۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 
۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 

۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون

مهدی ملکی
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 20:45
آيفون ۱۳ پرو مکس

اینترنت بی‌سیم و داده‌های تلفن همراه، دو راه اصلی متصل شدن به اینترنت برای تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا ۸ راه برای رفع مشکلات کار نکردن داده‌های تلفن همراه و عدم اتصال به اینترنت در گوشی‌های آیفون را به شما معرفی کنیم. مشکلات داده‌های تلفن همراه در آیفون می‌تواند به دلیل ضعف قدرت سیگنال شبکه باشد و یا اینکه گوشی شما مشکلی داشته باشد. راه‌های زیر می‌تواند برای عیب‌یابی آیفون شما مورد استفاده قرار بگیرد:

۱- غیرفعال کردن داده‌های تلفن همراه

این ترفندی است که بسیاری از اوقات خوب کار می‌کند. اگر داده‌های تلفن همراه شما فعال است اما نمی‌توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید، سعی کنید یک مرتبه داده‌ها را غیرفعال و دوباره فعال کنید.

۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 

۲- حالت هواپیما

برای بازگرداندن داده‌های تلفن همراه می‌توانید از حالت هواپیما استفاده کنید. روشن کردن و خاموش کردن این حالت باعث کمک به بروز شدن شبکه می‌شود و احتمالا مشکل دسترسی به اینترنت در آیفون را حل خواهد کرد. برای فعال کردن این حالت می‌توانید به مرکز کنترل آیفون یا منوی تنظیمات مراجعه کنید.

۳- کنترل قدرت سیگنال

برخی اوقات ممکن است مشکل از سمت ارائه دهنده خدمات شبکه و اپراتور تلفن همراه باشد. اگر در منطقه‌ای باشید که سرویس دهنده شما قادر به ارائه خدمات نباشد، داده‌های تلفن همراه شما کار نخواهد کرد. یک راه خوب برای فهمیدن دسترسی به شبکه چک کردن قدرت آنتن‌دهی و دریافت سیگنال آیفون است. هنگام آنتن نداشتن و یا فعال بودن یک خط از ۴ خط آنتن، ممکن است اتصال به اینترنت از طریق داده‌های سلولی میسر نباشد و شما می‌بایست محل استقرار خود را تغییر دهید و همچنین برای اطلاع از مناطق تحت پوشش با اپراتور خود تماس بگیرید.

۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 

۴- راه‌اندازی مجدد آیفون

این روش یکی دیگر از روش‌های موثر برای زمانی است که داده‌های سلولی آیفون کار نمی‌کند و راه‌اندازی مجدد آیفون باعث می‌شود تا مشکلات احتمالی تلفن همراه یا شبکه که از دسترسی شما به اینترنت جلوگیری می‌کنند برطرف شوند.

۵- بیرون کشیدن سیم‌کارت

اگر با برخی از فعالیت‌های وابسته به سیم‌کارت مشکلی دارید بهتر است تا یک مرتبه سیم‌کارت را از آیفون خارج و دوباره آن را در جای خود قرار دهید. به عنوان مثال زمانی که تماس‌های عجیب و غریبی دریافت می‌کنید و یا داده‌های تلفن همراه عمل نمی‌کند این روش می‌تواند راه حل خوبی برای برطرف کردن مشکل باشد.

۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 

در خارج کردن و جا زدن مجدد سیم‌کارت بسیار دقت کنید. بسیاری از کاربران با این روش توانسته‌اند مشکل خود را برطرف کنند.

۶- غیرفعال کردن وای‌فای

سیستم‌عامل iOS و سایر سیستم‌عامل‌ها همیشه اتصال بی‌سیم را نسبت به اتصال از طریق داده‌های تلفن همراه در اولویت قرار می‌دهند. اگر وای‌فای و داده‌های سلولی آیفون به صورت همزمان فعال باشند، به صورت خودکار دستگاه شما به شبکه بی‌سیمی که از قبل برای آن تعریف شده متصل می‌شود. توجه داشته باشید که ممکن است آیفون به شبکه بی‌سیمی متصل شود که فاقد اینترنت باشد.

۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 

۷- بازگرداندن تنظیمات شبکه

گاهی اوقات به دلیل پیکربندی نادرست ممکن است داده‌های تلفن همراه به درستی عمل نکند. خوشبختانه راه حل این مشکل بسیار آسان است و شما می‌بایستی تنظیمات شبکه را مجددا تنظیم کنید و آنها را به حالت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید که تنظیم مجدد شبکه در آیفون باعث می‌شود تا تنظیمات وای‌فای و بلوتوث نیز به حالت اولیه بازگردند.

۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 

۸- بروزرسانی سیستم‌عامل آیفون

یکی دیگر از مشکلات داده‌های تلفن همراه ممکن است مربوط به باگ‌های سیستم‌عامل گوشی باشد. برخی از کاربران آیفون گزارش کردند که پس از بروزرسانی به اولین نسخه‌های iOS 13 داده‌های تلفن همراه آنها با مشکل مواجه شده است. لازم است تا همیشه سیستم‌عامل آیفون خود را بروز نگه دارید تا از باگ‌های احتمالی نسخه‌های قدیمی در امان باشید.

۸ راه برای حل مشکل اینترنت موبایل در آیفون - تکفارس 

پس از انجام این راه حل‌ها می‌بایست مشکلی در اتصال به اینترنت توسط داده‌های تلفن همراه نداشته باشید، اما اگر همچنان مشکل شما پا برجا بود، باید با پشتیبانی اپراتور خود تماس بگیرید. ضمن اینکه شرایط بد جوی مانند باران، رعد و برق، برف و یخبندان نیز می‌تواند باعث تداخل در سیگنال‌های تلفن همراه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید