اپلیکیشن Zoom موقتاً پلتفرم Giphy را از ویژگی چت خود حذف کرد - تکفارس 
اپلیکیشن Zoom موقتاً پلتفرم Giphy را از ویژگی چت خود حذف کرد - تکفارس 

اپلیکیشن Zoom موقتاً پلتفرم Giphy را از ویژگی چت خود حذف کرد

مهرداد میرشاهی
۶ خرداد ۱۳۹۹ - 16:27
اپلیکیشن Zoom موقتاً پلتفرم Giphy را از ویژگی چت خود حذف کرد - تکفارس 

شرکت زوم با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود، خبر از غیرفعال شدن موقتی پشتیبانی از Giphy، پلتفرم تصاویر متحرک Gif داد. Zoom به طور مشخص در خصوص دلیل اصلی حذف موقت این ویژگی صحبت نکرده است و تنها با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در این باره اظهار داشت:

پس از اتمام اقدامات فنی و امنیتی بیشتر، ما این ویژگی را دوباره فعال خواهیم کرد.

این شرکت از این تغییر به عنوان بخشی از جدیدترین لیست به‌روزرسانی‌های امنیتی پلتفرم خود یاد کرده است که شامل محدودیت‌هایی در زمینه اشتراک گذاری صفحه، تغییر عملکرد بستن و باز کردن صدا و محدودیت ورود به جلسات از طریق چندین دستگاه (برای جلساتی که نیاز به ثبت نام است) می‌شود.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که فیسبوک اقدام به خریداری پلتفرم Giphy به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار کرد. غول رسانه‌های اجتماعی قصد دارد این پلتفرم را با اینستاگرام ادغام سازد. هنوز مشخص نیست که خرید Giphy از سوی فیسبوک چه تاثیری روی دیگر کسب و کارها نظیر توییتر، تیک‌تاک و iMessage – همه رقیب‌های فیسبوک – خواهد داشت. این در حالی‌ست که فیسبوک با مشکلات متعدد امنیتی و حریم خصوصی دست و پنجه نرم می‌کند.

طبق گفته این شرکت، در زمان تصاحب کامل Giphy از سوی فیسبوک، فایل‌های گیف پلتفرم Giphy را نمی‌توان در رسانه‌های دیگر به اشتراک گذاشت و API آن نیز به داده‌های کاربران دسترسی ندارد.

از آنجایی که با شروع بحران ویروس کرونا، نیاز به برگزاری جلسات آنلاین از سوی کاربران افزایش یافت، اپلیکیشن Zoom به رشد بی‌سابقه‌ای رسید و شاهد افزایش زیاد تعداد کاربران آن بودیم. البته این اپلیکیشن با مشکلات امنیتی و حریم خصوصی متعددی نیز همراه است.

تا این لحظه نه شرکت Zoom و نه Giphy نسبت به این مهم واکنشی نشان نداده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید