مشکل گوشی‌های وان‌پلاس ۸ پرو در پخش محتوای نتفلیکس با کیفیت HD - تکفارس 
مشکل گوشی‌های وان‌پلاس ۸ پرو در پخش محتوای نتفلیکس با کیفیت HD - تکفارس 

مشکل گوشی‌های وان‌پلاس ۸ پرو در پخش محتوای نتفلیکس با کیفیت HD

فاطمه آهنگریان
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 22:00
مشکل گوشی‌های وان‌پلاس ۸ پرو در پخش محتوای نتفلیکس با کیفیت HD - تکفارس 

در بسیاری از مواقع مشاهده نشده است که یک گوشی وان‌پلاس بلافاصله پس از عرضه مشکل اساسی داشته باشد. به نظر می‌رسد که سری گوشی‌های وان‌پلاس ۸ به طور واضح یک استثناء به شمار می‌روند؛ زیرا تعدادی از کاربران گزارش دادند که چندین مسئله وجود دارد که می‌تواند به کل تجربه استفاده از جدیدترین پرچمداران وان‌پلاس خدشه‌دار کند. از بین تمام موارد گزارش شده، هاله رنگ سبز و سیاه رنگ در نمایشگر گوشی‌های وان‌پلاس ۸ پرو و دوربین فیلتر رنگ که به شما اجازه می‌دهد پشت اشیایی مانند لباس‌های نازک و همچنین اشیاء پلاستیکی را ببینید، کاملاً جدی بود.

متأسفانه، مشکل ناخوشایند دیگری نیز در گوشی هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو پیش آمده است. طبق گزارش کاربران در انجمن گوشی‌های وان‌پلاس، برخی از کاربران وان‌پلاس ۸ پرو قادر به تماشای محتوای HD در اپلیکیشن‌های نتفلیکس و Amazon Prime Video نیستند. گفته می‌شود که این مسئله ابتدا پس از نصب سیستم‌عامل OxygenOS 10.5.5 در گوشی‌ها ظاهر شد و هنگام راه‌اندازی OxygenOS 10.5.6 نیز ادامه پیدا کرد.

طبق وبلاگ خبری Android Authority، این یک موضوع Widevine DRM است، که در آن از L1 به L3 کاهش یافته است. هنگامی که دستگاه وارد این سطح امنیتی شود، قادر به پخش محتوای HD و HDR از سرویس‌های مختلف نخواهد بود.

افرادی که از Widevine آگاه نیستند، باید بگوییم که آن یک سرویس متعلق به شرکت گوگل است که از طرح‌های رمزگذاری مختلف و امنیت سخت‌افزاری برای توزیع ایمن محتوای ویدیو در دستگاه‌های مختلف کاربران پشتیبانی می‌کند. Widevine DRM توسط بسیاری از پلتفرم‌های OTT مانند دیزنی، نتفلیکس پلاس و Amazon Prime Video استفاده می‌شود.

وان‌پلاس هنوز هیچ اظهارنظر رسمی درباره این مسئله ارائه نکرده است، بنابراین نمی‌توان گفت که این مسئله چگونه و چه زمانی حل خواهد شد. البته، اطلاعات جدید را به زودی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.