بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

زمان بسیار خوبی برای طرفداران موسیقی است، زیرا برای خرید گوشی مخصوص به این موضوع، انتخاب‌های فراوانی وجود دارد. علی‌رغم این‌که در یکی دو سال گذشته گوشی‌های پرچمدار، جک هدفون را حذف کرده‌اند اما درمیان مدل‌های مختلف، انتخاب‌های متعددی برای لذت بردن از موسیقی وجود دارد.

اگرچه بسیاری از کاربران به‌صورت آنلاین به موسیقی گوش می‌دهند اما حقیقت این است که بسیاری از گوشی‌ها با نرم‌افزار داخلی کیفیت صدای به مراتب بهتری دارند، چه دستگاه‌های اندرویدی باشد چه آیفون، گوشی‌هایی که در این لیست آمده‌اند کیفیت صدای متفاوت با ویژگی‌های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند.

هدفون‌های بی‌سیم هرروزه محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و خوشبختانه کیفیت آن‌ها هم بالاتر می‌رود و این گوشی‌ها نیز به مرور درحال پیشرفت هستند. اگر شما هم از آن دسته از آدم‌هایی هستید که دوست دارید موسیقی خود را نه با هدفون بی‌سیم بلکه با هدفون سیمی گوش دهید باید بدانید که هر چه می‌گذرد گوشی‌های کمتری از جک هدفون پشتیبانی می‌کنند و شاید در آینده‌ای نه چندان دور خبری از جک هدفون نباشد. در این مقاله از گوشی‌های ال جی V60 و سونی اکسپریا ۱ مارک II صحبت خواهیم کرد زیرا این دو از معدود گوشی‌های پرچمداری هستند که هنوز از جک هدفون پشتیبانی می‌کنند.

همچنین از سامسونگ گلکسی S20 نیز صحبت می‌کنیم و خواهیم دید که آیا کیفیت صدای بهتری نسبت به S10 دارد یا خیر.

از شش گوشی انتخاب شده در این لیست، سه‌تای آن‌ها دارای جک هدفون هستند و سه مدل دیگر ارزان‌تر، دارای اپلیکیشن بهتر و یا دارای بلندگوی تکی است.

ال جی V60 تینک

بهترین جک هدفون در یک گوشی

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

  • دارای جک هدفون
  • تنظیمات عالی اکولایزر
  • قیمت زیاد
  • گوشی سنگین و بزرگ

همانطور که می‌دانیم، این شرکت نسبت به رقیب کره‌ای خود یعنی سامسونگ از محبوبیت بسیار کمتری برخوردار است، اما الجی دارای بهترین کیفیت صدا در مقایسه با تمام گوشی‌های حاوی جک هدفون است. علاوه‌بر اینکه ال جی V60 برخلاف بسیاری از پرچمداران، دارای درگاه هدفون است که این خود یک قابلیت اضافه محسوب می‌شود، این گوشی دارای تکنولوژی Quad-DAC یا همان تبدیل فرکانس دیجیتال به آنالوگ است که بر کیفیت صدا هنگام پخش بسیار موثر بوده و آن را بهتر می‌کند. اما چطور؟ آیا منظور از Quad (چهار) یعنی این‌که کیفیت صدا چهاربرابر بیشتر و بهتر است؟ نه دقیقا. DAC سیگنال دیجیتال را تبدیل به سیگنال آنالوگ می‌کند، چون هدفون شما این سیگنال را دریافت می‌کند. هدفون‌های بلوتوثی هم دارای DAC هستند و حتی بعضی از هدفون‌های USB-C نیز دارای این تکنولوژی هستند.

این گوشی دارای چهار DAC است. این تکنولوژی به دستگاه اجازه می‌دهد که سیگنال‌های دیجیتال را ۴ بار تحلیل کند. این ۴ بار تحلیل سیگنال‌ها با هم ترکیب شده و دوباره چک می‌شوند تا بتوانند خطاهای سیگنال‌های ورودی را حذف کنند. این حرکت، تبدیل سیگنال به صدا را افزایش داده و در نتیجه موزیک با کیفیت بیشتری از آن پخش می‌شود.

به‌علاوه، این دستگاه دارای آمپلی‌فایر قدرتمندی برای خروجی هدفون است. زمانیکه حالت Quad DAC فعال باشد خروجی صدا بسیار بیشتر می‌شود که برای هدفون‌هایی با کیفیت معمولی ویژگی فوق‌العاده‌ای است. بعد از تست گوشی ال جی V60 با هدفون داخل گوش و دور گوش به این نتییجه دست می‌یابیم که کیفت خروجی از هدفون سیمی با هدفون بی سیم تقریبا به یک اندازه عالی است. بلندگوهای استریوی این گوشی شاید بهترین در بازار نباشند اما با کیفیت فوق‌العاده‌ای که با هدفون می‌توان از این گوشی دریافت کرد، شاید اصلا نیاز به داشتن بهترین اسپیکر گوشی نباشد.

همچنین ال جی کارهای زیاد دیگری نیز در این گوشی انجام داده است که می‌توان به شخصی‌سازی فراوان قابلیت‌های پخش صدا و موسیقی آن اشاره کرد. همچنین وجود فیلتر دیجیتال برای تغییر حالت ضربه‌زدن در موسیقی نیز وجود دارد. این قابلیت مانند تغییر بخش‌های مختلف اکولایزر می‌تواند اساس نوع شنیداری موسیقی را تغییر دهد.

علاوه‌بر اکولایزر پارامتری، DTSx و قابلیت صدای سه‌بعدی نیز وجود دارد که البته برای گوش دادن به موزیک مناسب نخواهد‌بود.

سامسونگ گلکسی S20

USB-C عالی و صدای بی‌سیم

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف صدا
  • دارای ایربادزهای AKG USB_C
  • نبود جک هدفون
  • گران بودن نسخه ۵G

به لطف نبود جک هدفون، سامسونگ در این لیست در رتبه دوم قرار می‌گیرد. البته این تنزیل جایگاه به این معنی نیست که سامسونگ کیفیت صدای پایین‌تری دارد اما نبود این درگاه باعث می‌شود نتوان همانند ال جی همه‌گونه صدا را بررسی کرد.

سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی S20 و S20 پلاس، ایربادزهای AKG را درون جعبه آن‌ها قرار داده که از همه نظر عالی و با کیفیت هستند اما در بعضی از جزئیات شاید کمی کمبود داشته‌باشند.

کیفیت صدای گوشی‌های S20 فراتر از حد معمول است که یکی از دلایل آن سخت‌افزار فوق‌العاده برای تولید صدا در این گوشی است که می‌تواند فرمت‌های پیشرفته و فوق سنگین مانند DSD 64/128 و ۳۲۰bit PCM را پشتیبانی کند. البته این فرمت‌ها به راحتی در اینترنت پیدا نمی‌شوند.

این گوشی دارای صدای دالبی اتموس است. در سینما این تکنولوژی به معنای وجود بلندگو زیر سقف است که صدای پیشرفته و فضایی را به گوش تماشاچیان می‌رساند و در خانه به معنی افزایش ارتفاع کانال خروجی صداست. در گوشی اما این تکنولوژی یعنی افزایش اندازه و مقیاس صدای خروجی.

بعد از آزمایش متوجه می‌شویم که این قابلیت در سینما بهتر جواب می‌دهد اما در گوشی نیز می‌تواند کمی بیس موسیقی را بیشتر کرده و همچنین به صدا وزن بیشتری دهد و البته تفکیک صدا در هدفون‌های با کیفیت را سخت‌تر کند. معمولا به هنگام آزمایش گوشی تمام قابلیت‌ها را خاموش می‌کنند تا صدای خالص موسیقی را بشنوند اما در مورد دالبی اتموس، باید آن را روشن کرد و از صدای بهتر موسیقی لذت برد.

بلندگوهای این گوشی بسیار خوب هستند و صدا را با کیفیت عالی پخش می کنند و به هنگام گوش دادن به پادکست صدا را کمی رساتر کرده و موقع پخش موسیقی بدون کلام، برای بهتر شدن آن کمی بیس را قوی‌تر می‌کند. با تکنولوژی دالبی اتموس می‌توان تغییراتی را در صدای دالبی گوشی، مناسب با نوع موسیقی پخش شده تنظیم کرد.

آیفون ۱۱ پرو

از همه نظر خوب با بلندگوی قوی

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

  • بلندگوهای داخلی فوق‌العاده
  • پشتیبانی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم
  • نبود جک هدفون
  • گران

از رتبه سوم آیفون در این لیست شاکی نشوید. آیفون همیشه در بحث صدا عالی عمل کرده است حتی اگر پخش موسیقی و جابجایی فایل‌های آن به راحتی اندروید نباشد.

اسپیکرهای فوق‌العاده آیفون ۱۱ پرو و هدفون‌های بی‌سیم بسیار خوبی که به این گوشی متصل می‌شوند به آن کمک کرده‌اند تا در این لیست قرار گیرد. این هدفون‌ها شامل بیتس سولو پرو ( اپل صاحب شرکت بیتس نیز هست) و ایرپادهای خود اپل است. نحوه متصل شدن هدفون‌های بی سیم به دستگاه‌های اپل فوق‌العاده و پایداری ارتباط آن بدون نقص است.

بلندگوهای داخلی اپل برای تجربه همه‌جانبه با تکنولوژی دالبی اتموس، دارای درایورهای استریو هستند که باعث می‌شود صداها بسیار گسترده‌تر و بهتر پخش شوند.

کمی قبل‌تر در این مقاله گفتیم که دالبی اتموس بیشتر به درد سینما می‌خورد اما باید عنوان کرد که نمی‌توان از تاثیر آن بر کیفیت پخش صدا در گوشی غافل شد. در مورد خروجی صدا از هدفون‌ها در این گوشی هم باید گفت که خب، پورت لایتنینگ شاید کمی کار را خراب کند، یکی از دلایل هم این است که با این پورت نمی‌توان سیگنال‌های خروجی صدا را به‌صورت آنالوگ دریافت کرد و صدا را تنها به‌شکل دیجیتال می‌فرستد و بقیه کار را به هدفون شما واگذار می‌کند. حتی با گرفتن مبدل لایتنینک به جک هدفون هم نمی‌توان آن طور که باید و شاید از DAC استفاده کرد و صدا را بیشتر از آن‌چه که هست بهبود بخشید.

ریزر فون ۲

یک گوشی با صدایی خوب

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

  • بلندگوهای قدرتمند
  • صدای استریوی بالانس شده
  • نبود جک هدفون
  • شاید کمی زشت

گوشی ریزر فون ۲ یکی از بلندترین صداها را دارد که رقیبی برای ایسوس روگ فون ۲ نیز محسوب می‌شود. در این گوشی فضای خالی در بالا و پایین نمایشگر است که به بلندگوها جای بیشتری می‌دهد. برخلاف بیشتر گوشی‌ها که یک بلندگو در زیر و یکی در جلوی گوشی وجود داشته ولی در این گوشی هردو بلندگو در جلو قرار دارند.

اندازه درایورهای بلندگو شاید در اینجا زیاد اهمیت نداشته‌باشند اما بخاطر جای خالی موجود، به جای بزرگتر کردن بلندگوها کمی به آن‌ها فضا داده تا بتوانند جریان هوا را از خود بهتر عبور دهند و صدای بهتری تولید کنند. در حجم بالای صدا، این گوشی بسیار بلند بوده و بدون قانون عمل می‌کند و باید گفت بلندگوها عالی هستند.

در این گوشی از جک هدفون خبری نیست که امتیازی بزرگی را از دست می‌دهد. اگرچه در جعبه گوشی یک مبدل ۳٫۵ میلی‌متری وجود دارد که با DAC 24-bit همخوانی خواهد داشت.

گوگل پیکسل ۳a

انتخابی ارزان با پورت هدفون

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

  • کیفیت بلندگوی مناسب
  • دارای جک هدفون
  • بهترین کیفیت خروجی صدای با‌سیم را ندارد
  • بدنه پلاستیکی

از چند نظر، پیکسل ۳a گزینه بهتری نسبت به پیکسل ۴ برای موسیقی است، زیراکه جک هدفون دارد، پس می‌توان از هدفون‌های باکیفیت بیشتری استفاده کرد. با استفاده از هدفون سیمی شاید نتوان بهترین کیفیت را نسبت به بعضی از دیگر گوشی‌ها دریافت کرد اما باید به یاد داشت که این گوشی نسبت به بقیه گوشی‌ها بسیار ارزان‌تر است. اسپیکر این موبایل نیز تکی است و می‌توان آن را با پیکسل ۴ مقایسه کرد. پیکسل ۴ بیس نسبتا قوی‌تری نسبت به پیکسل ۳a دارد.

در مجموع به‌نظر می‌رسد که پیکسل ۳a و پیکل ۳aXL گوشی‌های خوبی هستند. نرم‌افزار مناسب، طراحی ساده، نمایشگر مناسب و تقریبا بهترین دوربین را می‌توان در این گوشی پیدا کرد.

سونی اکسپریا ۱

بلندگوهای چشمگیر با لرزشی غیرمعمول

بهترین گوشی‌ های مناسب موسیقی در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

  • بلندگوی استریو
  • ویژگی لرزش دینامیکی
  • ویژگی صدای زیاد آن دروغ است
  • خروجی صدا متوازن نیست

شاید موارد دیگری هم باشد. هر‌چه بیشتر از رتبه اول دور می‌شویم گوشی‌های بیشتری را می‌توانیم در یک رتبه قرار دهیم. هواوی، آنر و اوپو بلندگوهای خوبی را در گوشی‌های خود قرار می‌دهند ولی در بعضی از کشورها عرضه نمی‌شوند. درنتیجه شاید اینجا سونی اکسپریا ۱ مارک II گزینه خوبی برای این رتبه باشد. این گوشی گران سونی از جک هدفون پشتیبانی نمی‌کند که این موضوع بسیاری از طرفداران را ناامید می‌کند، ولی دارای بلندگوهای استریو و قابلیت نامعمول لرزش دینامیکی است.

این قابلیت شبیه همان لرزش دسته‌های کنسول‌های بازی است و باعث می‌شود هنگام بیس، گوشی کمی بلرزد که البته بیشتر وجهه تبلیغی دارد. بلندگوهای آن یکی در زیر گوشی و یکی جلو قرار دارند. البته برخلاف بهترین بلندگوهای استریو، بلندگوی جلوی گوشی فقط برای فرکانس‌های زیر است و بقیه فرکانس‌ها توسط بلندگوی زیرین انجام می‌شود.

نظر شما درباره این فهرست چیست؟ فکر می‌کنید جای کدام گوشی در این فهرست بیش از بقیه خالی است؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را از بخش نظرات همین مقاله با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.