چگونه دانلود آپدیت‌ های ویندوز ۱۰ را متوقف کنیم؟ - تکفارس 
چگونه دانلود آپدیت‌ های ویندوز ۱۰ را متوقف کنیم؟ - تکفارس 

چگونه دانلود آپدیت‌ های ویندوز ۱۰ را متوقف کنیم؟

چگونه دانلود آپدیت‌ های ویندوز ۱۰ را متوقف کنیم؟ - تکفارس 

ماه گذشته مایکروسافت آپدیت جدید (May 2020) را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد که دارای مشکلات ناشناخته زیادی بود. در حالی که هنوز این بروزرسانی در دسترس همه کاربران قرار نگرفته بود، مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۰ پرو، اینترپرایز و اجوکیشن (Education) را از معوق کردن بروزرسانی منع کرد و آنها مجبور شدند به محض در دسترس قرار گرفتن آپدیت، آن را دریافت و نصب کنند. با این حال مایکروسافت به‌تازگی فایلی را منتشر کرده است که راه و روش مسدود کردن بروزرسانی‌ ویژگی‌های ویندوز ۱۰ را ارائه می‌دهد. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید از دانلود شدن بروزرسانی ویندوز ۱۰ جلوگیری کنید.

  • با زدن کلید ترکیبی ویندوز+R پنجره Run را باز کرده و عبارت Regedit را تایپ کرده و کلید OK را بزنید. (در صورت درخواست UAC، گزینه YES را انتخاب کنید)
  • در پنجره رجیستری باز شده آدرس زیر را دنبال کنید:
  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
  • بر روی WindowsUpdate راست کلیک کرده و از قسمت NEW گزینه DWORD 32-bit را انتخاب کنید.

چگونه دانلود آپدیت‌ های ویندوز ۱۰ را متوقف کنیم؟ - تکفارس 

  • نام DWORD را TargetReleaseVersion و مقدار آن را ۱ قرار دهید.
  • بر روی WindowsUpdate راست کلیک کرده و از بخش NEW گزینه StringValue را انتخاب کنید.
  • نام StringValue را TargetReleaseVersionInfo و مقدار آن را مطابق با نسخه ویندوز ۱۰ مورد نظر خود قرار دهید. مثلا اگر نمی‌خواهید از نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ استفاده کنید، مقدار را بر روی ۱۹۰۹ قرار دهید.

با انجام مراحل بالا بروزرسانی ویندوز ۱۰ متوقف می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که به طور کلی ایجاد تغییرات در رجیستری ممکن است خطراتی را برای سیستم به‌وجود آورد و شما باید این تغییرات را با قبول ریسک آن و مسئولیت خودتان انجام دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید