بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 
بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

بررسی گوشی ال جی V60 تینک

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

ال جی V60 تینک در نگاه اول یک گوشی ساده و نه چندان به‌روز به نظر می‌رسد. روی نمایشگر این موبایل یک ناچ وجود دارد، لنز تله فوتو در ماژول دوربین آن دیده نمی‌شود و نمایشگر آن هم در سطح رقبای یک سال پیش است. جدای از این کاستی‌ها، این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین قوی، باتری بسیار قوی، ارتباط ۵G و صدای فوق‌العاده است که همه‌ی این‌ها با قیمتی ۲۰۰ دلار کمتر از گلکسی S20 به دست می‌آیند. این گوشی چندان هیجان‌انگیز نیست، ولی امکاناتش نسبت به قیمت آن، واقعا خوب است و ارزش خرید بالایی دارد.

V60 تینک با قیمت ۷۹۹ دلاری انتخاب چندان ارزانی نیست، اما در مقایسه با رقبایی که برچسب قیمتی چهار رقمی دارند گوشی مناسبی برای خرید محسوب می‌شود. استراتژی ال جی در ارائه گوشی‌هایی نسبتا ارزان، اما در سطح پرچمداران دیگر، باعث شده تا این برند مورد علاقه کاربران زیادی قرار بگیرد.

در حالت کلی، می‌توانید با چشم‌پوشی از تنها چند قابلیت، ال جی V60 تینک را به جای S20 سامسونگ، تهیه کنید. این ترکیب معقول از قدرت، عمر باتری و کیفیت دوربین، در کنار قیمت مناسب، باعث شده تا این گوشی بازار هدف خوبی داشته باشد.

اقلام داخل جعبه گوشی LG V60 ThinQ:

  • گوشی ال جی V60 تینک
  • شارژر ۲۵ واتی به همراه کابل شارژ USB-C
  • پین درگاه سیم‌کارت
  • دستمال میکرو فایبر
  • راهنمای استفاده

طراحی

این گوشی با بدنه زیبای شیشه‌ای و کناره‌های آلومینیومی، شبیه پسرعموی باکلاس‌تر گلکسی S10 به نظر می‌رسد. این تلفن تنها در دو رنگ سفید و آبی دریایی عرضه می‌شود. ال جی V60 با زیبایی خاص خود می‌تواند در دراز مدت خوب به نظر برسد، اما می‌تواند خسته‌کننده هم باشد. روی هم رفته، طراحی این گوشی به اندازه کافی جذاب و زیبا است.

لبه‌های این گوشی دارای خمیدگی جزئی هستند و به جز ماژول برآمده دوربین، همه‌جای آن صاف است. سنسور تشخیص اثر انگشت هم داخل نمایشگر جای گرفته است و سرعت و دقت کاملا مناسبی دارد. هر چند به نظر ما، وقتی که حسگر اثر انگشت در پشت گوشی باشد، ارگونومی آن بهتر می‌شود.

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

در لبه‌های این گوشی هم دکمه‌های تنظم صدا و پاور را داریم، به علاوه یک دکمه اختصاصی برای دستیار صوتی گوگل را نیز شاهد هستیم. همچنین در طراحی این تلفن شاهد پورت USB-C، بلندگوی تکی در بخش پایینی دستگاه، جک هدفون، درگاه سیم‌کارت و درگاه کارت میکرو SD هستیم. با استفاده از کارت میکرو SD می‌توانید حافظه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی (تنها نسخه موجود از گوشی) را افزایش دهید.

با اینکه الجی V60 گوشی بزرگی است اما نسبت نمایشگر ۲۰.۵ به ۹ آن باعث شده تا در دست گرفتن آن آسان‌تر باشد. طول یا عرض این گوشی، هیچکدام زیاد بزرگ نیستند و به طور کلی، کار کردن با آن حس خوب و راحتی دارد. وزن ۲۱۵ گرمی این دستگاه به حدی است که حس پریمیوم بودن آن را به دستان شما منتقل کند، اما این وزن برای گوشی با این اندازه، کم به نظر می‌رسد.

نمایشگر

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

بخش جلویی این گوشی را، نمایشگر ۶.۸ اینچی OLED با حاشیه‌های بسیار کم و یک ناچ دایره‌ای شکل پوشانده است. نمایشگر V60 تینک حتی در مقایسه با استانداردهای سال ۲۰۲۰ هم بسیار بزرگ است. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰P بوده و تراکم پیکسلی آن ۳۹۵ppi است، این رزولوشن کافی به نظر می‌رسد اما در عصر نمایشگرهای ۴K و QHD چندان تاثیر‌برانگیز نیست.

نرخ تازه‌سازی این گوشی هم بر خلاف رقبای ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی، در همان ۶۰ هرتز قدیمی باقی مانده است. با اینکه نمایشگرهای با نرخ نوسازی بالا بسیار محبوب شده‌اند، اما به نظر ما استفاده ال جی از این نمایشگر، برای پایین نگه داشتن قیمت کاملا منطقی بوده است. بسیاری از کاربران اصلا متوجه این موضوع نمی‌شوند اما عمر باتری بیشتری که با نمایشگر ۶۰ هرتزی به ارمغان می‌آید، آن‌ها را خوشحال خواهد کرد.

رنگ‌های نمایشگر بسیار عالی به نظر می‌رسند (هر چند در حالت پیش‌فرض رنگ‌ها کمی سرد هستند) و کاملا شفاف و بدون اشباع‌شدگی دیده می‌شوند. تنظیم شدت نور نمایشگر هم بسیار عالی است و نه در کار شبانه مشکل خواهید داشت و نه هنگام استفاده زیر نور مستقیم خورشید. شاید مشخصات نمایشگر این گوشی روی کاغذ جذاب نباشد، اما هنگام استفاده کاملا زیبا و راضی‌کننده است.

رابط کاربری

ال جی V60 تینک دارای سیستم عامل اندروید ۱۰ به همراه پوسته UX ال جی است، چیزی که از زمان سری قدیمی Optimus وجود داشته و از آن زمان تکامل یافته است. رابط کاربری این گوشی با طراحی مدرن و ساده خود و آیکون‌‌های ساده و کاربرپسند، جلوه زیبایی به V60 تینک بخشیده است. همچنین می‌توانید دراور اپلیکیشن را غیرفعال کنید تا ظاهر این گوشی بیش از پیش به iOS نزدیک شود.

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

یک حالت مخصوص شب هم وجود دارد که می‌توانید زمان‌بندی آن را تنظیم کنید تا در ساعات به خصوصی فعال شود. هر چند این حالت تنها در برخی اپلیکیشن‌ها کار می‌کند. رابط کاربری ال جی دارای قابلیت‌های دیگری مثل ضبط‌کننده نمایشگر و گیم لانچر روان نیز دارد که باعث می‌شود تجربه کار با آن جذاب و دوست‌داشتنی شود. در حالت کلی باید گفت که رابط کاربری ال جی بهترین نیست، اما عملکرد روانی دارد و برخی قابلیت‌هایی در آن گنجانده شده که تجربه کار با آن را دوست‌داشتنی می‌کند.

عملکرد

ال جی V60 تینک با دارا بودن پردازنده رده بالا و قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ که با ۸ گیگابایت حافظه رم همراه شده است، مشخصات سخت‌افزاری خوبی دارد و به راحتی می‌تواند با بقیه پرچمداران اندرویدی رقابت کند.

در استفاده روزانه، این گوشی کاملا روان و سریع است و هیچگونه لگ و کندی از آن نمی‌بینیم. ما در مدت تست این گوشی هیچوقت ندیدم که گیر کند یا لگ داشته باشد. نتایج بنچمارک‌های این دستگاه هم دقیقا مطابق با چیزی هستند که از پردازنده قدرتمند آن انتظار داریم. این گوشی در حالت‌های تک هسته و چند هسته گیک‌بنچ ۵ به ترتیب امتیاز ۹۱۱ و ۳۳۵۰ را به دست آورده است که آن را هم سطح بقیه پرچمداران اندرویدی قرار می‌دهد. قدرت این گوشی این امکان را به شما می‌دهد که تمام بازی‌ها و اپ‌های موجود را به راحتی اجرا کنید و هیچ مشکلی در زمینه قدرت و سرعت پردازشی نداشته باشید.

دوربین

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

ال جی V60 تینک به سه دوربین مجهز شده است؛ لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز عریض ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور عمق سنج ToF تشکیل‌دهنده ماژول دوربین این گوشی هستند. این دوربین برای گرفتن تصاویر عالی، کاملا مناسب است.

سنسور دوربین اصلی ۱/۱.۷ اینچی است که کاملا مناسب است و از سنسور دوربین گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو و پیکسل ۴ بزرگ‌تر است. این سنسور ۶۴ مگاپیکسلی می‌تواند هر ۴ پیکسل را به یکی تبدیل کند تا تصاویر با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی داشته باشید.

برنامه دوربین ال جی دقیقا همان چیزی‌ست که از این کمپانی انتظار داریم، یک اپلیکیشن با ظاهری ساده ولی کاربردی که حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری را نزدیک دکمه شاتر، مرتب کرده است. بخش مخصوصی هم برای Google Lens وجود دارد، هم‌چنین دکمه مخصوص AI Cam ال جی هم وجود دارد که البته می توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. بقیه حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری را هم می‌توانید به سلیقه خود مرتب کنید.

کیفیت تصویر

دوربین ال جی V60 تینک تصاویر خوبی ثبت می‌کند، اما گول سنسور ۶۴ مگاپیکسلی آن را نخورید. جزئیات تصاویر فوق‌العاده نیستند و تصاویر ثبت شده در برخی موارد، بیش از اندازه شارپ هستند. رنگ‌ها به صورت دقیق ثبت می‌شوند و اشباع کاملا به اندازه و مناسب است.

نمونه تصویر ال جی V60 تینک

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

حالت پرتره

حالت پرتره دقیقا همان چیزی‌ست که در گوشی‌ های قبلی ال جی هم دیده بودیم و در حد رقابت با پرچمداران نیست. جداسازی سوژه خوب است، اما نوردهی، مخصوصا در محیط‌های روشن، بسیار زیاد است. هر چند تصاویر پرتره، روی هم رفته کیفیت قابل قبولی دارند.

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

نور کم

در حالتی که نور محیط کم باشد، ال جی با ثبت جزئیات کافی و نوردهی مناسب، تصاویر خوبی ثبت می‌کند. در محیط‌های خیلی تاریک، ال جی تصاویری ثبت می‌کند که خیلی روشن نیستند اما در عوض نویز کمی دارند.

ال جی V60 تینک در حقیقت دارای دو حالت برای عکاسی در محیط‌های تاریک است، یکی از آن‌ها حالت مخصوصی به نام Night View است و دیگری با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند. تصاویر ثبت شده با هوش مصنوعی، کنتراست و اشباع زیادی دارند و خیلی شارپ هستند؛ ما استفاده از حالت مخصوص Night View را ترجیح می‌دهیم.

برای استفاده از حالت عکاسی در شب ال جی، دقیقا مثل تمام گوشی‌ های دیگر، نیاز است که آن را چندین ثانیه بی‌حرکت نگه دارید تا چندین تصویر با نوردهی متفاوت ثبت کند و بتواند جزئیات کافی را ثبت کند. تصاویر ثبت شده با Night View از جزئیات و رنگ کافی برخوردار هستند و خبری از شارپ شدن مصنوعی در آن‌ها نیست.

نمونه تصاویر حالت شب ال جی V60 تینک

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

زاویه عریض و زوم

ال جی یکی از پیشگامان استفاده از عکاسی فوق عریض در گوشی است و در این دستگاه هم از یک لنز با زاویه عریض استفاده کرده که تصاویر آن واقعا خوب هستند. کیفیت تصویر این حالت نسبت به حالتی که از لنز اصلی استفاده می‌کنیم، افت چندانی ندارد. در اطراف تصویر کمی اعوجاج داریم اما در حدی نیست که کیفیت نهایی تصویر را خراب کند.

نبودن لنز تله فوتو کمی ناامیدکننده است اما ال جی نبود آن را به نوعی جبران کرده است. زوم دیجیتال ۱۰ برابری قابلیتی انقلابی نیست، اما عملکرد خوبی دارد. هر چند تصاویر ثبت شده در حالت زوم کرده، کمتر شارپ هستند اما کیفیت نهایی تصویر مورد قبول است.

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

تصاویر سلفی

دوربین جلوی این گوشی دارای رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی است که مقدار زیادی برای یک دوربین سلفی محسوب نمی‌شود. این دوربین کار شما را راه می‌اندازد، اما تصاویر ثبت شده با آن چندان قابل توجه نیستند. رنگ و جزئیات خوب هستند، کنتراست و اشباع تصاویر هم مناسب است و نوردهی عموما عملکرد خوبی دارد، اما در تصاویری با گستره داینامیک بیشتر کیفیت تصویر کمی کاهش پیدا می‌کند. دوربین سلفی قابلیت فیلمبرداری و عکاسی در حالت پرتره را هم دارد.

ویدئو

قابلیت‌های فیلمبرداری V60 تینک همچون فیلمبرداری ۸K آن را در زمره بهترین‌ها قرار می‌دهند. البته این قابلیت چندان کاربردی نیست، چون ۲۶ FPS فریم پایینی برای یک ویدئو محسوب می‌شود، به علاوه برای هر دقیقه فیلمبرداری نیاز به ۵۰۰ مگابایت فضا داریم که با این مقدار حافظه داخلی، به هیچ عنوان به صرفه نیست. در مقابل حالت فیلمبرداری ۴K وجود دارد که با ۶۰ فریم بر ثانیه، ویدئوهای خوبی ضبط می‌کند. دوربین این موبایل در حالت فیلمبرداری هم، دارای رنگ، جزئیات و اشباع خوبی است. تثبیت‌کننده تصویر کارش را به خوبی انجام می‌دهد اما با استفاده از آن، نمی‌توانید حین فیلمبرداری زوم کنید.

هنگام فیلمبرداری با این گوشی می‌توانید دوربین را عوض کنید؛ برای مثال لنز اصلی را با عریض عوض کنید، یا حتی در میانه فیلمبرداری از دوربین سلفی استفاده کنید. البته در حالت فیلمبرداری ۴K یا ۶۰fps توانایی تغییر دوربین را نخواهید داشت. ال جی V60 تینک دارای دو حالت اضافه فیلمبرداری هم است، یکی از آن‌ها ASMR نام دارد که حساسیت میکروفون را به بالاترین سطح ممکن می‌رساند، و یکی هم حالت بوکه صدا است که با حذف صدای پس‌زمینه باعث می‌شود بتوانید در مواقعی مثل مصاحبه، از آن استفاده کنید. هر دوی این قابلیت‌ها عملکرد خوبی دارند و می‌توانند کاربردی باشند.

کیفیت تماس و رسانه

ال جی برای انتقال صدای مکالمه، از تکنولوژی OLED کریستال که سال گذشته با G8 معرفی شده بود، استفاده می‌کند و اسپیکر مکالمه ندارد. کیفیت تماس خوب است و اگر شبکه تلفن شما مشکلی نداشته باشید صدایی کاملا واضح و خوب را خواهید شنید. ال جی اعتقاد دارد که باید جک هدفون زنده نگه داشته شود، و V60 تینک هم یکی از معدود پرچمداران بازار است که هنوز از این جک استفاده می‌کند. این موبایل به یک داک Hi-Fi هم مجهز شده است تا هنگام پخش موسیقی با هدفون‌های رده بالا، به نهایت کیفیت دسترسی داشته باشید.

ال جی V60 تینک با استفاده از اسپیکر پایینی و بلندگوی مکالمه، صدای استریو فراهم می‌کند. بلندی صدای آن واقعا خوب است اما وقتی صدا را از ۸۰ درصد بیشتر بکنید، کیفیت آن کاهش پیدا خواهد کرد. گوشی گوگل پیکسل ۴ XL دارای بهترین اسپیکرهای تلفن های همراه است، اما به نظر ما صدای ال جی V60 تینک از آن بهتر است. در حالیکه هر دوی این‌ها دارای جزئیات و شفافیت مناسبی هستند اما پیکسل ۴ XL دارای بیس بیشتری است که برای موسیقی‌های مدرن مناسب‌تر است. در مقابل V60 تینک در بازه تربل، صدای واضح‌تری دارد. در حالت کلی کیفیت صدای این گوشی کاملا خوب و راضی‌کننده است.

نمایشگر دوگانه

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

ال جی V60 تینک، نشانگر علاقه این شرکت به نمایشگر دوم تاشو است. نسخه‌های قبلی چندان موفق نشدند، اما به نظر ما نمونه‌ای که امسال استفاده شده به چند دلیل بهتر است. اول اینکه به نظر می‌رسد ال جی نرم افزار خودش را برای پشتیبانی از دو نمایشگر بهبود داده است. دوم اینکه، ال جی استفاده از کنترلرها در حالت‌های عمودی و افقی را راحت‌تر کرده است. بازگشت LG GamePad با کنترلرهای مجازی بهبود یافته هم جالب توجه است. این قابلیت هنگام اجرای بازی‌هایی مثل Teslagrad کاملا کاربردی است، اما در حدی نیست که گیمرهای حرفه‌ای را راضی کند.

قابلیت مالتی تسکینگ (چندوظیفگی) با استفاده از دو نمایشگر هم به خوبی کار می‌کند و در برخی مواقع واقعا کاربردی است. مثلا می‌توانید در یک نمایشگر تقویم را باز کنید و در نمایشگر دیگر برای خودتان برنامه هفتگی بنویسید، یا اینکه یک نمایشگر را تماما به کیبورد تبدیل کنید تا بتوانید یک ایمیل طولانی را به سادگی بنویسید. نقاط منفی این قابلیت این است که باتری زیادی مصرف می‌کند، سایز دستگاه را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد و همچنین برای بسیاری از کاربران اصلا کاربردی ندارد. در حقیقت درصد بسیار کمی از کاربران هستند که از قابلیت استفاده همزمان از دو نمایشگر استقبال کنند. بهترین وجه این قابلیت این است که مجبور به تحمل آن نیستید و این قابلیت با یک وسیله جانبی محقق می‌شود که می‌توانید اصلا از آن استفاده نکنید.

بررسی گوشی ال جی V60 تینک - تکفارس 

ال جی V60 تینک

عمر باتری و شارژ

مزیت استفاده از نمایشگر ۶۰ هرتزی با رزولوشن ۱۰۸۰p اینجا خودش را نشان می‌دهد. باتری عظیم الجثه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باعث می‌شود تا با یک بار شارژ، بیشتر از یک روز کامل از موبایل خود استفاده کنید. طبق تجربه ما، می‌توانید ۹ الی ۱۰ ساعت به صورت مداوم از گوشی استفاده کنید. در حالی که گیمینگ، فیلمبرداری و استفاده از دو نمایشگر می‌توانند مصرف باتری را بسیار افزایش دهند، اما در حالت عادی می‌توانید تا دو روز از V60 تینک استفاده کنید.

ال جی V60 تینک از قابلیت QuickCharge 4.0 کوالکام استفاده می‌کند و با شارژر ۲۵ واتی عرضه می‌شود که می‌تواند در کمتر از نیم ساعت ۵۰ درصد باتری را شارژ کند. شارژ کامل این گوشی هم ۸۰ الی ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد که برای باتری بزرگ آن کاملا مناسب است.

نقاط مثبت:

  • عمر باتری عالی
  • عملکرد سریع
  • کیفیت صدای کاملا خوب
  • طراحی دلچسب و کیفیت ساخت خوب

نقاط منفی:

  • نمایشگر ۶۰ هرتزی با رزولوشن ۱۰۸۰p
  • نبود لنز تله فوتو

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.