مینگ‌چی کو: آیپد جدید و آیپد مینی جدید با نمایشگر بزرگ‌تر در راه هستند - تکفارس 
مینگ‌چی کو: آیپد جدید و آیپد مینی جدید با نمایشگر بزرگ‌تر در راه هستند - تکفارس 

مینگ‌چی کو: آیپد جدید و آیپد مینی جدید با نمایشگر بزرگ‌تر در راه هستند

فاطمه آهنگریان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 20:30
مینگ‌چی کو: آیپد جدید و آیپد مینی جدید با نمایشگر بزرگ‌تر در راه هستند - تکفارس 

مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر مسائل مربوط به اپل، پیش‌بینی کرده است که اپل یک آیپد ۱۰.۸ اینچی جدید و آیپد مینی با نمایشگری به اندازه ۹ اینچ را به بازار عرضه خواهد کرد. این تحلیلگر همچنین به تاریخ عرضه احتمالی عینک واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کند. طبق پیش‌بینی‌های کو، آیپد ۱۰.۸ اینچی جدید اپل در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود و آیپد مینی جدید، که نمایشگری بین ۸.۵ تا ۹ اینچ خواهد داشت نیز در نیمه اول ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد. به گفته کو این دو محصول قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای خواهند داشت.

در حال حاضر معلوم نیست اپل آیپدهای جدید را جایگزین مدل‌های فعلی می‌کند و یا آن‌ها را به عنوان محصولی کاملاً جدید به سبد محصولاتش اضافه می‌کند. در حال حاضر آیپد ۱۰.۲ اینچی ۳۲۹ دلار و آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی ۴۹۹ دلار قیمت دارند. به گفته کو، آیپد جدید نمایشگر ۱۰.۸ اینچی دارد که از هر دو مدل فعلی بزرگتر است. آیپد مینی جدید نیز در صورت مجهز شدن به نمایشگر ۹ اینچی، پیشرفت قابل توجهی نسبت به آیپد مینی فعلی با نمایشگر ۷.۹ اینچی خواهد داشت.

مینگ‌چی کو علاوه بر پیش‌بینی در مورد آیپدهای جدید، می‌گوید عینک واقعیت افزوده اپل سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد. در پاسخ، جان پروسر (Jon Prosser) گفته است که عینک های اپل در واقع قرار است از ماه مارس تا ژوئن ۲۰۲۱ عرضه شود. او همچنین ادعا کرده است که آن‌ها را دیده است و همچنین به براق بودن آن‌ها نیز اشاره کرده است. او قصد دارد به زودی آن‌ها را فاش کند.

در آبان‌ماه سال گذشته گزارش شد که شرکت اپل در حال توسعه دو محصول جداگانه است و می‌خواهد هدست واقعیت مجازی را سال ۲۰۲۲ و عینک واقعیت افزوده را سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند. اما در حال حاضر، مشخص نیست که کو و پروسر به کدامیک از این دو محصول اشاره کرده‌اند.

اپل روز گذشته اعلام کرد که شرکت واقعیت مجازی NextVR را بدست آورده است. این به این معنی است که اپل به سرمایه‌گذاری در این فناوری علاقه‌مند بوده و احتمالا در آینده از تخصص این شرکت در محصولات واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید