می ۲۰۲۰: افزایش سهم لینوکس و کروم در بازار همچنان ادامه دارد - تکفارس 
می ۲۰۲۰: افزایش سهم لینوکس و کروم در بازار همچنان ادامه دارد - تکفارس 

می ۲۰۲۰: افزایش سهم لینوکس و کروم در بازار همچنان ادامه دارد

مهرداد میرشاهی
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - 09:27
می ۲۰۲۰: افزایش سهم لینوکس و کروم در بازار همچنان ادامه دارد - تکفارس 

موسسه Netmarketshare گزارش سهم بازار برای ماه می ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد. این گزارش، روند جالبی از سهم بازار سیستم عامل‌ها را نشان می‌دهد.

در گزارش این ماه، سهم ویندوز ۱۰ از بازار برابر ۵۷٫۸۳ درصد است که نشانه بازیابی این سیستم عامل است چراکه سهم آخرین نسخه سری ویندوز مایکروسافت، ماه گذشته از ۵۷٫۳۴ درصد به ۵۶ درصد رسیده بود. ماه گذشته متوجه شدیم که کاهش سهم ویندوز ۱۰ به دلیل افزایش سهم لینوکس بوده اما با اینکه در ماه می ۲۰۲۰، سهم ویندوز ۱۰ با افزایش روبرو بوده، اما این موضوع باعث کاهش سهم سیستم عامل لینوکس در بازار نشده است. سهم لینوکس در بازار در ماه مارس به ۱٫۳۶، در ماه آوریل به ۲٫۸۷ و در ماه می نیز به ۳٫۱۷ درصد رسیده است.

سهم سیستم عامل مک (macOS) نیز نسبتاً ثابت مانده و از ۹٫۷۵ به ۹٫۶۸ رسیده است.

هنوز دلیل مشخصی برای افزایش سهم لینوکس از بازار در این ماه در دست نیست اما به نظر می‌رسد که بسیاری از مهندسینی که در خانه قرنطینه شده‌اند به استفاده از این سیستم عامل روی آورده‌اند.

در سمت مرورگرهای وب نیز، سهم کروم از ۶۹٫۸۱ درصد به ۷۰ درصد رسیده و در جایگاه پراستفاده‌ترین مرورگر اینترنتی قرار گرفته است.

مایکروسافت اج (Edge) نیز با رشد ناچیزی همراه بوده و از ۷٫۷۶ درصد به ۷٫۸۶ درصد رسیده اما فایرفاکس از ۷٫۲۵ درصد به ۷٫۲۳ درصد رسیده و کاهش بسیار کمی داشته است.

مایکروسافت به سختی در تلاش است تا سهم مرورگر اج در بازار بیش از پیش شود اما با سهم قابل توجه ویندوز ۱۰، پیش‌بینی می‌شود که شرایط تا یک سال آینده تغییر چندانی نکند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید