فیت‌بیت برای کمک به بیماران کرونایی دستگاه تنفسی می‌سازد - تکفارس 
فیت‌بیت برای کمک به بیماران کرونایی دستگاه تنفسی می‌سازد - تکفارس 

فیت‌بیت برای کمک به بیماران کرونایی دستگاه تنفسی می‌سازد

فاطمه آهنگریان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 15:00
فیت‌بیت برای کمک به بیماران کرونایی دستگاه تنفسی می‌سازد - تکفارس 

جیمز پارک (James Park)، مدیرعامل شرکت فیت‌بیت به CNBC گفته است شرکت فیت‌بیت که انواع گجت‌های پوشیدنی را تولید می‌کند، اکنون، منابع زنجیره تأمین خود را برای ساختن دستگاه‌های تنفسی اورژانسی تغییر خواهد داد. دستگاه‌های تنفسی برای کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده می‌شود و می‌تواند به تقویت تجهیزات پزشکی، که در طول بیماری همه‌گیری به آن‌ها نیاز است، کمک کند.

جیمز پارک به CNBC گفته است:

نگرانی‌های زیادی در مورد کمبود دستگاه‌های تنفسی وجود داشت و اکنون متوجه شده‌ایم که در زمینه زنجیره تامین، مهارت و تخصص بالایی داریم.

برنامه‌های فیت‌بیت برای ارائه طرح‌های دستگاه تنفسی به FDA جهت استفاده در مواقع اورژانسی

طبق گزارش CNBC، شرکت فیت‌بیت قصد دارد طرح‌هایی را برای دستگاه تنفسی خود به سازمان غذا و دارو تحت مجوز استفاده اضطراری در روزهای آینده ارسال کند. مجوز استفاده اضطراری دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد به افراد اجازه می‌دهد از یک وسیله پزشکی یا محصولی که هنوز توسط FDA به طور رسمی تایید نشده است، برای استفاده در برابر یک بیماری تهدید کننده زندگی اشخاص، استفاده شود.

براساس گزارش CNBC، جیمز پارک این دستگاه‌های تنفسی را پیشرفته‌ترین دستگاه و همچنین با هزینه پایین و مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌داند که قیمت آن هنوز مشخص نشده است. اکثر دستگاه‌های تنفسی می‌توانند تا هزاران دلار قیمت داشته باشند و دستگاه‌های تنفسی با امکانات بالا نیز می‌توانند تا ۵۰ هزار دلار برای افراد هزینه داشته باشند. سخنگوی فیت‌بیت از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

تعدادی از سازمان‌ها برای ساختن این دستگاه‌های تنفسی، منابع تولیدی را یاری نموده‌اند. شرکت‌های جنرال موتورز و فورد فضای تولیدی در اختیار شرکت‌های تولید این دستگاه قرار داده‌اند تا به آن‌ها در تولید واحدهای بیشتر کمک کنند. اخیرا ناسا دستگاه تنفسی که مخصوص بیماران کرونایی است، را طراحی کرده است، که مجوز استفاده اضطراری را در تاریخ ۳۰ آوریل دریافت کرد. این به این معنی است که می‌تواند وارد چرخه تولید شود.

تولیدکننده لوازم جانبی گوشی بلکین (Belkin) با همکاری دانشگاه ایلینویز (Illinois)، یک دستگاه تنفسی اضطراری یک‌بار مصرف را نیز تولید کرده است که اکنون برای گرفتن مجوز استفاده اضطراری، در دست بررسی است. همچنین شرکت تسلا نیز هم‌اکنون در حال توسعه یک دستگاه تنفسی جدید است که قطعات مورد استفاده در اتومبیل‌های شرکت خود را مجدداً تغییر خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید