هدست AR اپل احتمالا شبیه عینک‌های عادی و سازگار با ۵G خواهد بود - تکفارس 
هدست AR اپل احتمالا شبیه عینک‌های عادی و سازگار با ۵G خواهد بود - تکفارس 

هدست AR اپل احتمالا شبیه عینک‌های عادی و سازگار با ۵G خواهد بود

فاطمه آهنگریان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 20:30
هدست AR اپل احتمالا شبیه عینک‌های عادی و سازگار با ۵G خواهد بود - تکفارس 

شرکت اپل سال‌هاست در حال توسعه دادن به هدست AR خود است، اما اخیرا اطلاعاتی را درباره اینکه کاربران چگونه با این محصول کار می‌کنند، به اشتراک گذاشته است. حالا جزئیات بیشتری درباره این محصول پوشیدنی آشکار شده است.

هدست AR اپل سازگار با ۵G است

جان پروسر (Jon Prosser) افشاگر شناخته شده دنیای فناوری و همچنین کاربر اپلیکیشن یوتیوب، از تلاش اپل برای سازگار کردن هدست واقعیت افزوده خود با شبکه ۵G خبر داده است. پیکربندی دقیق این قابلیت مشخص نشده است اما شرکت اپل ظاهرا از فناوری موج میلی‌متری و زیر ۶ گیگاهرتز در کنار هم استفاده می‌کند تا برقراری ارتباط سریع و پایدار با شبکه تضمین شود.

عینک واقعیت افزوده کوپرتینویی‌ها احتمالا با نام اپل گلسز معرفی خواهد شد. هرچند اپل‌واچ و آیپد در نسخه‌های وای‌فای و سلولی عرضه شده‌اند اما از نظر این افشاگر معروف (پروسر) خبری از نسخه وای‌فای برای این عینک نخواهد بود. این حرکت باعث می‌شود تا محصول مورد‌ نظر برای بسیاری از مشتریان به یک کالای اساسی تبدیل شود.

هدست AR اپل احتمالا شبیه عینک‌های عادی و سازگار با ۵G خواهد بود - تکفارس 

این گجت برای نمایش دقیق اشیاء مجازی به سنسورهای متعددی مجهز خواهد شد، اما از داده‌های گردآوری شده توسط آیفون، اپل‌واچ و اسکنر لیدار نیز بهره خواهد برد. اپل مدتی قبل، آیپد پرو را به این اسکنر مجهز کرده بود. احتمالا در فرایند تنظیم اولیه اپل گلسز به آیفون نیاز داشته باشید اما پس از آن نیازی به حضور گوشی هوشمندتان نخواهد بود.

استفاده از عینک‌های اپل، حول محور سیستم عامل جدید یا UI با نام Starboard می‌گردد. طبق گزارش‌های قبلی، اعلام شده بود که برای نمایش تجربیات مختلف این عینک به کاربر، به کدهای QR نیاز خواهد بود. آن‌طور که پروسر می‌گوید محتوای عینک تنها برای کاربر قابل مشاهده است و افرادی که از سمت مقابل به کاربر می‌نگرند، داده‌ها را مشاهده نخواهند کرد. نکته مهم‌تر اینجا این است که اپل گلسز از نظر طراحی کاملا مشابه عینک‌های معمولی است و هیچ شباهتی به هدست‌های حجیم و پیچیده دیگر نخواهد داشت.

این عینک‌ها برای مصرف‌کنندگان عادی طراحی شده‌اند و لزوما مورد توجه متخصصان قرار نمی‌گیرند، اگرچه ممکن است اپل در صورت مشاهده ظرفیت کافی، این جمعیت را نیز مورد هدف قرار خواهد داد. جان پروسر مدعی است که نمونه‌های اولیه این عینک را در رنگ‌های سفید و مشکی دیده است؛ هرچند ممکن است در نهایت با رنگ‌های دیگر نیز عرضه شوند.

آیا اولین جزئیات این عینک‌ها ماه آینده فاش خواهد شد؟

کمپانی کوپرتینویی هنوز تاریخ دقیقی را برای معرفی این گجت مشخص نکرده است اما گزارش‌های بی‌شماری از احتمال رونمایی آن‌ها در ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ منتشر شده است. از نظر پروسر، این عینک احتمالا در اسفند ماه سال جاری یا خرداد سال آینده معرفی خواهد شد.

هدست AR اپل احتمالا شبیه عینک‌های عادی و سازگار با ۵G خواهد بود - تکفارس 

مموجی میانی مجهز به عینکی است که اعلانی را نشان می‌دهد

این تئوری می‌تواند مبتنی بر دعوتی است که توسط شرکت اپل ارسال شده است که آن شامل یک مموجی (Memoji) است که عینکی به چشم دارد و در عین حال، اعلانی را نشان می‌دهد. این مسئله تنها می‌تواند یک چیز اتفاقی باشد، اما عینک‌هایی که مموجی‌ها می‌پوشند، ظاهرا با هدست‌های واقعی مطابقت دارند. شرکت اپل معمولا معرفی محصولات آینده خود را این‌گونه اطلاع می‌دهند، بنابراین می‌توان گفت که محصول آینده شرکت اپل، هدست واقعیت افزوده خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.