حالت تاریک برای سه اپلیکیشن گوگل امکان‌پذیر می‌شود - تکفارس 
حالت تاریک برای سه اپلیکیشن گوگل امکان‌پذیر می‌شود - تکفارس 

حالت تاریک برای سه اپلیکیشن گوگل امکان‌پذیر می‌شود

مجید مهرعلی
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - 10:30
حالت تاریک برای سه اپلیکیشن گوگل امکان‌پذیر می‌شود - تکفارس 

چند هفته پیش گزارش شده بود که گوگل قصد دارد قابلیت زمینه تاریک که کاربران مدت‌ها منتظرش هستند را برای سه اپلیکیشن داکز (Docs)، شیتز (Sheets) و اسلایدز (Slides) منتشر کند. به‌تازگی این شرکت رسما اعلام کرده است که قابلیت جدید زمینه تاریک برای سه اپلیکیشن مذکور در راه است.

همان‌طور که از اسمش پیداست، گوگل قابلیت جدید زمینه تاریک را به این اپلیکیشن‌ها اضافه کرده است تا بهره‌وری را در محیط‌هایی با نور کم افزایش داده و همزمان شارژ باتری کمتر مصرف شود. مهم‌ترین ویژگی این است که شما لازم نیست برای فعال کردن زمینه تاریک کاری انجام دهید زیرا تنظیمات داکز، شیتز و اسلایدز به گونه است که به‌طور خودکار با سیستم اندروید دستگاه در زمان اجرای این قابلیت سازگار می‌گردد.

با این وجود، گزینه فعال و غیرفعال کردن حالت تاریک در هر سه اپلیکیشن وجود دارد و شما می‌توانید در مواقع دلخواه از آن استفاده کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که مستقل از تنظیمات سیستم اندروید خود، حالت تاریک را برای هرکدام ا‌ز اپلیکیشن‌ها که دوست دارید فعال کنید.

بعد از دریافت آخرین به‌روزرسانی می‌توانید از طریق مسیر زیر حالت تاریک را برای هر سه اپلیکیشن فعال کنید: Settings/ Theme/ Dark

وجود یک ویژگی مفید باعث می‌شود تا شما بتوانید یک سند را در زمینه روشن به‌صورت پیش‌نمایش مشاهده کنید و نیاز نباشد تنها برای اینکه ببینید یک سند در حالت روشن و یا تاریک چه‌ طور به نظر می رسد زمینه‌ها را تغییر دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.