بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ - تکفارس 
بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ - تکفارس 

بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ

بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ - تکفارس 

گوشی سامسونگ گلکسی Z فلیپ، تلفن هوشمند نوآورانه‌ای است که از وسط تا می‌شود و می‌تواند به یک دستگاه کوچک‌تر نیز تبدیل شود. همچنین این گوشی هوشمند اولین محصول تاشو شرکت سامسونگ است که از شیشه فوق نازک UTG استفاده کرده است. گوشی گلکسی فولد (گوشی تاشو اولیه سامسونگ) تنها از محافظی پلاستیکی بر روی شیشه خود استفاده می‌کرد.

ما در این مقاله، به بررسی کامل باتری این دستگاه پرداخته‌ایم و از چند نظر آن را بررسی کرده‌ایم. با این حال، باید بگوییم که این گوشی به سیستم باتری غیرمعمولی مجهز شده است. در واقع دو باتری با دو اندازه مختلف در این گوشی وجود دارد. یکی در نیمه بالایی گوشی و دیگری در نیمه پایینی که با یکدیگر ترکیب شده‌اند و در نهایت به یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تبدیل می‌شوند.

ظرفیت باتری بالایی تنها ۹۳۰ میلی‌آمپر بوده و باتری پایینی نیز ۲۳۷۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد. هر دوی این باتری‌ها با یک کابل و از طریق لولای گوشی به یکدیگر متصل شده‌اند و ظرفیت اصلی باتری که ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌شود، را تشکیل می‌دهند. این باتری به هیچ وجه به اندازه باتری بزرگ ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی گلکسی S20 الترا نیز نمی‌شود. اما این هزینه‌ای است که باید برای یک گوشی تاشو بپردازید.

تست مروگر اینترنت

این تست با مرور صفحات وب شروع می‌شود که روی تمامی گوشی‌های مورد تست، میزان روشنایی صفحه نمایش را روی عددی خاص تنظیم کرده‌ایم و با اتصال به شبکه وای‌فای این تست را انجام داده‌ایم.

بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ - تکفارس 

و در این بخش، گوشی گلکسی Z فلیپ ما را با ماندگاری ۸ ساعت و ۲۶ دقیقه‌ای نا‌امید کرد. این میزان نسبت به تمامی گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ نیز کمتر بود. رقم به دست آمده را تنها می‌توان با گوشی آیفون ۱۱ پرو مقایسه کرد که موفق شده است به مدت ۸ ساعت و ۴۰ دقیقه دوام بیاورد. تمامی محصولات خانواده گلکسی اس ۲۰ و بقیه گوشی‌های نسخه ۱۱ آیفون موفق شده‌اند تا گوشی گلکسی Z فلیپ را در این تست شکست دهند.

استریم ویدیوهای یوتیوب و تست باتری

در این تست، کاری را انجام خواهیم داد که روزانه بسیاری از کاربران آن را انجام می‌دهند: استریم ویدیو در یوتیوب.

بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ - تکفارس 

در این تست نیز ماندگاری گلکسی Z فلیپ کمتر از بقیه گوشی‌ها بود: تنها ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه. این عدد بدترین مدت زمان ماندگاری باتری در میان تمامی گوشی‌های سال ۲۰۲۰ است. اما در این تست، این گوشی موفق شد آیفون ۱۱ پرو را با ۶ ساعت و ۲۷ دقیقه شکست دهد.

خرید گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی اس ۲۰ پلاس بسیار بهتر از خرید چنین گوشی برای انجام کار‌های روزانه است. البته این را هم در نظر داشته باشید که دو گوشی فوق، دیگر تاشو نیستند.

اجرای بازی‌های سه بعدی و تست باتری

در نهایت به سراغ تست گوشی گلکسی Z فلیپ در بازی‌های سه بعدی می‌رویم. صادقانه بگوییم کاربران نمی‌توانند در چنین گوشی با نمایشگر کوچک اقدام به بازی کنند اما خب ما تصمیم گرفتیم بیش از حد معمول از تراشه گرافیکی گوشی کار بکشیم.

بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ - تکفارس 

در نهایت مشخص شد که به طرز خارق‌العاده‌ای گوشی Z فلیپ در این تست موفق است! این گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون +۸۵۵ است که پرچمدار سال گذشته بود، مخصوصا در دو بخش ماندگاری باتری و قدرت تراشه گرافیکی توانسته رتبه اول را کسب کند. در آخر، گیمرها از نتیجه تست باتری این گوشی شگفت‌زده خواهند شد.

سخن پایانی

بررسی کامل باتری سامسونگ گلکسی Z فلیپ - تکفارس 

گوشی سامسونگ گلکسی Z فلیپ یک محصول نوآورانه و تاشویی است که از بسیاری از جهت‌ها ارزشمند نیز محسوب می‌شود، اما در بحث ماندگاری باتری حرفی برای گفتن ندارد. برای کارهای روزمره مانند وب‌گردی و تماشای ویدیو، این گوشی بدترین کارایی خود را در رقابت با پرچمداران سال ۲۰۲۰ باقی گذاشت. به عنوان یک گوشی در سال ۲۰۲۰ می‌توان روی این محصول حساب کرد اما به عنوان دستگاهی که فقط می‌تواند دو روز شارژ باتری را نگه دارد، نمی‌توان حساب کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید