فروش خوب اپل در چین به لطف آیفون اس ای - تکفارس 
فروش خوب اپل در چین به لطف آیفون اس ای - تکفارس 

فروش خوب اپل در چین به لطف آیفون اس ای

خشایار جهانی
۲ خرداد ۱۳۹۹ - 23:30
فروش خوب اپل در چین به لطف آیفون اس ای - تکفارس 

طبق آخرین اطلاعات، اپل در حال بازیابی بازار از دست رفته خود بعد همه‌گیری کروناست. این شرکت توانست در ماه آپریل در کشور چین  حدود ۳٫۹ میلیون گوشی به فروش برساند که حدود یک چهارم آن فقط گوشی آیفون اس ای بوده است. فروش ماه آپریل نسبت به ماه مارس ۱۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است اما نسبت به مدت مشابه سال قبل هنوز ۶۰ درصد کمتر است. البته این اتفق عجیب نیست زیرا کشور چین هم با رفع بعضی از محدودیت‌ها و باز شدن بازار باعث رونق مجدد اقتصادی شده است. فروش کلی گوشی هوشمند نسبت به ماه قبل ۹۴ درصد افزایش یافته و به مقدار ۴۰٫۸ میلیون واحد رسیده است.

باید خاطرنشان کرد که بعضی از فروشندگان خرد که فروش اینترنتی داشتند از این قرنطینه اجباری سود کردند، به‌طوریکه سایت Tmall.com حدود ۴۰ درصد نسبت به  آپریل سال قبل و ۳۳ درصد نسبت به مارس سال قبل آیفون بیشتری فروخت.

خرید سرویس‌های عرضه شده توسط اپل هم در حال افزایش است. کاربران آیفون حدود ۱٫۵۳ میلیارد دلار روی اپل موزیک و آی‌کلود خرج کرده‌اند که نسبت به ماه قبل ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. طبق گزارش آنالیز CINNO، با این‌که آیفون اس ای در اواسط آپریل عرضه شد ولی همچنان مردم نسبت به خرید آن واکنش مثبتی نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.