گزارش: تولید اپل گلس از نیمه نخست سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد - تکفارس 
گزارش: تولید اپل گلس از نیمه نخست سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد - تکفارس 

گزارش: تولید اپل گلس از نیمه نخست سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد

مهرداد میرشاهی
۲ خرداد ۱۳۹۹ - 08:01
گزارش: تولید اپل گلس از نیمه نخست سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد - تکفارس 

مینگ چی کو، تحلیلگر مسائل مربوط به شرکت اپل، معتقد است که عینک واقعیت افزوده این شرکت یعنی اپل گلس (Apple Glass) در سال ۲۰۲۲ میلادی وارد بازار خواهد شد. این در حالی‌ست که جان پرسِر، نظری خلاف این مدعی دارد. در حال حاضر اما، گزارش جدید دیجی‌تامیز هم‌راستا با ادعای پرسر است و به این نکته اشاره دارد که این عینک‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه خواهند شد.

برخی از تامین‌کنندگان قطعات مرتبط با محصولات اپل مدعی شده‌اند که تولید اپل گلس از نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز خواهد شد. در ابتدا اما، احتمالاً حجم تولید کم خواهد بود. ظاهراً غول تکنولوژی دنیا قصد داشت طی ماه سپتامبر سال جاری از عینک واقعیت افزوده خود رونمایی کند اما بحران و پاندمیک ویروس کرونا روی برنامه‌های این شرکت تاثیر گذاشت. گفته می‌شود رونمایی از این محصول احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی صورت خواهد گرفت.

البته باید مشخص کنیم که هنوز مشخص نیست آیا ادعای دیجی‌تایمز به صورت مستقل و بر اساس شنیده‌های این منبع است یا این رسانه به بازگویی حدس و گمان‌های پرسر متکی است.

علاوه بر این‌ها، گفتنی‌ست که عینک‌های اپل گلس با آیفون‌های محبوب این شرکت جفت می‌شوند و کارهای پردازشی و اتصال از طریق هندست‌های کوپرتینویی‌ها انجام خواهد شد. اگرچه احتمالاً این عینک‌ها فاقد دوربین باشند اما همراه با حسگر Lidar عرضه می‌شوند که هر دو لنز آن مجهز به نمایشگر مخصوص به خود هستند. لوازم جانبی از طریق ژست‌های حرکتی کنترل می‌شوند و احتمالاً از طریق فریم‌ورک ARKit برای قرار دادن عناصر دیجیتالی در دنیای واقعی استفاده خواهد شد.

گفتنی‌ست قیمت اپل گلس از ۴۹۹ دلار شروع خواهد شد چراکه تامین لنزهای آن، هزینه بالایی دارد. این عینک‌ها به احتمال زیاد سبک خواهند بود و همانند هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بازار، سنگین نیستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید