محتوای نیویورک تایمز از اپل نیوز حذف می‌شود - تکفارس 
محتوای نیویورک تایمز از اپل نیوز حذف می‌شود - تکفارس 

محتوای نیویورک تایمز از اپل نیوز حذف می‌شود

فاطمه آهنگریان
۱۰ تیر ۱۳۹۹ - 16:00
محتوای نیویورک تایمز از اپل نیوز حذف می‌شود - تکفارس 

اپل نیوز در حال از دست دادن شریک بزرگ خود نشریه نیویورک تایمز است. این نشریه روز دوشنبه اعلام کرد که مقالات نیویورک تایمز دیگر در فید اپل نیوز که در آیفون‌ها، آیپدها و سایر دستگاه‌های اپل موجود است، ظاهر نمی‌شود. همانطور که NiemanLab گزارش داده است، تایمز اظهار کرده است که انتشار خبر در اپل نیوز منطقی نیست. به گفته آن، این مشارکت به تایمز ارتباط مستقیمی به خوانندگان نداده است، همانطور که ​​انتظار می‌رفت، اپل نیوز نظارت چندانی بر تجارت نمی‌کند.

مریدیت کوپیت لوین (Meredith Kopit Levien)، مدیر ارشد عامل، در یادداشتی برای کارمندان نوشت، این یادداشت در روز دوشنبه در تایمز نیز منتشر شده است:

اصول یک رویکرد سالم بین تایمز و پلتفرم‌ها، یک مسیر مستقیم برای ارسال مجدد خوانندگان به محیط‌های خبری ما است، جایی که ما ارائه گزارش خود، روابط با خوانندگان و ماهیت قوانین تجاری خود را کنترل می‌کنیم. رابطه ما با اپل نیوز دارای این ویژگی‌ها نیست.

نیویورک تایمز در بیانیه‌ای به CNET گفته است که علی‌رغم خروج آن از اپل نیوز، با اپل در مورد سایر محصولات همکاری خواهد کرد.

سخنگوی تایمز گفته است:

اپل نیوز با ایجاد روابط مستقیم با خوانندگان، با استراتژی خبرگزاری ما برای تأمین اعتبار برای روزنامه‌نگاری با کیفیت همسو نیست. ما معتقدیم که ناشران با کیفیت باید با ایجاد پیشنهادات گران‌قیمت و فراهم کردن بسترهای روزنامه‌نگاری مستقل باارزش جبران شوند.

در همین حال، اپل گفت که نیویورک تایمز تنها روزانه چند خبر به اپل نیوز ارائه داده است. اپل در بیانیه‌ای به CNET گفت:

ما به آماده کردن مورداعتمادترین اطلاعات به بیشتر از ۱۲۵ میلیون نفر که از اپل نیوز استفاده می‌کنند، متعهد هستیم و این کار را با همکاری هزاران ناشر، از جمله وال استریت ژورنال، واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز، و هوستون کرونیکل، میامی هرالد و سانفرانسیسکو کرونیکل و ناشران جدید بسیار که به زودی اضافه خواهد شد، ادامه خواهیم داد. ما همچنین متعهد هستیم تا از روزنامه‌های تبلیغاتی، اشتراکی و تجاری با کیفیت حمایت کنیم.

اپل مدت‌هاست که سعی در کشف چگونگی مبارزه با اخبار جعلی و دسترسی کاربران به منابع خبری معتبر به کاربران خود دارد. از همان ابتدا فروشگاه اپ استور خود را تنظیم کرده است و مطالب دیده شده در برنامه اپل نیوز خود را کسب می‌کند. اپل قول داده است که با ناشران همکاری کند و با نشریات خبری برای بودجه تبلیغاتی رقابت نکند.

در مارس ۲۰۱۹، با رونمایی از اپل نیوز پلاس، اخبار حتی بیشتر عمیق‌تر شد، هزینه آن نیز ۹٫۹۹ دلار برای سرویس ماهیانه پریمیوم خبر است. با این هزینه کاربران می‌توانند به تعداد زیادی از ناشران از جمله مجله‌های وال استریت ژورنال گرفته تا مجلات Condé Nast دسترسی داشته باشند. در عوض، انتشارات به یک جریان جدید درآمد و مشترکان بالقوه‌ای که ممکن است در گذشته نرسیده باشند، دسترسی پیدا می‌کنند.

اما برخی ناشران، از جمله نیویورک تایمز، از همان ابتدا از شرکت اپل نیوز پلاس چشم‌پوشی کردند و در عوض، ترجیح می‌دهند اشتراک و روابط خود را با مشتریان اداره کنند. دیگران نیز از اینکه از این مشارکت پول کافی بدست نمی‌آورند که ارزش آن را داشته باشد، شکایت کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید