چگونه گوشی اندروید و iOS خود را پیدا کنیم؟ - تکفارس 
چگونه گوشی اندروید و iOS خود را پیدا کنیم؟ - تکفارس 
چگونه گوشی اندروید و iOS خود را پیدا کنیم؟ - تکفارس 

چگونه گوشی اندروید و iOS خود را پیدا کنیم؟

گوشی

 این روزها باید حواستان باشد تا گوشی خود را گم نکنید که اگر گم شود برای شما بسیار گران تمام خواهد شد. در حال حاضر نه تنها قیمت گوشی‌ها افزایش یافته است، بلکه اگر گوشی نداشته باشید ارتباط شما با جهان قطع می‌شود و قادر به انجام بسیاری از کارها نظیر پرداخت‌ها، دنبال کردن اخبار و دیگر کارهایی که می‌توان با گوشی های هوشمند انجام دهید، نخواهید بود.

خوشبختانه گوشی‌های هوشمند جدید به روش‌های بهتری به شما کمک می‌کنند که آنها را پیدا کنید. البته یک سری محدودیت نیز وجود دارد؛ اگر شارژ گوشی شما تمام شود و یا گوشی به اینترنت متصل نباشد، مجبور خواهید بود که به روش قدیمی و با جستجو کردن به دنبال گوشی خود بگردید. در این مطلب از سری مقالات چگونه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه گوشی خود را در صورت گم شدن پیدا کنید.

چگونه گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم؟

اگر گوشی اندرویدی شما گم شده، ساده‌ترین راه برای پیدا کردنش این است که از یک دستگاه دیگر که از اکانت مشترک برخوردار است استفاده کنید. این دستگاه می‌تواند یک گوشی قدیمی‌تر، یک تبلت، یک لپ‌ تاپ و یا یک رایانه شخصی باشد.

برای پیدا کردن گوشی با مرورگر رایانه شخصی به تصویر زیر توجه کنید:

گوشی

صفحه Google.com را باز کنید و در نوار جستجو عبارت Find My Phone را سرچ کنید. نقشه گوگل آخرین لوکیشن گوشی را به شما نشان می‌دهد. اگر لوکیشن گوشی دقیقاً همان جایی بود که شما حضور دارید، می‌توانید به گوشی خود زنگ بزنید. این تماس باعث می‌شود که گوشی شما به مدت ۵ دقیقه زنگ بخورد (حتی اگر آن را در حالت سایلنت قرار داده باشید).

اگر گوشی را در جایی گذاشته باشید که فراموش کرده‌اید، با انجام این کار می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. همچنین اگر رابط کاربری نقشه مانند تصویر بالا ظاهر نشد، باید روی اولین نتیجه جستجو کلیک کنید چرا که مربوط به صفحه یافتن گوشی از طریق حساب کاربری گوگل است. این پروسه روی گوشی همراه به شکل زیر است:

چگونه گوشی اندروید و iOS خود را پیدا کنیم؟ - تکفارس 

  1. عبارت find my phone را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید.
  2. گوشی گمشده را در لیست انتخاب کنید.
  3. اگر گوشی در نزدیکی شما است روی گزینه Ring کلیک کنید و اگر گوشی را در بیرون جا گذاشته‌اید روی گزینه Locate کلیک کنید.

اگر به هیچکدام از دستگاه‌های خودتان دسترسی ندارید، از گوشی همراه دوست‌تان استفاده کنید و همان پروسه قبلی را به شکل زیر طی کنید:

  1. یک زبانه جدید را در مرورگر باز کنید.
  2. وارد صفحه  Google.com شوید.
  3. وارد اکانت گوگل خود شوید.
  4. در نوار جستجو عبارت find my phone را تایپ کنید و سپس بر روی عبارت Enter کلیک کنید.
  5. گوشی گمشده را در لیست انتخاب کنید.
  6. اگر گوشی در نزدیکی شما است روی گزینه Ring کلیک کنید و اگر گوشی را در بیرون جا گذاشته‌اید روی گزینه Locate کلیک کنید.

چگونه آیفون خود را پیدا کنیم؟

درست مانند سایر دستگاه‌های اپل، شما می‌توانید آیفون خود را نیز با استفاده از اپلیکیشن Find My پیدا کنید. مجدداً باید اشاره کنیم که بهتر است از یک دستگاه دیگر که اکانت مشترک دارد، استفاده کنید. برای پیدا کردن آیفون گمشده با استفاده از اپلیکیشن Find My باید مراحل زیر را طی کنید:

  1.  اپلیکیشن Find My را اجرا کنید.
  2. روی گزینه Devices کلیک کنید.
  3. در لیست دستگاه‌ها، بر روی آیفون گمشده کلیک کنید.
  4. اگر آیفون در نزدیکی شما قرار دارد روی گزینه Play Sound کلیک کنید و در غیر این صورت به دنبال لوکیشن آن روی نقشه بگردید.
چگونه گوشی اندروید و iOS خود را پیدا کنیم؟ - تکفارس 

اگر یک دستگاه اپل در اختیار ندارید که حساب کاربری شما روی آن فعال باشد، می‌توانید از هر دستگاه متصل به اینترنت دیگری استفاده کنید تا از طریق صفحه iCloud.com به قسمت Find My دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1.  مرورگر اینترنت را اجرا کنید.
  2.  به صفحه iCloud.com/find بروید.
  3.  با استفاده از اپل آیدی خود وارد حساب کاربری خود شوید.
  4.  در منوی کناری که در صفحه قرار دارد، آیفون گمشده را انتخاب کنید.
  5.  اگر آیفون در نزدیکی شما قرار دارد روی گزینه Play Sound کلیک کنید و در غیر این صورت به دنبال لوکیشن آن روی نقشه بگردید.
چگونه گوشی اندروید و iOS خود را پیدا کنیم؟ - تکفارس 

لازم به ذکر است که ممکن است اپلیکیشن Find My با سیستم‌عامل iOS 14 به مراتب کاربردی‌تر از قبل شود. اپل قصد دارد که دستگاه‌های شخص ثالث را نیز تحت پوشش این اپلیکیشن قرار داد. اگر چنین چیزی ممکن شود، شما می‌توانید با استفاده از اپ Find My دستگاه‌های غیر اپلی خود را نیز پیدا کنید.

البته احتمالاً این دستگاه‌های باید واجد یک سری شرایط باشند تا اپل آنها را پوشش دهد، اما به هر حال این برای کاربران خبر بسیار خوبی است. ناگفته نماند که گجت‌های ردیاب AirTag نیز در پیدا کردن وسایل گمشده کمک فراوانی خواهند کرد. برای استفاده از این گجت کافیست که آن را به وسایل مهم خود نظیر کیف دستی، دسته کلید و … متصل کنید، و سپس در صورت گم شدن آن وسیله، با استفاده از اپلیکیشن Find My به راحتی آن را پیدا کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید