اینستاگرام در حال بررسی تاثیر سیاست‌هایش روی کاربران سیاه‌پوست است - تکفارس 
اینستاگرام در حال بررسی تاثیر سیاست‌هایش روی کاربران سیاه‌پوست است - تکفارس 

اینستاگرام در حال بررسی تاثیر سیاست‌هایش روی کاربران سیاه‌پوست است

محمد علی مشهدی جعفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 08:30
اینستاگرام در حال بررسی تاثیر سیاست‌هایش روی کاربران سیاه‌پوست است - تکفارس 

آدام ماسری (Adam Mosseri) مدیرعامل اینستاگرام، دوشنبه بیان کرد که که این پلتفرم در حال برداشتن قدم‌هایی برای پشتیبانی بهتر از جامعه‌ی سیاه‌پوستان است و نحوه‌ی پیشنهاد محتوا و چگونگی مقابله‌ی اینستاگرام با آزار و اذیت را بررسی خواهد کرد. ماسری جزئیات کاری که این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس متعلق به فیسبوک قرار است انجام دهد را ارائه نکرد اما او بعضی از فضا‌های مهمی که اینستاگرام از طرف کاربران سیاه‌پوست درباره‌ی آن‌ها شکایت شنیده است را مشخص کرد.

ماسری در بیانیه‌ای می‌گوید:

طنز قضیه اینجاست که ما پلتفرمی هستیم که برای بلند کردن صدای سیاهان، قد علم می‌کند اما در عین حال سیاه‌پوستان اغلب مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و از ترس Shadowban شدن با حذف محتوا مخالفت می‌کنند که این موضوع بر من پوشیده نیست.

او می‌گوید درباره‌‌ی اینکه آیا اینستاگرام در محصولات و سیاست‌هایش صدای سیاه‌پوستان را سرکوب می‌کند یا با همه مساوی برخورد می‌کند، نگرانی‌هایی می‌شنود. ماسری در ادامه می‌گوید:

این لحظه‌ای است که مردم سراسر جهان به‌درستی خواستار عمل به جای حرف هستند و ما نیز به جامعه‌ی خود همین را مدیون هستیم.

او در توییتی بیان می‌کند:

ما با جامعه سیاه‌پوستان همبستگی داریم اما این کافی نیست. کلمات کافی نیستند. به همین دلیل ما متعهد هستیم که راه‌های تاثیرگذاری ابزارها و فرآیندهای خود روی سیاه‌پوستان و سایر گروه‌های کمتر نمایندگی شده در اینستاگرام را بررسی کنیم.

او گفت که شرکت روی چهار حوزه‌ی آزار و اذیت، تایید درستی، توزیع و جانبداری الگوریتمی تمرکز خواهد کرد. ماسری گفت که برای مقابله با آزار و اذیت، شرکت به مشکلات امنیتی خاصی که افراد سیاه‌پوست تجربه می‌کنند و چگونگی حفاظت از مردم در برابر این مشکلات، توجه خواهد کرد. همچنین این شرکت فراگیر بودن یا نبودن شاخص موجود برای تایید کردن کاربران را بررسی می‌کند. دلیل انجام این کار، دریافت سوال‌هایی در مورد این موضوع است که آیا این روند از گروه خاصی طرفداری می‌کند یا خیر.

همچنین اینستاگرام چگونگی فیلتر شدن محتوایش را بررسی خواهد کرد تا ببیند که آیا جانبداری در آن دخیل بوده است یا خیر. این شرکت در نحوه‌ی توزیع پست‌های کاربران شفاف‌تر خواهد شد و همچنین نگاه دقیق‌تری به اینکه آیا جانبداری الگوریتمی روی تصمیماتش تاثیر دارد یا خیر، می‌اندازد.

ماسری می‌گوید:

اینستاگرام میزان کیفیت خدمات‌رسانی به گروه‌های کمتر نمایندگی‌شده را بررسی خواهد کرد. هدف ما این است که اینستاگرام جایی باشد که همه احساس امنیت، حمایت و آزادی را برای ابراز خود داشته باشند و من امیدوارم که این کار ما را به هدفمان نزدیک کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید