گوگل کارنت جایگزین گوگل پلاس می‌شود - تکفارس 
گوگل کارنت جایگزین گوگل پلاس می‌شود - تکفارس 

گوگل کارنت جایگزین گوگل پلاس می‌شود

خشایار جهانی
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 11:01
گوگل کارنت جایگزین گوگل پلاس می‌شود - تکفارس 

شبکه اجتماعی گوگل، یعنی گوگل پلاس سال گذشته بسته شد. اکنون این پلتفرم فقط برای مشتریان جی سوییت (G Suite) فعال است، اما از ماه آینده قرار است که جای خود را کاملا به گوگل کارنت (Google Current) بدهد.

گوگل پلاس هیچ‌وقت نتوانست آن جایگاهی را که شرکت گوگل مدنظرش بود بیابد و عموما رو به افول می‌رفت. این پس‌رفت زمانی بیشتر شد که در آن چند حفره امنیتی مهم نیز پیدا شد. کمی بعد از آن، کارنت معرفی شد، با این هدف که بتواند رابطه بین کارمندان سازمان را راحت‌تر کرده و در کار و ارتباط بین اعضا به آن‌ها کمک کند.

آن زمان گوگل نسخه بتای کارنت را عرضه کرده بود، اما حالا نشریه ورج (The Verge) گزارش داد که گوگل آماده است تا آن را برای تمام کاربران جی سوییت عرضه کند. گوگل ایمیلی را برای مدیران سوییت فرستاده و به آن‌ها اطلاع داده است که از ۶ جولای این برنامه برای همه در دسترس خواهد بود. درضمن پست‌هایی که در گوگل پلاس منتشر شده‌اند به صورت خودکار به گوگل کارنت انتقال داده می‌شوند.گوگل کارنت جایگزین گوگل پلاس می‌شود - تکفارس 

درواقع باید گفت که گوگل کارنت جایگزین گوگل پلاس است که ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. رابط کاربری جدید شامل قابلیت‌هایی از جمله اشتراک‌گذاری صفحه مورد نظر و مرتب‌سازی آن است. به‌ عبارتی مانند بقیه شبکه‌های اجتماعی، کاربر می‌تواند متن، تصویر، لینک‌ها و آرا و محتویات گوگل درایو را به اشتراک بگذارد.

ادمین‌ها می‌توانند محتوا را کنترل، فعالیت‌ها را مقایسه و پیشنهادهای مناسب را بررسی کنند. با اجازه ادمین‌ها در جی سوییت، تمام کاربران می‌توانند به گوگل کارنت دسترسی داشته باشند.

باید زمان بگذرد تا بفهمیم که آیا گوگل کارنت از گوگل پلاس بهتر است یا خیر یا شاید هم پیش‌زمینه‌ای برای یک برنامه بزرگتر باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید