اوبر سرویس تحویل آنلاین غذا Postmates را به قیمت ۲.۶۵ میلیارد دلار خرید - تکفارس 
اوبر سرویس تحویل آنلاین غذا Postmates را به قیمت ۲.۶۵ میلیارد دلار خرید - تکفارس 

اوبر سرویس تحویل آنلاین غذا Postmates را به قیمت ۲.۶۵ میلیارد دلار خرید

فرزاد اسرافیلی
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - 08:00
اوبر سرویس تحویل آنلاین غذا Postmates را به قیمت ۲.۶۵ میلیارد دلار خرید - تکفارس 

اوبر سرویس تحویل آنلاین غذا Postmates را با خرید سهام آن به قیمت ۲.۶۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. این شرکت سرویس تحویل غذا روز دوشنبه گفت که با این کسب مالکیت تلاش های روزافزون خود را در تحویل مواد غذایی، ملزومات و اجناس دیگر افزایش خواهد داد.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل Uber در بیانیه مطبوعاتی  افزود:

Uber و Postmates مدتهاست که این عقیده را دارند که سیستم عامل‌هایی مانند ما می‌توانند فراتر از تحویل غذا عمل کنند. آنها می‌توانند در طول بحران‌هایی مانند COVID-19 بخش بسیار مهمی از تجارت محلی و جوامع باشند. رزروها در Uber Eats طی سه ماهه دوم بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

با تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها در طی همه‌گیری کرونا، مردم برای صرف وعده‌های غذایی خود به دنبال خدمات تحویل غذا مانند Postmates ،Uber Eats ،DoorDash  و Grubhub هستند. نظرسنجی DoorDash در ماه مارس نشان داد که ۵۶٪ از ۱۰۰۰ مشتری گفتند سفارش آنلاین غذا را به دلیل همه‌گیری کرونا افزایش داده‌اند.

گفته می‌شد Uber به دنبال خرید سرویس تحویل غذا رقیب خود یعنی GrubHub است، اما طبق گزارشات مذاکرات ادغام بدلیل نگرانی‌های ضد انحصاری متوقف شد. Grubhub اکنون قصد دارد در معامله‌ای به ارزش ۷٫۳ میلیارد دلار با سرویس تحویل مواد غذایی Just Eat Takeaway مستقر در هلند ادغام شود.

در اوایل سال جاری، Uber فرصت‌های شغلی را کاهش داد و پروژه‌های جانبی را برای تمرکز بر روی تحویل غذا و سایر خدمات خود تعطیل کرده است. در ماه آوریل، این شرکت همچنین دو بخش تحویل جدید، Uber Direct و Uber Connect را معرفی کرد. فعالیت اوبر در Postmates در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ انجام نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.