مایکروسافت تیمز با ۵۰ میلیون بار دانلود، اسلک را پشت سر می‌گذارد - تکفارس 
مایکروسافت تیمز با ۵۰ میلیون بار دانلود، اسلک را پشت سر می‌گذارد - تکفارس 

مایکروسافت تیمز با ۵۰ میلیون بار دانلود، اسلک را پشت سر می‌گذارد

فاطمه آهنگریان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 22:30
مایکروسافت تیمز با ۵۰ میلیون بار دانلود، اسلک را پشت سر می‌گذارد - تکفارس 

به دنبال بحران ویروس کرونا، مایکروسافت تیمز با رشد سریعی روبه‌رو بوده است، این اپلیکیشن از ۴۰ میلیون کاربر فعال در روز به ۷۵ میلیون کاربر روزانه تنها در طی یک ماه رسیده است. این آمار توسط ساتیا نادلا (Satya Nadella)، پس از اعلام نتایج مالی سه ماهه گذشته منتشر شده است. اپلیکیشن اسلک تعداد کاربران فعال روزانه خود را از ماه اکتبر سال گذشته به‌روز نکرده است، آخرین باری که آمار آن را شنیدیم، ۱۲ میلیون کاربر فعال در روز بود.

البته انتظار می‌رفت که این شرکت از بحران کار در خانه بر اثر ویروس کرونا نیز بهره‌مند شود، در حالی که اسلک در ماه آوریل اعلام کرد که شاهد رشد ۳۵۰ درصدی در تماس‌های ایجاد شده و دریافتی از طریق اسلک بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد به دلیل دارا نبودن کنفرانس ویدیویی، در اشتباه بوده است.

مدیر عامل شرکت اسلک، استوارت باترفیلد (Stewart Butterfield)، ادعا کرده است که مایکروسافت تیمز صرفا مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا با مایکروسافت ۳۶۵ همراه است و همچنین گفته است که آن‌ها تعامل بسیار بهتری با مایکروسافت تیمز دارند و از موبایل بسیار بیشتر استفاده می‌کنند، ۷۶ درصد از کاربران مایکروسافت تیمز با تلفن همراه فعالیت دارند.
اما اکنون به نظر می‌رسد که این مزیت زیر سوال برود، با این که مایکروسافت تیمز از ۵۰ میلیون بار دانلود در فروشگاه گوگل‌پلی گذشته است و اسلک را پشت سر گذاشته است، با این حال، هنوز هم ۱۰ میلیون دانلود بیشتر از اسلک علامت گذاری شده است.

همچنین قابل توجه است که مایکروسافت تیمز از امتیازات بالاتری نسبت به اسلک برخوردار است، این نشان می‌دهد که این پلتفرم به بدی آن چیزی که باترفیلد گفته است، نیست و اسلک هم به آن اندازه تحسین برانگیز نیست.

البته مایکروسافت اکنون به رقابت بیشتری با بقیه اپلیکیشن‌ها روی آورده است و این نیز قابل توجه است که برنامه زوم بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است، در حالی که گوگل‌میت نیز چندی پیش ۵۰ میلیون بار توسط کاربران بارگیری شده بود.

جالب اینجاست که در مایکروسافت تیمز با رتبه ۴.۴، هنوز رتبه بالاتری نسبت به زوم با امتیاز ۳.۹ و گوگل‌میت نیز با ۳.۸ دارد، و این نشان می‌دهد مایکروسافت با برنامه خود کار درستی انجام داده است.

با توجه به اینکه بحران کووید-۱۹ حداقل برای امسال موضوع مهمی باقی خواهد ماند، مایکروسافت احتمالا از این بحران، برای ساخت تیمز به عنوان سنگ بنای محکمی برای پلتفرم Office Suite خود در سال‌های آینده بهره خواهد برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید