بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 
بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

گوشی هایی که ما اکنون آن‌ها را کامپکت یا جمع‌جور می‌نامیم، زمانی بازار را زیر سلطه‌ی خود درآورده بودند اما اکنون به آرامی ولی به طور مداوم در حال واگذار کردن جای خود به گوشی‌ های بزرگ‌تر هستند که این گوشی‌ ها مناسب جیب هر کسی نیست. جدا از موقعیت‌های به خصوصی که پیش می‌آید که پس از مدت‌های مدید یک گوشی کامپکت عرضه می‌شود، اکثر دستگاه‌هایی که امروزه معرفی می‌شوند بزرگ‌تر از دست انسان هستند و نمی‌توانند انتظارات کسانی را که دست‌هایی کوچک دارند یا دستگاه‌هایی را ترجیح می‌دهند که به راحتی در جیب جا شوند، برآورده نمایند.

اما چه چیزی را باید به عنوان یک گوشی کامپکت در نظر بگیریم؟ در سال ۲۰۲۰ حتی تهیه کردن یک فهرست از گوشی‌هایی که واقعا کامپکت باشند دشوارتر می‌شود و به همین دلیل هم هست که اندازه‌ی برخی از انتخاب‌های ما مقداری بزرگ‌تر از تعریف مشخص برای کامپکت است.

در این مقاله فهرستی از بهترین گوشی‌های کامپکت ۲۰۲۰ را برای خرید معرفی می‌نماییم. این فهرست به شرح زیر است:

  1. آیفون ۱۱ پرو اپل
  2. گوگل پیکسل ۴
  3. گلکسی S20 سامسونگ
  4. گلکسی S10e سامسونگ
  5. سونی اکسپریا ۱۰ مارک II

با این حال، فکر نکنید که چنین گوشی‌هایی به زودی از بازار محو می‌شوند البته کمیاب می‌شوند اما نایاب نه و ما در واقع بهترین مواردی را که می‌توانید در سال ۲۰۲۰ خریداری کنید گرد آورده‌ایم. انتخاب کنید، اما اگر شما در این دوران فقط به گوشی‌هایی با چنین ابعادی علاقه دارید، می‌توانید مستقیماً به قسمت مقایسه ابعاد این گوشی‌ها در ادامه‌ی مقاله نظر بیندازید.

اپل آیفون ۱۱ پرو

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

اگر آیفون ۱۱ پرو اپل در توان خرید شما باشد، از تهیه‌ی این گوشی پشیمان نخواهید شد. امسال اپل به طور قابل توجهی طول عمر باتری خود را بهبود بخشیده است، سنسور عکاسی التراواید و همچنین حالت Night Mode را نیز برای عکاسی در نور کم به دوربین این گوشی اضافه کرده است. مطمئناً، این مورد می‌تواند نسخه‌ی اصلاح شده‌ی دوم آیفون X باشد اما حداقل در سال جاری افزوده‌ها به طور قابل توجهی بهتر از سال گذشته است. کیفیت ساخت، البته که در بهترین کلاس خود قرار دارد و دارای قاب استیل ضد زنگ است و همچنین قادر است تا در برابر عناصر بهتر مقاومت نماید که در نتیجه، مقاومت در برابر نفوذ آب نیز بهبود یافته است.

اپل آیفون SE 2020

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

آیفون SE جدید اپل دارای سریع‌ترین چیپست این شرکت است و همراه با همان بدنه‌ی یکپارچه‌ و سیستم عاملی که ما با آیفون ۸ دیده‌ایم، به بازار عرضه می‌شود. آیفون SE جدید نه تنها سریع است بلکه بسیار جمع و جور بوده و مقرون به صرفه نیز هست اما این دستگاه با قیمت بیشتر و حاشیه‌های بزرگ‌تر و طراحی قدیمی‌تر عرضه می‌شود. با این وجود، به کارگیری سخت افزار به روز در جدیدترین آیفون‌ها باعث می‌شود تا این دستگاه‌ها حداقل برای چندین سال قابل استفاده باشند.

گوگل پیکسل ۴

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

گوگل پیکسل ۴ احتمالاً بهترین گوشی اندرویدی کامپکت است که هم اکنون می‌توانید خریداری نمایید. این گوشی علاوه بر این که از یکی از جدیدترین تراشه‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد، گوگل چندین ویژگی سخت‌افزاری اضافی را نیز در این گوشی به کار گرفته است: ‌فناوری سه بعدی تشخیص چهره، صفحه نمایش روان با استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رادار! آخرین مورد اگرچه زیاد کاربردی نیست اما با این وجود اگر تمایل به آن داشته باشید در دسترس شما قرار دارد. گوگل همیشه اطمینان دارد که دستگاه‌های آن هنگام استفاده از نرم‌افزار از یک پردازش خاص برخوردار می‌شوند و این امر باعث می‌شود که تا انتخاب ممتاز علاقمندان اندرویدی باشد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بهبودهای زیادی در طول عمر دستگاه ارائه شود که از جمله آخرین و بزرگ‌ترین نسخه‌‌های اندروید را در طی سه  تا چهار سال آینده دریافت خواهد کرد. دیگر ویژگی جدید پیکسل ۴ دوربین دوم پشت گوشی محسوب می‌شود. این بار گوگل یک دوربین تله فوتو با زوم ۲ برابری را اضافه کرده که در ترکیب با فن‌آوری پیشرفته زوم هیبریدی آن، برخی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز زوم هستند. اگر از نظر شما قدری حاشیه‌های ضخیم‌تر و قیمت چندان مهم نیست، این گوشی برای شما به خوبی کار می‌کند.

سامسونگ گلکسی S20

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

گلکسی S20 جدید سامسونگ دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی است اما می‌توان آن را به راحتی در این فهرست به عنوان یک تلفن جمع و جور در نظر گرفت. گلکسی S20 دارای ابعاد ۱۵۱.۷ در ۶۹.۱ در ۷.۹ میلی‌متر و دارای وزن ۱۶۳ گرم است که کار کردن با آن را آسان می‌کند. با وجود کامپکت بودن، S20 دارای مشخصات ضعیفی نیست. این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰ با ۱۲ گیگ رم حافظه و ۱۲۸ گیگابایت هم حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی بهره می‌برد. این دستگاه دارای باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی است. در پشت این گوشی ماژول دوربین سه گانه قرار دارد که دوربین اصلی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، یک سنسور تله و سومین دوربین هم سنسور التراواید آن است. قیمت گوشی گلکسی S20 هم ۹۹۹ دلار است.

سامسونگ گلکسی S10e

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

در سال گذشته سامسونگ به اندازه کافی باسلیقه بود تا بتواند تلفن هوشمندی را مخصوص آن دسته از کسانی بسازد که خواهان یک گوشی کامپکت بودند. گلکسی ‌S10e دارای شجره‌نامه‌ی خواهران و برادران بزرگ‌تر خود با مقداری مدارا و حد بینابینی است اگرچه شما در این گوشی دوربین تله را ندارید و همچنین از سنسور حسگر اثر انگشت هم خبری نیست اما این موارد باعث نمی‌شوند که معامله را خراب کنند. یکی دیگر از تغییرات بزرگ در این گوشی، صفحه نمایش مسطح آن است که بسیاری آن را ترجیح می‌دهند که از زمان سری S با لبه‌های خمیده تاکنون چندین سال می‌شود که عرضه نشده است. S10e تنها گوشی پرچمدار کاملاً جمع و جور و پر طرفدار در بازار اندرویدی است، بنابراین اگر اندازه عامل اصلی برای شما باشد، انتخاب آن کاملاً درست است.

سونی اکسپریا ۱۰ مارک II

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور برای خرید - تکفارس 

وقتی صحبت از گوشی‌های کامپکت می‌شود، سونی غالبا ثابت می‌کند که می‌داند چگونه دستگاهی را باید ارائه دهد. این گزینه در مورد دستگاه نسبتا جدید سونی یعنی اکسپریا ۱۰ II نیز صدق می‌کند که یک گوشی هوشمند میان‌رده است که دارای صفحه نمایش ۶ اینچی آمولد با تاییدیه‌ی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، حسگر اثر انگشت می‌باشد و همچنین از ماژول دوربین سه گانه نیز در پشت بهره می‌برد. در داخل بدنه‌ی آن از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت هم حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی استفاده شده است. همچنین یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی ان را بر عهده دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید