تامین‌کننده اصلی اپل: عرضه آیفون ۱۲ ۵G با تاخیر انجام خواهد شد - تکفارس 
تامین‌کننده اصلی اپل: عرضه آیفون ۱۲ ۵G با تاخیر انجام خواهد شد - تکفارس 

تامین‌کننده اصلی اپل: عرضه آیفون ۱۲ ۵G با تاخیر انجام خواهد شد

فاطمه آهنگریان
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 16:00
تامین‌کننده اصلی اپل: عرضه آیفون ۱۲ ۵G با تاخیر انجام خواهد شد - تکفارس 

رونمایی از سری آیفون ۱۲ ۵G اپل که در ابتدا قرار بود در سه ماهه سوم سال میلادی صورت گیرد، مجددا به سه ماهه چهارم به تعویق افتاد. به گفته بلومبرگ، این اخبار از مدیرعامل شرکت Broadcom به دست آمده است. این شرکت که تراشه‌هایی را برای اتصال وای‌فای و بلوتوث به همراه تراشه‌های Radio-Frequency برای اپل فراهم می‌کند که آیفون را به شبکه‌های سلولی متصل می‌کند.

به گفته تامین‌کننده اپل، مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ ۵G دیرتر از آنچه انتظار داریم عرضه خواهند شد

مدیرعامل شرکت Broadcom، هوک تان (Hock Tan) در تماس تلفنی روز پنجشنبه گفته است که  تاخیر بزرگی در چرخه اصلی عرضه محصولات در بازارهای گوشی همراه آمریکای شمالی وجود دارد. اگرچه او به نام شرکت اپل اشاره‌ای نکرده است اما از این اصطلاحات برای توصیف شرکت استفاده کرده است. هوک با تشریح تأثیر این تأخیر در شرکت خود، گفته است که درآمد معمولی که Broadcom در این سه ماه در هر سال تجربه می‌کند، در سال جاری سه ماه به عقب رانده می‌شود. شرکت اپل به طور معمول جدیدترین و بهترین مدل‌های آیفون خود را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند. با این حال، شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، تأمین‌کنندگان اپل را مجبور کرده بود تا در اوایل ساری جاری به طور موقتی فروشگاه‌های خود را ببندند و به همین دلیل باعث ایجاد خسارت‌هایی به تامین‌کننده اصلی شد.

تامین‌کننده اصلی اپل: عرضه آیفون ۱۲ ۵G با تاخیر انجام خواهد شد - تکفارس 

عرضه سری آیفون ۱۲ ۵G 2020 یک ماه دیرتر اتفاق خواهد افتاد

مدیر‌عامل شرکت اعلام کرد که اپل از برخی از قطعات شرکت Broadcom در سری آیفون ۱۲ آتی استفاده خواهد کرد و به سهام‌داران هشدار داد:

در اینجا زمان‌بندی مهم است، امسال انتظار نداریم که این روند صعودی در درآمد را تا سه ماهه چهارم مالی خود شاهد باشیم. بر این اساس، انتظار داریم درآمد محصولات بی‌سیم ما در سه ماهه سوم به طور متوالی کاهش یابد. درآمد شرکت Broadcom نیز تحت تأثیر محدودیت‌های عرضه و بازگردانی قابل توجهی محصولات بی‌سیم قرار گرفته است. با ضعف در اقتصاد جهانی که به ویروس کرونا نسبت داده شده است، بسیاری از مردم اکنون به دنبال خرید گوشی جدید گران‌قیمتی نیستند.

انتظار می‌رود اپل امسال چهار آیفون ۵G جدید را رونمایی کند؛ از جمله گوشی ۵٫۴ اینچی آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پلاس ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶٫۷ اینچی. هر چهار تلفن به یک نمایشگر AMOLED مجهز شده‌اند، در حالی که نمایشگر دو مدل پرو با نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی یا ۱۲۰ بار در ثانیه برخوردار است. در زیر بدنه، تراشه ۵ نانومتری A14 Bionic با ۱۵ میلیارد ترانزیستور که توسط شرکت TSMC ساخته شده است، را می‌بینید. انتظار می‌رود این دو مدل استاندارد دارای ۴ گیگابایت حافظه باشند در حالی که مدل‌های پرو از ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کنند. برای اولین بار در تاریخ آیفون، جدیدترین مدل‌ها با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی به جای ۶۴ گیگابایت شروع می‌شوند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس با لنز عریض و فوق عریض و سنسور سنجش عمق پرواز LiDor پرواز برای تعیین عمق دقیق‌تر همراه خواهند شد. این داده‌ها قابلیت‌های واقعیت‌افزوده (AR) بیشتری را در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهد. آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس طراحی دوربین مشابه‌ای دارند اما این دو گوشی دارای یک دوربین اضافی (تله فوتو) هستند. هر چهار گوشی از سیگنال‌های زیر ۶ گیگاهرتز و فناوری موج‌های میلی‌متری ۵G پشتیبانی می‌کنند.

آیفون‌های ۲۰۲۰ ظرفیت باتری بیشتری خواهند داشت. آیفون ۱۱ پرو مکس ۲۰۱۹ بهترین عمر باتری را در هر آیفون تاکنون داشته و باتری ۳۹۶۹ میلی‌آمپرساعتی در آن مدل با افزایش ۱۰ درصدی به باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی در آیفون ۱۲ پرو مکس جایگزین خواهد شد. البته به خاطر داشته باشید که باتری با ظرفیت بیشتر باید انرژی مورد نیاز بیشتری را برای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion و اتصال ۵G فراهم کند.

شایان ذکر است که هنوز شرکت اپل تأیید نکرده است که خط تولید آیفون ۱۲ را دیر از آنچه انتظار می‌رود رونمایی کند و هیچ تضمینی برای این کار وجود ندارد. اما در حال حاضر، یکی از تامین‌کنندگان خود شرکت اپل ادعا کرده است که هیچ دلیلی برای باور نکردن گفته‌های مدیر‌عامل شرکت Broadcom وجود ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید