معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 
معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 
تبلت ابزاری عالی برای سرگرمی و آموزش است که می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای کودکان نیز باشد؛ به خصوص اگر سن‌شان برای داشتن گوشی‌های هوشمند خیلی کم باشد. در این مقاله به بررسی چندین تبلت‌ برای استفاده در کارهای مختلف با توجه به اندازه نمایشگر، بودجه و قابلیت‌های بازی خواهیم پرداخت که می‌توانید برای کودک خود تهیه کنید.

بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان که در این لیست معرفی شده‌اند:

  1. سامسونگ گلکسی تب A 8.4 (2020)
  2. اپل آیپد مینی ۵
  3. آمازون فایر HD 8
  4. اپل آیپد ۱۰.۲ (۲۰۱۹)
  5. آمازون فایر HD 10
  6. onn تبلت پرو ۱۰.۱ اینچی
  7. سامسونگ گلکسی تب S6
  8. اپل آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۰)

بهترین تبلت‌های کوچک

نگه داشتن تبلت‌های کوچک، سبک‌تر و ارزان‌تر از گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ است و همچنین می‌توان آن‌ها را با یک گوشی هوشمند بزرگ مقایسه کرد اما بعضی از تبلت‌ها به قابلیت تماس مجهز نیستند. اگر اندازه کوچک‌ تبلت برای شما یا فرزندتان مهم است، در ادامه چند دستگاه مناسب برای انتخاب را معرفی خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی تب A 8.4 (2020)

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

وقتی صحبت از تبلت‌های سامسونگ برای بچه‌ها می‌شود، بهترین انتخاب می‌تواند سری سامسونگ گلکسی تب A باشد. این تبلت دارای گزینه‌های بزرگ و کوچک برای صفحه‌نمایش است و مدل ۲۰۲۰ آن دارای صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی است.

تبلت سامسونگ گلکسی تب A 8.4 برای سرگرمی‌های اساسی از جمله پخش فیلم یا فیلم‌های یوتیوب و بازی‌های سبک بسیار مناسب است و از طراحی منحنی مدرن و جذابی نیز بهره می‌برد. علاوه بر همه این موارد، از این تبلت برای خواندن متن نیز می‌توان استفاده کرد. این دستگاه همچنین از Samsung Kids پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی‌ای که به والدین امکان می‌دهد علاوه بر ارائه سایر کنترل‌های مفید والدین از جمله گزینه تعیین محدودیت زمانی برای بازی یا نظارت روی مقدار استفاده روزانه از تبلت، یک محیط آنلاین ایمن را برای فرزندان خود ایجاد کنند.

اپل آیپد مینی ۵

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

این تبلت از تراشه بایونیک A12 برخوردار است که تقریبا هیچ تراشه‌ای به خوبی این تراشه نخواهد بود. اپل آیپد مینی ۵ قادر به انجام هر بازی iOS در تنظیمات بالا، بدون هیچ عیب و نقصی خواهد بود.

این تبلت به صفحه‌نمایش ۷.۹ اینچی مجهز شده است که وزن آن نیز تقریبا ۳۰۰ گرم محاسبه می‌شود. علاوه بر پشتیبانی از اپل پنسیل (Apple Pencil) نسل اول، اپل آیپد مینی ۵ می‌تواند یک تبلت عالی برای فیلم‌برداری و مناسب برای مدرسه نیز باشد.

اپل آیپد پرو همچنین شامل پنل‌های کنترلی برای والدین است که به والدین اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی برای محتوا و حریم خصوصی و همچنین محدودیت زمانی برای استفاده روزانه، تعیین کنند. علاوه بر آن، گیمرها ممکن است علاقه‌مند به اشتراک اپل آرکید باشند که امکان دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی رایگان (همراه با تبلیغات) را فراهم می‌آورد؛ بسیاری از آن‌ها نیز برای کودکان در هر سنی مناسب است.

آمازون فایر HD 8

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

تبلت ۸ اینچی فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه شرکت آمازون، قابلیت استفاده آسان از کنترل‌های والدین را در اختیار آن‌ها می‌گذارد و با اشتراک اختیاری در Amazon FreeTime Unlimited، کودکان می‌توانند به بیش از ۲۰ هزار محتوای مناسب کودکان از جمله کتاب، بازی، برنامه‌های آموزشی، فیلم، برنامه تلویزیونی و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

به جای استفاده از اندروید معمولی، تبلت‌های آمازون فایر از سیستم عامل Fire OS استفاده می‌کنند که مبتنی بر اندروید است اما دارای رابط کاربری مناسب‌تری برای کاربران و همچنین فروشگاه اپلیکیشن‌های مخصوص خود نیز هست.

بهترین تبلت‌های ارزان‌قیمت

در این بخش قرار است تبلت‌های ارزان‌تری را با نمایشگرهای بزرگ‌تر بررسی کنیم که برای استفاده طولانی‌مدت نیز بسیار مناسب است.

اپل آیپد ۱۰.۲ (۲۰۱۹)

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

احتمالا بهترین تبلت موجود در این فهرست، آیپد ۲۰۱۹ خواهد بود که یک گزینه قدرتمند، مقرون‌به‌صرفه با اندازه نمایشگر ۱۰.۲ اینچی را ارائه می‌دهد. این تبلت به دلیل پشتیبانی از نسل اول اپل پنسیل، هم مناسب بازی است و هم برای سرگرمی و حتی آموزش کاربرد دارد. علی‌رغم هزینه کم این محصول، بازی‌های محبوبی از جمله Fortnite ،Minecraft ،PubG Mobile و Call of Duty Mobile را در تنظیمات متوسط رو به بالا، بدون هیچ‌گونه مشکلی روی آن اجرا خواهد شد.

این دستگاه نمایشگر بسیار بزرگی دارد و وزن این تبلت نیز به ۴۸۳ گرم می‌رسد که تقریبا به اندازه دو گوشی هوشمند بزرگی است که در کنار هم قرار گرفته باشند، این آیپد بهترین عملکرد برای استفاده روزمره و بازی و اکثر استفاده‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و مانند آنچه در آیپد مینی ۵ ظاهر شده بود، کنترل والدین نیز در این تبلت موجود است و همچنین گزینه اشتراک Apple Arcade نیز در آن وجود دارد.

آمازون فایر HD 10

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

تبلت آمازون فایر HD 10 دارای نمایشگری ۱۰.۱ اینچی با کیفیت Full HD است که دقیقا مانند تبلت فایر HD 8، دارای کنترل آسان برای والدین است. همچنین محتوای زیادی مناسب کودکان دارد که از طریق اشتراک نامحدود Amazon FreeTime قابل دسترسی است. همچنین تبلت خوبی برای بازی‌های سبک، خواندن و تماشای سرگرمی‌های آنلاین است که کیفیتی برابر با ۱۰۸۰P HD را ارائه می‌دهد. به‌نظر می‌رسد ۲ گیگابایت رم برای این تبلت خیلی کم باشد اما سیستم عامل آمازون فایر به خوبی بهینه شده است؛ بنابراین به‌طور کلی عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. این تبلت از فروشگاه گوگل‌ پلی پشتیبانی نمی‌کند؛ این به آن معنی است که دارای فروشگاه برنامه مخصوص خود است. همچنین سرویس‌های استریمی مانند Amazon Video ،نتفلیکس، HBO NOW و موارد دیگر نیز در دسترس کاربران وجود خواهد داشت.

onn تبلت پرو ۱۰.۱ اینچی

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

والمارت مارک مخصوصی است که تبلت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهد. این تبلت از نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با مشخصات بسیار فوق‌العاده و قیمت بسیار مناسب برخوردار است. با داشتن ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و پشتیبانی از اندروید ۱۰، دستگاه مناسبی برای تماشای سرگرمی‌های آنلاین و بازی‌های سبک است. همچنین، از اندروید ۱۰ با ویژگی‌های کنترل والدین در برنامه تنظیمات سلامتی دیجیتال بهره برده است.

بهترین تبلت‌های مناسب بازی

وقتی صحبت از بازی با کیفیت موبایل می‌شود، گزینه‌های موجود ظاهرا بسیار گران به‌نظر می‌رسند؛ زیرا تبلت‌ها برای اجرای بازی‌های سنگین به مشخصات پرچمداران نیاز دارند تا بالاترین کیفیت تنظیمات بازی را اجرا کنند.

سامسونگ گلکسی تب S6

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

سامسونگ گلکسی تب S6، یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار است که از یک صفحه‌نمایش بزرگ و زیبا ۱۰٫۵ اینچی AMOLED برخوردار است و هم در کارهای مختلف و هم بازی‌های ویدئویی عملکردی عالی ارائه می‌دهد. این تبلت به همراه قلم S Pen عرضه شده که آن را به ابزاری عالی برای نگارش و ترسیم تبدیل کرده است. به دلیل پشتیبانی از Samsung DeX و صفحه‌کلید، به راحتی می‌تواند به جایگزینی برای رایانه تبدیل شود.

براساس قیمت این دستگاه، این محصول این قابلیت را دارد که بتواند تمام بازی‌های مد روز را در تنظیمات گرافیکی بالا ارائه دهد. علاوه بر این، این تبلت با گزینه‌های ذخیره‌سازی زیادی همراه است، که با این وجود به راحتی می‌توان تعداد زیادی از بازی‌های با کیفیت بالای کنسول را در کنار بسیاری از فیلم‌ها، موسیقی و موارد دیگر آن اجرا کرد.

همانطور که قبلا نیز گفته شد، دستگاه‌های سامسونگ همچنین از Samsung Kids پشتیبانی می‌کنند که مجموعه‌ای از کنترل‌های مفید والدین را شامل می‌شود.

اپل آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۰)

معرفی بهترین تبلت‌های مناسب برای کودکان - تکفارس 

اگر قیمت این تبلت زیاد برای‌تان مهم نیست و به دنبال تبلتی هستید که بتوانید با آن تمامی کارها را بدون زحمت زیادی انجام دهید، تبلت آیپد پرو بهترین گزینه موجود در بین سایر دستگاه‌هاست. با وجود مشخصه‌هایی که این تبلت داراست، رقیب بسیاری از تبلت‌های دیگر محسوب می‌شود و می‌تواند در بسیاری از کارها از آن‌ها نیز پیشی بگیرد. اپل آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۰) نه تنها می‌تواند هر بازی موجود در iOS را در بالاترین تنظیمات خود اجرا کند، بلکه برای طیف گسترده‌ای از کارها نیز مناسب است. مخصوصا با ارائه نسل دوم اختیاری اپل پنسیل، آیپد پرو برای کار در مدرسه، ویرایش ویدیو، طراحی و موارد دیگر بسیار عالی است.

این تبلت دارای صفحه‌نمایش روشن و بزرگی به اندازه ۱۲.۹ اینچ است (البته مدل ۱۱ اینچی آن نیز موجود است). اپل آیپد پرو مجهز به دوربین‌هایی با کیفیت بالا برای عکاسی و ضبط فیلم، ۵ میکروفون با کیفیت استودیویی و پشتیبانی از نسل جدید اپل پنسیل است و همچنین از صفحه‌کلید نیز پشتیبانی می‌کند.

آیپدهای جدیدتر اپل مانند این آیپد پرو و اپل آیپد که در بالا ذکر شد نیز از گیم‌پدهای مختلفی مانند دوال‌شاک ۴ پلی‌ استیشن یا کنترلر بی‌سیم ایکس باکس پشتیبانی می‌کنند که تجربه مناسبی را به کاربر ارائه می‌دهند.

آیپد پرو قدیمی ۲۰۱۷ نیز به عنوان یک جایگزین ارزان‌قیمت تبلت برای این نسخه جدید در دسترس است. با وجود سن و طراحی قدیمی‌تر، از قلم اپل (نسل اول) پشتیبانی می‌کند و قدرت کافی برای عملکردی تقریبا یکسان را با مدل ۲۰۲۰ ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید