ویژگی‌های مفید سلامتی در به‌روزرسانی جدید iOS 13.5 - تکفارس 
ویژگی‌های مفید سلامتی در به‌روزرسانی جدید iOS 13.5 - تکفارس 

ویژگی‌های مفید سلامتی در به‌روزرسانی جدید iOS 13.5

فاطمه آهنگریان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
ویژگی‌های مفید سلامتی در به‌روزرسانی جدید iOS 13.5 - تکفارس 

در ابتدا تصور کنید که در تصادفی بوده‌اید و به سختی به هوش هستید. تیم پیرا‌پزشکی قصد دارند شما را معالجه کنند، اما نمی‌دانند که به چه چیزی آلرژی دارید و شما هم نمی‌توانید به آن‌ها چیزی بگویید. با این حال، اگر از یکی از دارندگان گوشی آیفون باشید، به‌روزرسانی جدید سیستم عامل iOS 13.5 به شما برای این وضعیت کمک خواهد کرد.

براساس اطلاعات وب‌سایت CNET، هفته گذشته نسخه بتا این به‌روزرسانی برای کاربران آیفون منتشر شده بود و در این بین، یک ویژگی مهم قرار داده شده است که می‌تواند به مرگ و زندگی شما مرتبط باشد. با این ویژگی، زمانی که از گوشی شما با اورژانس تماس گرفته شود، اطلاعات پزشکی‌تان برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

بهبود ویژگی Medical ID در به‌روزرسانی جدید iOS 13.5 در آیفون

اطلاعات پزشکی چیست؟ یک برچسب که حاوی اطلاعات پزشکی و پیشبینه بیماری‌های قبلی شماست که روی مچ‌بند، حیوان خانگی یا لباس‌هایتان قرار می‌گیرد تا مسئولان اورژانس بتوانند به سرعت آن‌ها را مطالعه کنند. اما با سیستم جدید اپل، در صورتی که خودتان بخواهید، پیرا‌ پزشکان می‌توانند اطلاعات شما را به صورت خودکار دریافت کنند. پیش از این نیز می‌توانستید از طریق بخش Medical ID موجود در برنامه Health به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

در بخش Summary قسمتی با نام Set up your Medical ID وجود دارد. سپس دکمه Get Started را فشار داده تا سوالاتی راجع به وضعیت جسمانی‌تان از شما پرسیده شود. شما می‌توانید عکسی نیز به این قسمت اضافه کنید و حتی تعیین کنید که تیم پزشکی بتواند به قفل گوشی شما دسترسی داشته باشد. این قابلیت برای زمانی است که شما بیهوش بوده و در آن صورت مسئولان اورژانس نتوانند قفل گوشی شما را باز کنند.

ویژگی‌های مفید سلامتی در به‌روزرسانی جدید iOS 13.5 - تکفارس 

ویژگی جدید اپل در iOS 13.5، هنگام برقراری تماس به اورژانس، بطور خودکار اطلاعات پزشکی‌تان را در اختیار پاسخ‌دهندگان قرار می‌دهد

 

زمانی که آپدیت ۱۳.۵ سیستم عامل iOS را نصب کنید (که به‌زودی توسط اپل ارائه خواهد شد)، دکمه‌ جدیدی با نام Share During Emergency Call به بخش فوق اضافه خواهد شد. با روشن کردن این گزینه، هر زمان که با اورژانس تماس بگیرید، اطلاعات شما برای آن‌ها ارسال خواهد شد. البته باید در منطقه‌ای از کشور آمریکا حضور داشته باشید که از ویژگی داده‌های اضطراری پیشرفته پشتیبانی کند.

با اینکه این ویژگی به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد، اما می‌توانید برنامه Medical ID ICE را از طریق فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید. دو نسخه رایگان و پولی با قیمت ۵.۴۹ دلار از این برنامه موجود است.

توسعه‌دهنده این برنامه نیز توصیه کرده است که قبل از خرید ابتدا نسخه رایگان آن را تست کنید. بدین صورت خواهید توانست اطلاعات پزشکی‌تان را در زمان قفل بودن صفحه نمایش در اختیار داشته باشید. شما همچنین می‌توانید از یک تصویر، آیکن یا ویجت برای جلب توجه تیم پزشکی استفاده کنید که بر روی صفحه اصلی گوشی قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های مفید سلامتی در به‌روزرسانی جدید iOS 13.5 - تکفارس 

در‌حالیکه این ویژگی بومی دستگاه‌های اندروید نیست، کاربران می‌توانند برنامه Medical ID را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنند

 

شرکت اپل ویژگی‌های پزشکی را بر روی اپل‌واچ خود نیز قرار داده است. این ساعت شدت ضربان قلب کاربر را پایش می‌کند و حتی گفته می‌شود که در نسخه بعدی این ساعت، قرار است یک سنسور سنجش اکسیژن خون فرد نیز به آن اضافه شود. یک پزشک به تازگی کشف کرده است که کم بودن این عدد (۹۰ درصد و ۱۰۰ درصد طبیعی است) می‌تواند با ویروس کرونا در ارتباط باشد.

در روز گذشته نیز اعلام شده است که دانشگاه اسندفورد در حال مطالعه بر روی ویژگی‌های مچ‌بند‌ها و گوشی‌های هوشمند است تا بتواند از این طریق وجود ویروس کرونا در شخص را به او اطلاع دهد.

در این مطالعه، ضربان قلب و حرارت بدن و همچنین سطح اکسیژن خون اندازه‌گیری می‌شود. برای شرکت در این برنامه، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و صاحب یکی از ساعت‌های هوشمند شرکت اپل مانند اپل‌واچ و یا فیت‌بیت باشید. همچنین باید ردیاب تناسب اندام یا ساعت هوشمند را به طور مداوم استفاده کنید، برنامه‌های خاصی را بر روی دستگاه نصب کنید و همچنین یک بررسی روزانه در مورد علائم را پر کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید