مایکروسافت نیروی بخش خبررسانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت نیروی بخش خبررسانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کند - تکفارس 

مایکروسافت نیروی بخش خبررسانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کند

خشایار جهانی
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 21:59
مایکروسافت نیروی بخش خبررسانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کند - تکفارس 

شرکت مایکروسافت در حال اخراج بسیاری از روزنامه‌نگاران بخش خبر مایکروسافت و MSN است تا بتواند جای آن‌ها را با هوش مصنوعی (AI) پر کند. مایکروسافت می‌خواهد با این کار، در فیدهای خبری خود در MSN.com، مرورگر مایکروسافت اج و بقیه برنامه فقط از هوش مصنوعی استفاده کند. بسیاری از روزنامه‌نگارانغضوی از بخش جستجو، تبلیغات، خبر و مرورگر اج هستند و قرارداد آن‌ها به صورتی است که فقط خبر را انتخاب کرده و آن را نشر می‌دهند.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

همانند شرکت‌های دیگر، ما هم کسب‌و‌کار خود را ارزیابی می‌کنیم. این ارزیابی منجر به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و تعدیل بخش‌های دیگر می‌شود. البته این تصمیم به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا نیست.

با‌اینکه مایکروسافت می‌گوید که این تعدیل نیرو به‌خاطر ویروس کرونا نیست اما کسب‌و‌کار رسانه‌ای مانند تلویزیون، روزنامه، سیستم‌های آنلاین و… در تمامی دنیا به دلیل تغییرات و کم شدن تبلیغات ضربه سختی از این بیماری خورده است.

نشریه بیزنس اینسایدر (Business Insider) اعلام کرد که حدود ۵۰ نفر، بخشی از این تعدیل در آمریکا هستند. همچنین نشریه گاردین اعلام کرده است که ۲۷ نفر در بریتانیا نیز از کار خود برکنار می‌شوند. مایکروسافت در حدود ۲۵ سال است که در حوزه خبررسانی فعالیت می‌کند که کار خود را در این بخش با راه‌اندازی MSN در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد. همچنین این شرکت به هنگام اجرای News Nearly اعلام کرد که ۸۰۰ ویراستار از ۵۰ منطقه مختلف در دنیا دارد.

این شرکت به‌صورت پیوسته از چند ماه قبل درحال انتقال خبررسانی از طریق هوش مصنوعی است و همچنین به روزنامه‌نگاران و ناشران توصیه می‌کند که از هوش مصنوعی استفاده کنند. مایکروسافت از این هوش مصنوعی برای اسکن کردن خبرها و ویرایش آن استفاده می‌کند و آن را به‌ضورت اتوماتیک برای عکس‌گذاری به ویراستار که یک فرد است استفاده می‌فرستذ. مایکروسافت با استفاده از کارمندان خبری خود، سال‌هاست که در منابع خبری متفاوت مانند اخبار مایکروسافت اج استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.