چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 
چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

اینستاگرام پلتفرمی است که نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، احتمالاً بیشترین اطلاعات شخصی کاربر را نمایش می‌دهد، در نتیجه محافظت از این حریم نه تنها مهم بلکه بسیار ضروری محسوب می‌شود. راحت‌ترین کار ممکن، قرار دادن تنظیمات پروفایل روی “Private Account” یا «حالت خصوصی» است اما گزینه‌ها و راه‌های بیشتر و بهتری هم وجود دارد. شما می‌توانید اکانت خود را عمومی کنید ولی از اطلاعات آن محافظت کنید یا سخت‌گیرانه عمل کرده و و حفاظت عمیق‌تری انجام دهید. اگر حفاظت از حساب کاربری اینستاگرام برای شما اهمیت دارد، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

اکانت خود را خصوصی کنید

این اقدام راحت‌ترین کاری است که می‌توانید برای حفاظت از حساب کاربری خود بکنید. این کار به این معنی است که هیچکس نمی‌تواند عکس‌ها و استوری‌های شما را ببیند مگر آن‌که خودتان بخواهید. هنگامی که اکانت خود را خصوصی کردید، کاربران غریبه فقط نام و عکس پروفایل شما را می‌بینند و از آنجایی که می‌توانند به شما درخواست دنبال کردن بدهند، شما می‌توانید با قبول کردن این درخواست اجازه بدهید جزو دنبال‌کنندگان شما باشند و بیشتر به عکس‌ها و ویدئوهای اشتراک‌گذاری شده توسط شما دسترسی داشته باشند و یا با قبول نکردن آن این امتیاز را از آن‌ها بگیرید. اما برای خصوصی کردن اکانت خود طبق روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات اینستاگرام رفته و بر روی گزینه “Privacy” یا همان «حریم خصوصی» کلیک کنید.
  • سپس  در دسته “Connection”  یا «ارتباط»، روی گزینه “Account Privacy” یا «حریم خصوصی حساب کابری» را کلیک کنید.
  • در بخش آخر گزینه “Private Account” یا «حساب کاربری خصوصی» را فعال کنید.

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

حال حساب کاربری شما خصوصی است. به یاد داشته باشید که تمام افرادی که دنبال‌کننده شما هستند می‌توانند پروفایل شما را ببینند و اگر در بین آن‌ها کاربری را دارید که نمی‌خواهید حساب کاربری شما را ببیند باید آن را حذف کنید. برای این کار:

  • به پروفایل خود رفته و روی بخش “Follower” “یا «دنبال‌کننده» کلیک کنید.
  • حال اسم شخصی را که می خواهید پیدا کنید و گزینه “Remove” یا «حذف کردن» را انتخاب کنید.

اینک دیگر آن کاربر قادر به دیدن صفحه شما نیست.

حفاظت از استوری

اینستاگرام این اجازه را به شما می‌دهد که بیننده‌های استوری خودتان را محدود کنید و به دیگران اجازه ندهید که آن‌ را به اشتراک بگذارند. برای این کار:

  • به قسمت تنظیمات رفته، سپس به بخش حریم خصوصی و بعد از آن به قسمت استوری بروید.
  • گزینه “Hide Story From” یا «پنهان کردن استوری از» را بزنید. لیستی از فالوورهای شما نمایش داده می‌شود. اکنون هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید تا استوری‌های شما از آن‌ها مخفی شود.

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

برای این‌که کسی نتواند استوری شما را به اشتراک بگذارد:

  • مثل قبل به تنظیمات، حریم خصوصی و سپس استوری بروید. سپس صفحه را پایین بکشید تا به قسمت “Sharing” یا «اشتراک‌گذاری» برسید.
  • گزینه “Allow Sharing” یا «اجازه دادن به اشتراک گذاری» برای این است که به دیگران اجازه می‌دهد استوری شما را برای شخص دیگری بفرستند. آن را غیر فعال کنید.
  • گزینه “Allow Resharing to Stories” یا «اجازه دادن به اشتراک‌گذاری دوباره استوری‌ها»، اجازه اضافه کردن پست شما به استوری آن‌ها را نمی‌‌دهد.
  • برای متوقف کردن اشتراک‌گذاری استوری‌های شما در فیسبوک، گزینه “Share Your Story To Facebook” یا «اشتراک‌گذاری استوری در فیسبوک» را غیرفعال کنید.

در نهایت شما می‌توانید در این قسمت، بخشی به نام “Close Friends” یا “دوستان نزدیک” درست کنید تا تنها آن‌ها بتوانند استوری شما را ببینند. برای این کار:

  • به تنظیمات، حریم شخصی و بخش استوری بروید.
  • در دسته‌بندی دوستان نزدیک به قسمت اول که زیر آن است ضربه بزنید.

حال می‌توانید هر کسی را که بخواهید به جمع دوستان نزدیک خود اضافه کنید تا اگر خواستید تنها آن‌ها بتوانند استوری شما را ببیند.

بلاک کردن کاربران

وقتی حرف از حفاظت از عکس‌ها و ویدئوهای پست شده می‌شود، قضیه کمی با استوری فرق می‌کند. اگر نمی‌خواهید پروفایل خصوصی داشته باشید و همچنین نمی‌خواهید شخص خاصی عکس‌ها و ویدئوهای شما را ببیند باید آن را بلاک کنید. برای این کار:

  • به اکانت آن شخص بروید.
  • در آن صفحه روی «سه نقطه» که در بالا سمت راست یا بالا سمت چپ قرار دارد بزنید.
  • روی گزینه “Block” یا «مسدود کردن» ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که اگر گزینه “Restrict” یا «محدود کردن» را انتخاب کنید کاربر مقابل می‌توانند عکس‌ها و ویدئوهای شما را ببیند، اما کامنت‌های آن‌ها در زیر پست شما را فقط خودتان می‌توانید ببینید، به‌علاوه آن، کاربر هیچوقت نمی‌تواند زمان آنلاین بودن شما را نیز متوجه شود.

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

کمتر رویت شوید

چند اقدامی است که با انجام آن می‌توانید کاری کنید که در این پلتفرم کسی نتواند به راحتی پیدایتان کند (و کمتر اطلاعات خودتان را انتشار دهید).

اول از همه، این‌ است که می‌توانید مخاطبین گوشی خود را با اینستاگرام به اشتراک نگذارید. در ابتدای ثبت‌نام در این اپلیکیشن، ممکن است که به آن دسترسی به مخاطبین خود را داده باشید، برای غیرفعال کردن آن:

  • به تنظیمات، سپس به حساب کاربری و بعد آن به “Contact Syncing” یا «همگام کردن مخاطبین» بروید.
  • گزینه “Connect Contact” یا «وصل کردن مخاطبین» را غیر فعال کنید.

همچنین شما می‌توانید به اینستاگرام این اجازه را ندهید تا اکانت شما را به دیگران پیشنهاد کند. این اتفاق وقتی می‌افتد که کسی اکانتی را فالو می‌کند و اینستاگرام اکانت‌های مشابه یا بعضی از دوستان آن را به کاربر جدید پیشنهاد می‌دهد. غیرفعال کردن این گزینه در اپلیکیشن موبایل این گوشی وجود ندارد و در نتیجه شما باید از طریق وبسایت آن عمل کنید:

  • وارد وبسایت اینستاگرام شده و آن‌جا وارد حساب کاربری خود شوید.
  • گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
  • آخرین گزینه را که Similar Account Suggestion هست، باز کنید.

همچنین شما می‌توانید بفهمید که آیا پست‌های شما در گوگل جستجو می‌شود یا خیر. البته باید گفت که در حالت پیش‌فرض اینستاگرام اجازه این کار را به گوگل نمی‌دهد اما اگر از نرم‌افزار دیگری که تحت وب بوده وارد اینستاگرام شده باشید، ممکن است بعضی از عکس‌های شما در گوگل یافت شود. اگر توانستید عکس‌های خود را در گوگل پیدا کنید و می‌خواهید از دست این اتفاق خلاص شوید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت تنظیمات، سپس “Security” یا «امنیت» رفته و وارد قسمت ”Apps and Website یا «اپلیکیشن‌هاو وبسایت‌ها» شوید.
  • حال اپلیکیشنی را که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، پاک کنید.

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

محافظت از اطلاعاتی از شما که دیگران می‌بینند

شما می‌توانید بیشتر پیش رفته و اطلاعات نمایش داده شده پروفایل خود را محدود کنید. یکی از این کار ها غیرفعال کردن “Activity Status” یا «وضعیت فعالیت» شماست، تا کاربران ندانند که شما چه هنگام آنلاین هستید و یا بوده‌اید، برای غیرفعال کردن آن مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات و سپس بخش حریم خصوصی رفته و روی «وضعیت فعالیت» ضربه بزنید.
  • حال گزینه “Show Activity Status” یا «نمایش وضعیت فعالیت» را غیرفعال کنید.

شاید می‌خواهید اگر کسی شما را تگ (Tag) کرد مطلع شوید تا به آن شخص اجازه این کار را بدهید یا خیر. اگر اکانت شما عمومی است این کار می‌تواند جلوی اسپم‌کننده‌ها را بگیرد و اگر اکانت خصوصی دارید می‌توانید با این کار جلوی تگ‌های ناخواسته دوستانتان را بگیرید. برای این کار:

  • به قسمت تنظیمات، بخش حریم خصوصی  و تگ‌ها بروید.
  • گزینه “Manually Approve Tags” یا «قبول کردن دستی تگ‌ها» را فعال کنید.

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

ذخیره نکردن استوری‌ها و عکس‌ها

شاید شما نخواهید که عکس‌ها و استوری‌هایی که به اشتراک می‌گذارید در گوشی شما ذخیره شود، برای این کار چند راه وجود دارد: برای ذخیره نشدن استوری‌هایتان در حافظه گوشی:

  • به تنظیمات اینستاگرام رفته و در بخش حریم شخصی، روی استوری بزنید.
  • باید دو بخش را غیرفعال کنید. در iOS گزینه “Save To Camera Roll” یا «ذخیره در گوشی» را غیرفعال کنید.
  • در آندروید  گزینه “Save To Gallery “یا «ذخیره در گوشی» را غیرفعال کنید.
  • دومی، گزینه “Save to Archive” یا «ذخیره در آرشیو» است که باید آن را غیرفعال کنید.

اگر هم می‌خواهید پست‌های خود را در اینستاگرام ذخیره نکنید:

  • به تنظیمات رفته و در قسمت حساب کاربری و سپس بخش “Original Post” یا «پست‌های اصلی» بروید.
  • سپس هر سه گزینه موجود را غیرفعال کنید، یعنی “Save Original Post” یا «ذخیره پست اصلی»، “Saved Posted Photos” یا «ذخیره عکس‌های منتشر شده» و “Saved Posted Videos” یا «ذخیره ویدئوهای منتشر شده».

این کار از ذخیره شدن عکس در گوشی شما جلوگیری می‌کند و در واقع تنها جایی که آن عکس را در اختیار دارید، اینستاگرامتان است.

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

خلاص شدن از تبلیغات شخصی

تبلیغاتی که اینستاگرام به شما نمایش می‌دهد اصولا بر اساس وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که بازدید و از آن‌ها استفاده می‌کنید. اگر می‌خواهید اینستاگرام به آن دسترسی نداشته باشد در واقع باید به حساب فیسبوک خود بروید:

  • در اپلیکیشن فیسبوک گوشی، قسمت منو در سمت راست بالا را بزنید و «تنظیمات و حریم خصوصی» را انتخاب کنید، سپس به بخش تنظیمات رفته، روی “Ad Perference” یا «اولویت تبلیغ» بزنید و به تنظیمات تبلیغ بروید.
  • در اینجا باید دو قسمت را خاموش کنید، اولی “Ads Based On Data From Partners” یا «تبلیغات براساس اطلاعات مشترکین» و “Ads Based On Your Activity On “Facebook Company Product That You See Elsewhere یا «تبلیغات براساس فعالیت‌های شما در شرکت‌هایی که شما در فیسبوک می‌بینید» است. این کار باعث می‌شود که فیسبوک دیگر نتواند اطلاعاتی از شما کسب کند و تبلیغاتی مرتبط با آن به شما نشان دهد.

چگونه از حریم شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید؟ - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید