تازه‌ترین اخبار از ایرباد بی‌سیم اچ‌تی‌سی - تکفارس 
تازه‌ترین اخبار از ایرباد بی‌سیم اچ‌تی‌سی - تکفارس 

تازه‌ترین اخبار از ایرباد بی‌سیم اچ‌تی‌سی

مجید مهرعلی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 15:30
تازه‌ترین اخبار از ایرباد بی‌سیم اچ‌تی‌سی - تکفارس 

شرکت اچ‌تی‌سی عزم خود را جمع کرده است تا وارد بازار رقابتی و دیوانه کننده ایربادها شود. تصاویری از ایرباد تازه‌وارد اچ‌تی‌سی با قابلیت شنیداری و نام یو ایر (U Ear) در سایت FCC به نمایش درآمده است و ممکن است حاکی از آن باشد که این محصول به‌زودی وارد بازار می‌گردد.

خبر منتشر‌شده در سایت فوق علاوه بر نام محصول حاوی تصاویری نیز هست که امکان نگاهی دقیق به محصول را میسر می‌کند. طراحی این ایرباد شباهت بسیاری به ایرپادهای اپل دارد. انتهای یو ایر مانند ایرپادهای اپل منحنی و صیقلی است و در یک جعبه مکعبی قرار گرفته است. در تصاویر پورت USB-C قابل مشاهده است که برای شارژ نمودن ایرباد در نظر گرفته شده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا یو ایر از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند یا خیر. به نظر می‌رسد یک کابل USB A-to-C نیز همراه محصول عرضه گردد.تازه‌ترین اخبار از ایرباد بی‌سیم اچ‌تی‌سی - تکفارس تازه‌ترین اخبار از ایرباد بی‌سیم اچ‌تی‌سی - تکفارس 

همان طور که می‌دانید در حال حاضر بازار هدست‌های بی‌سیم در سلطه اپل است و مسلما تنها تقلید طراحی ایرپاد اپل برای اچ‌تی‌سی موفقیت مالی به ارمغان نخواهد آورد. در سال ۲۰۱۰ اچ‌تی‌سی سهام عظیمی از بیتز الکترانیکز (Beats Electronics) را که یکی از زیرمجموعه‌های اپل است خریداری کرد تا کمکی در کنار فروش گوشی‌های هوشمند داشته باشد اما این سرمایه‌گذاری جواب نداد و در سال ۲۰۱۳، اچ‌تی‌سی مجبور شد سهام خود را بفروشد.

بعد از آن اپل بیتز الکترانیکز را خریداری کرد و این تصاحب برای اپل کاملا سودآور شد. گفته می‌شود که این اقدام اپل درک مناسبی از بازار هدست‌های بلوتوثی برایش به ارمغان آورد و نهایتا به ظهور ایرپادها و آیفون جک لس (Jack-Less) منجر شد. موفقیت ایرپاد دیگر رقبا را بر آن داشت تا به سراغ تولید محصولی مشابه برای خود بروند. گوگل، آمازون و مایکروسافت وارد گود شدند و انتظار می‌رود که وان پلاس هم به‌زودی وارد این عرصه رقابت گردد.

برای سبقت جستن از دیگر رقبا ماکروسافت، گوگل و اپل از نرم‌افزارهای مخصوص به خود استفاده کردند. مایکروسافت در کنار سرفیس ایرباد، برنامه آفیس ۳۶۵ را پیشنهاد می‌دهد. پیکسل باد ۲ برای کاربران دستیار صوتی گوگل و ترجمه آنلاین زبان‌ها را مهیا می‌کند. آمازون هم اکو باد خود را با دستیار هوشمند همیشه در صحنه الکسا عرضه می‌کند که دارای قیمتی رقابتی نیز هست.

اگر ایرباد اچ‌تی‌سی چیزی که آن را از دیگران متمایز کند در چنته نداشته باشد و قیمتش هم دیگر رقبا را به چالش نکشد یک ایرباد معمولی در میان دیگر ایربادها خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید