده‌ایم که بیشتر به دلیل تبلیغاتی که شرکت به خاطر ScreenPad جدید و لولای Ergolift انجام داده بود، شناخته شده‌اند. نوت‌بوک VivoBook S14 S433 اما هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد اما در عوض، کاستن اندکی از گوشه‌ها آن را به یک لپ تاپ شیک و مدرن و میان‌رده تبدیل کرده که برای انجام بسیاری از کارها مناسب است.

ممکن است ایسوس در تلاش باشد تا سطح طراحی VivoBook S14 را برای کاربران جوان جذاب‌تر و تا حدی کارآمدتر نماید. رنگ‌های جسورانه و عمر باتری مناسب باعث می‌شود که بتوانید در محوطه دانشگاه و یا در هنگام دراز کشیدن در رخت‌خواب در طول زمانی که می‌خواهید استراحت نمایید، با آسودگی از سرویس نتفلیکیس (Netflix) استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 را بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید تا بفهمید این دستگاه ارزش خرید دارد یا خیر.

قیمت

قیمت نوت‌بوک ایسوس VivoBook S14 S433 در حدود ۷۰۰ دلار است. در حال حاضر تنها یک مدل از این دستگاه وجود دارد، اما ایسوس اظهار داشته است که مدل‌های بعدی در آینده عرضه خواهد شد که به احتمال زیاد با حافظه رم و ذخیره‌سازی بیشتری همراه خواهند بود.

طراحی

نوت‌بوک VivoBook S14 در قالب چهار رنگ سبز، قرمز، سفید و مشکی عرضه می‌شود. همچنین یک پاپ نئون در اطراف کلید Enter وجود دارد که واقعاً زیبایی خاصی را به آن می‌بخشد.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

این به اندازه کافی عجیب است که ایسوس مجموعه‌ای از برچسب‌های بدون ترتیب را همراه با لپ تاپ در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شما را ترغیب می‌کند تا برای زیباتر شدن نمای دستگاه آن‌ها را به دلخواه روی آن بچسبانید. اگر شما فردی هستید که مایلید محصولات فرهنگی خود را با برچسب تزیین نمایید پس به طور یقین از قرار دادن این هدیه‌ی کوچک قدردانی خواهید کرد.

فهرست مشخصات:

در ادامه شاهد فهرست مشخصات نوت‌بوک ایسوس مدل VivoBook S14 S433 برای بررسی ذکر می‌گردد:

  • پردازنده: پردازنده Intel Core i7-10510U processor 1.8 گیگاهرتزی ۸ هسته با Turbo Boost (تا سقف ۴٫۹ گیگاهرتز) و حافظه کش ۸ مگابایتی
  • گرافیک: انویدیا جیفورس MX250 (2 گیگابایت حافظه GDDR5 VRAM)
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت از نوع DDR4 2666MHz
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچی از نوع LED و دارای نور پس‌زمینه، رزولوشن فول ‌اچ‌دی (۱۰۸۰*۱۹۲۰)
  • حافظه ذخیرهسازی: ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD (PCIe, NVMe, M.2)
  • پورت‌ها: یک عدد USB 3.2 Gen 1 Type-C، یک عدد USB 3.2 Gen 1 Type-A، ۲ عدد USB 2.0، ۱ عدد HDMI، یک عدد فیش خروجی صدا و یک عدد شکاف کارت  MicroSD
  • اتصالات: اینتل وای فای ۶ با عملکرد Gig+ (802.11ax)، بلوتوث ۵٫۰
  • دوربین: وب‌کم فول‌ اچ‌دی
  • وزن: ۱.۴ کیلوگرم
  • اندازه‌ها: ۱.۵۹ در ۳۲.۴۹ در ۲۱.۳۵ سانتی متر

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

شاسی این دستگاه که از جنس آلیاژ آلومینیوم است، جلوه‌ای صاف و تمیز به آن می‌بخشد و خوشبختانه به راحتی روی آن لک نمی‌افتد. وزن این لپ تاپ ۱.۴ کیلوگرم است، بنابراین اگرچه این اندکی سنگین‌تر از آن چیزی است که ما دوست داریم اما هنوز هم به اندازه کافی جمع و جور است که بتوانید داخل یک کوله پشتی یا کیف لپ تاپ جای دهید و با خود حمل نمایید. Bonus، واقعا برای ایسوس یک شارژر با طراحی جمع و جور می‌سازد که از کف دست شما بزرگتر نیست.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

از نظر دارا بودن پورت‌های اتصالات، یکی دو مورد قابل ذکر برای اظهار نظر وجود دارد. از جنبه‌ی مثبت موضوع، یک درگاه HDMI در اندازه‌ی کامل و پورت‌های USB 3.0 (هر دو نوع Type A و C) وجود دارند. از جنبه منفی هم می‌توان به این اشاره کرد که پورت USB 3.0 Type C از خروجی ویدیو پشتیبانی نمی‌کند اما می‌تواند یک گوشی هوشمند را شارژ نماید.

اشکال دیگر این است که این لپ تاپ دارای دو درگاه USB دیگر در طرف مقابل است، اما این درگاه‌ها فقط USB 2.0 هستند، بنابراین آنها فقط برای اتصال لوازم جانبی مناسب هستند و برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی واقعاً مناسب نیستند.

این دستگاه دارای یک کارت خوان microSD نیز هست که ما واقعاً دوست داشتیم به جای آن یک شکاف کارت SD کامل قرار داشت اما با توجه به اینکه این لپ تاپ برای گونه‌های خلاق تنظیم شده است، احتمال بیشتری وجود دارد که از وسایلی مانند دوربین‌هایی که از سایز کامل کارت SD پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

باز کردن لپ تاپ با یک دست اندکی مشکل است، اما هنگامی که آن را با کنجکاوی باز کنید با صفحه نمایش و صفحه کلید نقره‌ای رنگی مورد استقبال قرار می‌گیرید. در حالیکه حاشیه ها نسبتاً نازک هستند اما به طور قطع، آن‌ها نازکترین حاشیه‌ای نیستند که در لپ تاپ ایسوس مشاهده کرده‌ایم اما این یک نکته‌ی کوچک است و ارزش شرح و بسط را ندارد. در قسمت زیرین لپ تاپ شما دو بلندگو دارید که از تاییدیه‌ی هارمن کاردون برخوردار هستند و همچنین یک دریچه کوچک برای بیرون راندن هوای گرم از آن وجود دارد.

ایسوس در حال حاضر تنها یک مدل از VivoBook S14را عرضه کرده که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد. این یک ساختار مناسب برای شروع است، با این حال، وقتی تصمیم می‌گیرید آن را ارتقا دهید دچار مشکلات متعددی می‌شوید و متوجه خواهید شد که حافظه رم در واقع به مادربرد لحیم شده است. و اما نکته‌ی مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که این لپ تاپ به جای استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی درایوهای ۲.۵ اینچی، بیشتر از درایوهای M.2 بهره می‌برد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش موجود در VivoBook S14 برای استفاده روزمره مناسب است و زاویه دید در اکثر موارد قابل قبول است. ایسوس از فناوری ویدیوی Tru2Life برای کمک به بهبود تصاویر استفاده می‌کند، اما صادقانه بگوییم که ما در طول آزمایشات خود به آن صورت متوجه تفاوت زیادی نشدیم.

به طور کلی این یک صفحه نمایش خوب برای مرور کلی صفحات وب است، اما وقتی در حال تماشای فیلم هستید، ممکن است با توجه به مقدار نور موجود در محیط پیرامون خود، برای داشتن جزئیات بیشتر تصویر تلاش نمایید. به عنوان مثال، در یک اتاق بسیار تاریک، تماشای صفحه نمایش و نگاه کردن به جزئیات اختصاصی شخصیت‌های فیلم «نگهبانان کهکشان» راحت بود.

اما وقتی در همان روز فیلم را تماشا می‌کردیم، صفحه نمایش دارای آن جزئیات دقیق نبود و بعضی از صحنه‌های تاریک‌تر واقعاً در فضا گم می‌شدند. استفاده از این لپ تاپ در روشنایی نور آفتاب یا در نزدیکی آن نیز توصیه نمی‌شود، زیرا صفحه کاملاً غیرقابل دید می‌شود.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

در بالای صفحه، دوربین ظاهرا HD را پیدا خواهید کرد، اما کیفیت آن بسیار وحشتناک است. این برای کنفرانس ویدیویی به سختی قابل قبول است، مگر اینکه شما یک نورافکن را روی چهره خود روشن کنید تا دوربین بتواند جزئیات شما را ردیابی کند. این دوربین همچنین از تشخیص چهره در ویندوز ۱۰ پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین شما نیز از ویژگی‌های آن برخوردار نخواهید شد.

عملکرد

در ادامه شاهد نحوه عملکرد ASUS VivoBook S14 S433 در مجموعه تست‌های بنجمارک‌های متعدد را شاهد هستیم:

  • ۳DMark: امتیاز ۱۳۳۱ / Sky Diver: امتیاز ۱۲۴۱۶
  • گیک‌بنچ ۵: ۱۱۹۸ (حالت تک هسته) ۳۸۰۰ (حالت چندهسته)
  • PCMark 8 (تست خانگی): امتیاز ۳۶۱۲
  • عمر باتری PCMark 8: 5 ساعت و ۹ دقیقه
  • عمر باتری (تک‌رادار): ۹ ساعت و ۴۷ دقیقه

نوت بوک VivoBook S14  دارای پردازنده اینتل Core i7 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است. همچنین از کارت گرافیکی جی‌فورس MX250 برای انجام فعالیت‌های اندکی شدیدتر بهره می‌برد اما انتظار نداشته باشید تا ویرایش ویدیوی‌های سنگین یا بازی‌های سطح بالا را در این لپ تاپ انجام دهید.

برای استفاده روزمره، VivoBook S14 نسبتا از وضعیت مناسبی برخوردار است. گشت و گذار در برنامه‌های مختلف، اجرای چندین برگه مرورگر و پخش موسیقی در پس‌زمینه، همه با سادگی انجام می‌شد. ویرایش تصویر در فتوشاپ نیز قابل قبول بود، اگرچه عملکرد در نرم افزار Premiere Pro کاملاً بد بود، با فیلم‌های HD بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، به مدت چند دقیقه زمان برد.

در بازی Overwatch در بهترین حالت نرخ فریم ۴۰ تا ۵۰ فریم در ثانیه را تجربه کردیم و همه جلوه‌های آن کم‌کیفیت است. اگر به دنبال بازی‌های قدیمی‌تر هستید،  VivoBook S14 قادر خواهد بود تا کار شما را راه بیندازد اما مطمئناً بازی‌های جدیدتر باعث ایجاد فشار روی آن خواهد شد.

با وجود اینکه VivoBook S14 دارای اندازه‌ی کوچکی است اما از یک صفحه کلید نسبتاً بزرگ با کلیدهای راحت برای تایپ کردن برخوردار است. فاصله‌ی کلیدها کاملا خوب است و کلیدها به هر تعداد ضربه زدن پاسخگو هستند.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

با این حال، در این صفحه کلید مواردی وجود دارند که ما اصلاً دوست نداریم. نور پس زمینه در آن کاملاً وحشتناک است و نشت نور زیادی را در اطراف کلیدها نشان می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود خود کلیدهای واقعی تقریباً قابل خواندن نباشند، بنابراین شما اغلب برای دیدن کلیدهایی که می‌خواهید فشار دهید، به مشکل برمی‌خورید.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

مشکل دیگری که با آن مواجه شدیم ضربه زدن مداوم به دکمه پاور به جای کلید حذف بود که درست در کنار آن قرار دارد. البته به مرور زمان یاد می‌گیرید که انگشتان خود را به دکمه‌ی درست بزنید اما به عنوان کاربری که برای نخستین بار با  VivoBook S14 تایپ می‌کردیم، این مشکلی بود که با آن رو به رو می‌شدیم. کلید عملکرد اضافی در نزدیکی کلید سمت راست پیکان نیز تقریبا گیج ‌کننده است زیرا ما اغلب فکر می‌کردیم که به جای کلید فلش بوده است.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S14 S433 - تکفارس 

ترک پد لپ تاپ بسیار خوب پاسخگوست و پیمایش و حرکات نرم افزاری مناسبی را در ویندوز فراهم می‌کند. یک حسگر اثر انگشت کوچک در گوشه سمت راست بالا تعبیه شده است، بنابراین می‌توانید با یک ضربه انگشت خود سریعاً وارد ویندوز شوید.

کیفیت صدا در VivoBook S14 به هیچ وجه چشمگیر نیست. صدای بلندگوها بسیار تیز است و واقعاً نمی‌توانند فضای یک اتاق را به اندازه‌ی کافی پر نمایند، بنابراین اگر به فکر تماشای فیلم هستید، بهتر است یک بلندگوی بلوتوث‌دار را وصل کنید یا از هدفون استفاده نمایید.

طول عمر باتری

آنچه را که VivoBook S14 مطمئناً به خوبی انجام می‌دهد، طول عمر شارژدهی باتری است. ما به طور مرتب در حدود ۹ تا ۱۱ ساعت عمر باتری را از آن استفاده می‌کردیم، خواه فقط گردش در صفحات وب بود یا تماشای نتفلیکس یا فقط ویرایش اسناد. شارژ شدن کامل باتری ممکن است کمی کمتر از دو ساعت طول بکشد اما به محض اینکه باتری برق کافی دریافت کرد می‌توانید برای مدت زمان خوبی از روز را از شارژر خود دور شوید.

ایسوس نرم افزار MyAsus خود را در دسترس کاربران قرار داده که به شما امکان می‌دهد تا به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید و تغییرات جزئی در تنظیمات مثلا صفحه نمایش، فن‌ها و کلیدهای میانبر و یا دانلود برنامه‌های جدید ایجاد نمایید. همچنین می‌توانید ظرفیت شارژ باتری خود را از اینجا تنظیم کنید تا عمر باتری طولانی‌تر شود یا بتوانید تشخیص‌های اولیه را  برای برطرف کردن هر مشکلی انجام دهید. به غیر از اشتراک McAfee، هیچ نرم‌افزار اضافی دیگری در اینجا نصب نشده است.

جمع‌بندی

نوت‌بوک ایسوس VivoBook S14 S433 فاقد مزایای زیادی است که به نظر نمی‌رسد به جز در کلاس درس یا هنگام حمل و نقل در کنار شما باشد. این دستگاه از طول عمر باتری مناسب و معقولی برخوردار است و می‌تواند در بسیاری از کارهای روزمره کاملاً راحت و بدون مشکلات زیادی، عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد.

چند مورد اندک نیز وجود دارند که چندان رضایت‌بخش نیستند از جمله می‌توان به: کیفیت صفحه نمایش در حد متوسط، پورت‌های قدیمی، صفحه کلید بدقلق و عدم امکان اضافه کردن حافظه‌ی رم بیش‌تر اشاره کرد. اینها قطعاً مواردی هستند که بر تصمیم شما برای خرید یا عدم خرید VivoBook S14 تاثیر می‌گذارند، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در این باره فکر کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی نرم و براق
  • طول عمر خوب باتری

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش در حد متوسط
  • پورت‌های قدیمی
  • محدودیت در ارتقا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.