استفاده از حسگر اثر انگشت نوری در صفحه نمایش‌های LCD ممکن شد - تکفارس 
استفاده از حسگر اثر انگشت نوری در صفحه نمایش‌های LCD ممکن شد - تکفارس 

استفاده از حسگر اثر انگشت نوری در صفحه نمایش‌های LCD ممکن شد

فاطمه آهنگریان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 12:30
استفاده از حسگر اثر انگشت نوری در صفحه نمایش‌های LCD ممکن شد - تکفارس 

به تازگی شرکت ۳M به فناوری جدیدی دست پیدا کرده است که امکان استفاده سنسور اثر انگشت نوری در زیر صفحه نمایش‌های LCD را فراهم می‌سازد. این ویژگی در گذشته در صفحه نمایش‌های OLED گران‌قیمت استفاده می‌شد. این شرکت ۳M فناوری جدیدی را با نام (Near Infrared Transmission System (NITS اختراع کرده که به کمک آن می‌توان از سنسور اثر انگشت نوری در زیر صفحه نمایش‌های LCD استفاده کرد و دیگر نیازی به صفحه نمایش‌های گران قیمت OLED نیست.

در فناوری سیستم انتقال نزدیک مادون قرمز (NITS) شرکت ۳M یک فیلم نوری بسیار نازک با ابعاد میکرومتری در پشت صفحه نمایش LCD قرار می‌گیرد و استفاده از سنسور اثر انگشت نوری را امکان‌پذیر می‌سازد. فیلم‌های نوری نصب شده بر روی صفحه نمایش‌های LCD قدیمی مانع از انتقال نور برای سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش می‌شدند، به همین دلیل امکان تشخیص اثر انگشت کاربر وجود نداشت. فناوری فیلم نوری شرکت ۳M در طیف مشخصی حدود ۹۷ درصد از نور صفحه نمایش را مسدود می‌کند، اما این نور برای سنسور اینفرارد قابل تشخیص است و در نهایت سنسور نوری مادون قرمز اثر انگشت کاربر را تشخیص می‌دهد.

فناوری NITS شرکت ۳M در صفحه نمایش تبلت، مانیتور، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و هر دستگاه دیگری که به صفحه نمایش LCD مجهز شده باشد، قابل اجرا است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید