استفاده اپل از پردازنده‌های ساخت خود در نسل بعدی مک‌بوک و آی‌مک - تکفارس 
استفاده اپل از پردازنده‌های ساخت خود در نسل بعدی مک‌بوک و آی‌مک - تکفارس 

استفاده اپل از پردازنده‌های ساخت خود در نسل بعدی مک‌بوک و آی‌مک

خشایار جهانی
۲ تیر ۱۳۹۹ - 11:40
استفاده اپل از پردازنده‌های ساخت خود در نسل بعدی مک‌بوک و آی‌مک - تکفارس 

طبق گزارش مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیل‌گر اپل، انتظار می‌رود این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان این هفته خود اعلام کند که از این پس از پردازنده‌های مبتنی بر معماری Arm خود در مک‌بوک‌هایش استفاده می‌کند. ۵ مدل اول این پردازنده‌ها قرار است با ساختاری کاملا جدید در دستگاه‌های مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و آی‌مک استفاده شود.

اپل از سال ۲۰۱۴ شروع به استفاده از پردازنده‌های خود در آی‌پد کرد و احتمالا به زودی از مدل‌های جدید در آی‌مک و مک‌بوک نیز استفاده می‌کند. این خبر به این معنی است که این شرکت دیگر از پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده نمی‌کند. همکاری این دو شرکت از سال ۲۰۰۵ آغاز شده بود و دستگاه‌های بسیاری از جمله مک‌بوک ایر از نتایج آن بود.

استفاده از چیپست‌های ساخت اپل در محصولات این شرکت به آن‌ها اجازه می دهد که بتوانند پردازنده‌های با طراحی شخصی بسازند و همچنین دستگاه‌هایی کوچک‌تر، باریک‌تر و پایدارتر تولید کنند. طبق گفته‌های مینگ چی کو، احتمالا اولین محصولی که از پردازنده‌های جدید اپل استفاده می‌کنند در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود که آی‌مک ۲۴ اینچی با پردازنده‌های مبتنی بر معماری Arm خواهد بود.آی مک ۲۰۲۱

جدیدترین پردازنده این شرکت یعنی A13 Bionic در دستگاه‌هایی مانند آیفون ۱۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفته است. معماری نوع Arm توسط یک شرکت ژاپنی, تحت مالکیت سافت‌بانک طراحی شده است و در پردازنده‌های کوالکام، اگزینوس و انویدیا نیز استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید