سیاست فرانسه در رابطه با تجهیزات شبکه ۵G هوآوی چیست - تکفارس 
سیاست فرانسه در رابطه با تجهیزات شبکه ۵G هوآوی چیست - تکفارس 

سیاست فرانسه در رابطه با تجهیزات شبکه ۵G هوآوی چیست

مجید مهرعلی
۱۶ تیر ۱۳۹۹ - 10:00
سیاست فرانسه در رابطه با تجهیزات شبکه ۵G هوآوی چیست - تکفارس 

هوآوی در حال حاضر بزرگ‌ترین توزیع‌کننده تجهیزات اینترنتی است، هرچند اگر برخی کشورها مانند آمریکا از نزدیک بودن این شرکت به حکومت کمونیست چین نگران باشند. پیش‌تر گفته شد که انگلستان به دنبال راهی است تا از نصب قطعات شرکت چینی در شبکه ۵G خود جلوگیری کند و تمام قطعاتی را نیز که تاکنون نصب شده است را از شبکه خود بیرون بکشد. به‌تازگی روزنامه نیویورک پُست (New York Post) داستانی را درباره کشور فرانسه و چگونگی مواجه این کشور با استفاده هوآوی از خطوط اصلی شبکه ۵G آن منتشر کرده است.

گیلیوم پاپارد (Guillaume Poupard) رئیس سازمان امنیت سایبربی فرانسه (ANNSI) گفته است که کشورش هوآوی را به‌طور کامل از شبکه ۵G بیرون نخواهد کرد اما تلاش می‌کند که  سرویس‌های مهیاکننده شبکه را از استفاده از قطعات شرکت چینی بازدارد.

پاپارد در یک مصاحبه با یکی از روزنامه‌های فرانسوی گفته است:

آنچه من می‌توانم بگویم این است که خبری از توقیف نخواهد بود، ولی سعی می‌کنیم  آن دسته از عاملانی که در حال حاضر از تجهیزات هوآوی استفاده نمی‌کنند را ترغیب کنیم تا سمت این تجهیزات نروند. برای آنهایی هم که پیش‌تر این تجهیزات را نصب کرده‌اند، ما اجازه استفاده یک دوره سه تا هشت سال را منظور کرده‌ایم.

در اوایل سال میلادی، برخی منابع به خبرگزاری رویترز گزارش داده بودند که فرانسه هوآوی را توقیف نخواهد کرد ولی تلاش می‌کند تا تجهیزات این شرکت را خارج از هسته مرکزی شبکه موبایلی خود نگه دارد. این شبکه‌های موبایلی اطلاعات شخصی مشتریان شرکت‌های شبکه بی‌سیم کشور را دربر داشته و دور نگه‌داشتن تجهیزات هوآوی از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. این اقدامات بدان سبب است که شرکت چینی متهم به استفاده از تجهیزات شبکه خود برای جاسوسی از کاربران و شرکت‌ها است و این داده‌ها را در اختیار چین قرار می‌دهد. تاکنون هیچ‌گونه مدرکی دال بر این ادعا کشف نشده است و شرکت هوآوی نیز تمام این اتهامات را رد کرده است.

تصمیم نهایی فرانسه در رابطه با این موضوع، نیمی از چهار سرویس‌دهنده بزرگ شبکه بی‌سیم کشور را در وضعیتی بحرانی قرار خواهد داد. در حدود ۵۰ درصد از تجهیزات دو شرکت SFR و بویگ تلکام (Bouygues Telecom) را هوآوی پوشش می‌دهد. شرکت اورنج (Orange) که توسط دولت فرانسه مدیرت می‌شود تصمیم گرفته است تجهیزات خود را از دو شرکت نوکیا و اریکسون تهیه کند که رقیب هوآوی محسوب می‌شوند.

رئیس ANNSI اعلام کرده است که از آغاز هفته جدید، عاملان شبکه بی‌سیمی که هنوز اجازه استفاده از تجهیزات هوآوی را برای شبکه ۵G خود دریافت نکرده‌اند باید عدم پاسخ را به معنی رد درخواست خود در نظر بگیرند.

پاپارد افزوده است:

این اقدامات برای کوبیدن شرکت هوآوی و یا یک نژاد پرستی زد چینی نیست. ما بر این باوریم که خطر استفاده از تجهیزات اروپایی به اندازه استفاده از تجهیزات غیراروپایی نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید