مایکروسافت به هکر سیستم عامل اختصاصی خود ۱۰۰ هزار دلار پاداش می‌دهد - تکفارس 
مایکروسافت به هکر سیستم عامل اختصاصی خود ۱۰۰ هزار دلار پاداش می‌دهد - تکفارس 

مایکروسافت به هکر سیستم عامل اختصاصی خود ۱۰۰ هزار دلار پاداش می‌دهد

فاطمه آهنگریان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 14:30
داده ها شبکه اینترنت

مایکروسافت برای محدود کردن سیستم عامل Sphere Linux، یک برنامه جدید برای رفع مشکلات آن، معرفی کرده است. برای این منظور، این شرکت اخیرا چالش هک اژور اسفیر (Azure Sphere) را به راه انداخته است که در صورت امکان، به هکر این سیستم عامل اختصاصی خود، حداکثر ۱۰۰ هزار دلار پاداش خواهد داد.

مایکروسافت در سال گذشته (میلادی)، نسخه‌ای سبک و سفارشی از سیستم عامل لینوکس برای فناوری اژور اسفیر توسعه داد که برای اجرا بر روی پردازنده‌های مورد استفاده در گجت‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء طراحی شده است.

حال مایکروسافت از هکرها خواسته است تا امنیت فناوری اژور اسفیر را به چالش بکشند. این شرکت به هکرهایی که بتوانند از سد امنیتی Pluton و یا سندباکس Secure World عبور کنند، تا ۱۰۰ هزار دلار جایزه می‌دهد. این برنامه باگ باونتی جزو یک چالش سه ماهه است که از اول ژوئن تا سی و یکم ماه اوت ادامه خواهد داشت. مایکروسافت به طور ویژه‌ای به دنبال محققان امنیتی می‌گردد که بتوانند کارهای اشاره شده در زیر را انجام دهند و از سپر امنیتی لینوکس سفارشی این شرکت عبور کنند.

  • بهبود کیت اژور اسفیر (DevKit)

  • دسترسی به محصولات و سرویس‌های شرکت مایکروسافت

  • مدارک محصولات اژور اسفیر
  • کانال‌های ارتباطی مستقیم با تیم مایکروسافت

شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که ثبت نام برای برنامه باگ باونتی از ۱۵ ماه می ۲۰۲۰ شروع می‌شود و از افراد علاقمند دعوت به عمل می‌آورد. این افراد با پر کردن فرم ثبت نام می‌توانند در این چالش شرکت کنند. مایکروسافت برنامه را بصورت هفتگی بررسی می‌کند و همچنین به محققان پذیرفته شده از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فناوری اژور اسفیر نقش مهمی در امنیت گجت‌ها و مدیریت آن‌ها دارد. علاوه بر این، به غول نرم‌افزاری در دستیابی به اهدافی فراتر از ویندوز و وفق دادن این شرکت با فضایی که هر چه بیشتر در حال حرکت به سمت بخش کلود (Cloud) است، کمک می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید