گوگل برای سری پیکسل به‌روزرسانی بزرگی را منتشر کرد - تکفارس 
گوگل برای سری پیکسل به‌روزرسانی بزرگی را منتشر کرد - تکفارس 

گوگل برای سری پیکسل به‌روزرسانی بزرگی را منتشر کرد

مجید مهرعلی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 18:30
گوگل برای سری پیکسل به‌روزرسانی بزرگی را منتشر کرد - تکفارس 

گوگل به‌تازگی خبر از یک به‌رزورسانی بزرگ برای گوشی‌های هوشمند پیکسل (Pixel) خود داده است. این به‌روزرسانی شامل یک قابلیت جدید با نام زمان خواب (Bedtime)، بهبود ویژگی سازگاری باطری (Adaptive Battery)  و تعدادی دیگر از ویژگیها می‌شود. در ادامه متن، جزئیات بیشتری از این قابلیت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • قابلیت اداپتیو باطری:

با استفاده از این ویژگی گوشی پیکسل شما یاد می‌گیرد که بازه زمانی استفاده شما از اپلیکیشن‌ها چه زمانی است، درنتیجه میزان مصرف باطری را در خارج این بازه کاهش می‌دهد. با این به‌روزرسانی، قابلیت اداپتیو باطری می‌تواند در پیکسل ۲ و دیگر دستگاه‌های جدید پیش‌بینی کند که چه زمانی شارژ باطری شما تمام می‌شود، سپس با کاهش دادن فعالیت‌های پس‌زمینه دستگاه، شارژ باطری را برای مدت بیشتری حفظ می‌کند.

  • قابلیت بدتایم:

این ویژگی جدید در بخش اپلیکیشن ساعت (Clock) به کاربران این امکان را می‌دهد که زمان‌بندی خواب خود را ردگیری کنند. به‌علاوه کاربران می‌توانند اطلاعاتی از مدت‌زمان بیداری خود و مدت‌زمان استفاده از هر اپلیکیشن را به‌دست آورند. کاربران می‌توانند صبح‌ها با صدای قطعه موسیقی مورد علاقه خود بیدار شوند و یا با هشدار طلوع خورشید نور صفحه‌نمایش به‌مرور افزایش یابد.

  • اپلیکیشن امنیت شخصی (Personal Safety):

اپلیکیشن پرسونال سیفتی که ابتدا در دستگاه‌های پیکسل ۴ منتشر شده بود، اکنون در تمام مدل‌های پیکسل در دسترس است. علاوه بر این، ویژگی تشخیص تصادف اتومبیل به پیکسل ۳ خواهد آمد. گوگل ویژگی‌های جدیدی را برای اپلیکیشن پرسونال سیفتی معرفی کرده است که در زیر به آنها می‌پردازیم.

یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن، چک کردن زمان‌بندی‌شده است. برای مثال اگر قرار است شما پیاده‌روی کنید و برای دویدن بیرون بروید، اپلیکیشن مطمئن می‌شود که شما به‌سلامت بازگردید. اگر شما در زمان مشخص‌شده به اپلیکیشن واکنش نشان ندهید، اپلیکیشن به مخاطبان زمان ضرورت شما هشدار خواهد داد.

در زمانی که شما به یک کمک فوری نیاز دارید و یا در یک موقعیت خطرناک گیر افتاده‌اید، اشتراک‌گذاری فوری تمام مخاطبان زمان ضرورت شما را باخبر خواهد کرد و مکان واقعی شما را با استفاده از نقشه گوگل در اختیارشان قرار خواهد داد، با این کار آنها می‌توانند شما را پیدا کنند و یا برایتان کمک بفرستند.

  • بهبود اپلیکیشن ضبط گوگل (Google Recorder):

شما می‌توانید از طریق دستیار گوگل (Google Assistant) شروع به ضبط کردن در اپلیکیشن رکوردر کنید. برای مثال می‌توانید بگویید «گوگل، ضبط ملاقات من را شروع کن» و یا «گوگل، موارد ضبط‌شده من در مورد سگ‌ها را نمایش بده». همچنین این امکان فراهم است که یک نوشته را مستقیما در اسناد گوگل (Google Docs) ذخیره کنید، تا بعدا بتوانید به‌راحتی آنها را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید