سافاری ۱۴ورود بیومتریک در وب‌‌سایت‌ها را به آیفون و مک اضافه خواهد‌ کرد - تکفارس 
سافاری ۱۴ورود بیومتریک در وب‌‌سایت‌ها را به آیفون و مک اضافه خواهد‌ کرد - تکفارس 

سافاری ۱۴ورود بیومتریک در وب‌‌سایت‌ها را به آیفون و مک اضافه خواهد‌ کرد

پارسا سرشار
۶ تیر ۱۳۹۹ - 16:55
سافاری ۱۴ورود بیومتریک در وب‌‌سایت‌ها را به آیفون و مک اضافه خواهد‌ کرد - تکفارس 

همانطور که زندگی مجازی ما روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است، امنیت بیومتریک هم در حال گسترش است. تقریبا تمام رد‌پای دیجیتالی ما با فناوری تشخیص اثرانگشت و چهره در دسترس است، ولی گویا شرکت اپل قصد دارد این فناوری را فراتر ببرد.

طبق بخشی از کنفرانس مجازی اپل (WWDC 2020) جوین تن مهندس پیکربندی‌ وب این شرکت، پشتیبانی مرورگر سافاری ۱۴ را از رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) در خصوص احراز هویت تحت‌وب، بر روی iOS و مک معرفی کرد.

هم‌اکنون وب‌سایت‌ها می توانند از قابلیت احراز هویت موجود در محصولات اپل برای ورود استفاده کنند. این قابلیت امکان ورود سریع‌تر و راحت‌تر در وب‌سایت‌ها را فراهم می‌سازد، این در حالی است که تا قبل از این موضوع کاربران این امکان را نداشتند.

تعداد زیادی از نرم‌افزارهای iOS نیازمند امنیت بالایی هستند که همین حالا هم این امنیت توسط اثر‌انگشت و تشخیص چهره تأمین می‌شود، ولی این موضوع برای مرورگر‌ها متفاوت است. کاربران در رایانه یا لپ‌تاپ‌های خود برای ورود به وب‌‌سایت‌ها در مرورگرها، همچنان درگیر نوشتن نام‌کاربری و رمز‌عبور خود هستند و در بعضی موارد برای ورود دو‌مرحله‌ای باید منت‍ظر دریافت کد تایید به شماره‌ خود باشند.

زمانی که این رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار به طور گسترده در وب‌‌سایت‌ها استفاده شود، کاربران اپل به این موضوع پی می‌برند که استفاده از نام‌کاربری و رمزعبور اهمیت کم‌تری پیدا می‌کند. این یک پیشرفت بزرگ برای iOS است، نه تنها iOS بلکه پیشرفتی بزرگ برای اتحادیه FIDO است که در زمینه احراز هویت فعالیت دارد.

FIDO یا هویت سریع آنلاین، در واقع به همکاری مشترک شرکت‌هایی مانند: پی‌پال، گوگل، ویسا و غیره می‌گویند که سعی می‌کنند استاندارد‌های مؤثر و امن‌تری را برای احراز هویت جایگزین کلمه‌عبور کنند.

خوش‌بختانه این موضوع نقطه شروعی است برای رسیدن به احراز هویتی قوی‌تر، بهتر و سریع تر در بین تمام دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید