آیفون ۱۱ اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان را پشت سر می‌گذارد - تکفارس 
آیفون ۱۱ اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان را پشت سر می‌گذارد - تکفارس 

آیفون ۱۱ اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان را پشت سر می‌گذارد

فاطمه آهنگریان
۷ خرداد ۱۳۹۹ - 14:05
آیفون ۱۱ اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان را پشت سر می‌گذارد - تکفارس 

به‌تازگی شرکت تحقیقاتی Omdia با انتشار گزارشی اعلام کرده است که گوشی هوشمند آیفون ۱۱ به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند محبوب جهان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است. ظاهرا آخرین مدل عرضه شده شرکت اپل از محبوبیت بیشتری نسبت به آیفون XR که در سال گذشته عرضه شده بود، برخوردار است و فروش این دستگاه‌ در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، حدود ۱۹.۵ میلیون دستگاه برآورد شده است. در مقابل، ۱۳.۶ میلیون دستگاه گوشی آیفون XR در مدت مشابه سال گذشته فروخته شده است که باعث شده است این گوشی به محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان پس از آیفون ۱۱ در سه ماهه اول سال گذشته به حساب بیاید.

استراتژی اپل برای ارائه محصولات ارزشمند نتیجه‌بخش بوده است

آیفون XR در زمان عرضه ۷۴۹ دلار قیمت داشت و از همه مدل‌هایی که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده بود، ارزان‌تر بود. با آیفون ۱۱، اپل یک قدم جلوتر رفت و بدون اینکه ویژگی‌های آن را نسبت به مدل سابق کاهش دهد، قیمت آن را ۵۰ دلار پایین آورد. در واقع، آیفون ۱۱ از مشخصات برتری برخوردار است. این گوشی دارای پردازنده سریع‌تر، طراحی دوربین دوگانه است و همچنین از وای‌فای ۶ نیز پشتیبانی می‌کند. با این شرایط، فروش بیشتر آیفون ۱۱ از آیفون XR تعجب‌آور نبود. با این حال، با توجه به اینکه گفته می‌شود که ویروس کرونا روی تقاضا تأثیر گذاشته است، اما عملکرد آن قابل تحسین است.

آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو نیز به ترتیب رتبه ششم و هشتم را از آن خود کردند. آیفون XR پنجمین گوشی پرفروش در این سه ماه بوده است. در سال گذشته آیفون XS و آیفون XS مکس جزو ده مدل برتر سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نبودند. بنابراین، می‌توان تصور کرد که ترکیب جدید در کل نسبت به سال گذشته بهتر عمل کرده است. و با عرضه نزدیک آیفون ۱۲ ۵G، احتمالا فروش بیشتری نصیب این شرکت خواهد شد.

سامسونگ گلکسی A51 با فروش ۶٫۸ میلیون دستگاه، بعد از آیفون ۱۱ قرار می‌گیرد. سامسونگ گلکسی A10s و گلکسی A30s به ترتیب هفتمین و دهمین مدل پرفروش بوده‌اند. سامسونگ گلکسی S20 پلاس ۵G تنها مدل پرچم‌دار سامسونگ بود که در این رتبه‌بندی قرار گرفت. شرکت تحقیقاتی Omdia معتقد است که افزایش تعداد مدل‌های سری S برای عرضه مدل‌های تکی نشانه خوبی بوده است. قیمت بالای مدل‌های جدید سری S، با واکنش خوبی از سوی کاربران همراه نبوده است.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که اپل در مسیر درست هدایت می‌شود. این شرکت بر تعداد کمتری از مدل‌ها تمرکز دارد و اکنون به‌طور پیوسته در حال کاهش قیمت‌های آن‌هاست تا بتواند کاربران بیشتری را جذب آن‌ها کند. در عین حال، قیمت‌گذاری دستگاه‌های قبلی خود را نیز بسیار کاهش داده است، به‌طوری که آن‌ها زیر قیمت می‌فروشد.

شرکت تحقیقاتی Omdia، مانند سایر ناظران بازار، انتظار دارد که عرضه کالاها در سال جاری به دلیل این ویروس همه‌گیر کاهش یابد.

آیفون ۱۱ اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان را پشت سر می‌گذارد - تکفارس 

مقایسه فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ با سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید