تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ - تکفارس 
تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ - تکفارس 

تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ

تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ - تکفارس 

گوشی‌های سری A سامسونگ با قیمت مناسبی که دارند در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند. با قیمت‌هایی پایین‌تر از آیفون SE این گوشی‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش آمولد و رابط کاربری خوب سامسونگ هستند، اما عمر باتری آنها چگونه است؟ در این مطلب، تستی برای سنجش عمر باتری در نظر گرفته شده که شامل ۳ مرحله می‌شود. در مرحله اول یک تست سبک با انجام وبگردی انجام داده می‌شود، در مرحله دوم وظیفه سنگین‌تری مانند پخش ویدیو در نظر گرفته شده و در مرحله آخر نیز عمر باتری با انجام بازی‌‌های سه‌بعدی سنجیده می‌شود.

گلکسی A51 و گلکسی A71 از نظر فیزیکی با یکدیگر متفاوت هستند و طبیعتا A71 باتری بزرگتر با ظرفیت بیشتری دارد. سامسونگ برای گلکسی A51 باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی و برای گلکسی A71 نیز باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت را در نظر گرفته است. این ظرفیت‌ها مشابه با ظرفیت باتری‌های گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس هستند. در ادامه به بررسی نتایج آزمایش طول عمر باتری روی دو گوشی گلکسی A51 و گلکسی A71 می‌پردازیم.

سنجش طول عمر باتری هنگام وب‌گردی

تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ - تکفارس 

از نکات جالب این آزمایش طول عمر برابر دو گوشی است که تقریبا ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بازدهی داشتند. همانطور که مشاهده می‌کنید، بسیاری از گوشی‌های با قیمت نه چندان بالا نیز عملکرد مشابهی داشتند، اما گوشی موتو G8موتورولا توانسته رکوردی نزدیک به ۱۶ ساعت را به نام خود ثبت کند. این نتیجه برای میان‌رده‌های سری A گلکسی قابل قبول است، اما آنها را در بالاترین جایگاه قرار نمی‌دهد.

سنجش طول عمر باتری هنگام پخش ویدیو با یوتیوب

تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ - تکفارس 

معمولا گوشی‌های سامسونگ هنگام استریم ویدیو در یوتیوب عمر باتری خیلی خوبی دارند. نتایج این آزمایش نیز بسیار جالب است و گلکسی A71 با وجود صفحه نمایش بزرگتر توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و ۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه بازدهی داشته باشد، این در حالی است که عمر باتری گلکسی A51 تنها ۸ ساعت و ۳۵ دقیقه بوده است. در واقع گلکسی A71 توانست در این بخش یکی از بهترین عملکردها را بین همه گوشی‌ها داشته باشد و از این بابت باید به سامسونگ تبریک گفت.

سنجش طول عمر باتری هنگام اجرای بازی سه‌بعدی

تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ - تکفارس 

سرانجام به سخت‌ترین مرحله آزمایش می‌رسیم که البته نتایج جالبی را نیز رقم زده است. گلکسی A71 با بدنه بزرگتر خود می‌تواند گرمای ایجاد شده هنگام بازی کردن را بهتر از بین ببرد و از طرفی ۱۲ ساعت و ۴۶ دقیقه نیز عمر کند. این در حالی است که گلکسی A51 تقریبا نیمی از این بازدهی را داشت و باتری آن ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه عمر کرد. این تفاوت بسیار زیاد است و نشان‌دهنده کار شگفت‌انگیز تیم سامسونگ روی گلکسی A71 است. این گوشی نازک و سبک است، اما عمر باتری بسیار زیادی دارد. اگر به عنوان یک گیمر بیش از عملکرد به فکر مدت زمان طولانی‌تری برای بازی هستید، می‌توانید گلکسی A71 را به عنوان یک گزینه خوب در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ - تکفارس 

در اینجا تست طول عمر باتری‌های گلکسی A51 و گلکسی A71 به پایان می‌رسد. اگر به دنبال یک جایگزین خوب نسبت به این ۲ گوشی‌ هستید، آیفون (۲۰۲۰) SE با عملکرد سریع‌تر و دوربین بهتر گزینه مناسبی است، اما عمر باتری آن کمتر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید