نوکیا ۹٫۳ PureView امکان ضبط ویدئوهای ۸K را فراهم خواهد کرد - تکفارس 
نوکیا ۹٫۳ PureView امکان ضبط ویدئوهای ۸K را فراهم خواهد کرد - تکفارس 

نوکیا ۹٫۳ PureView امکان ضبط ویدئوهای ۸K را فراهم خواهد کرد

افشین نوری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 12:30
نوکیا ۹٫۳ PureView امکان ضبط ویدئوهای ۸K را فراهم خواهد کرد - تکفارس 

شرکت HMD گلوبال بعد از چند سال معرفی گوشی‌های نوکیا با سخت‌افزار قابل‌قبول، پشتیبانی نرم‌افزاری عالی و قیمت‌های رقابتی، حالا به‌سرعت در حال طی کردن مسیر ورود به بخش هندست‌های رده‌بالا است.

در حالیکه دقیقا مشخص نیست چرا این شرکت فنلاندی در زمانی که مشتریان زیادی به سمت گوشی‌های میان‌رده اقتصادی گرایش پیدا کرده‌اند نمی‌تواند میزان عرضه‌ جهانی محصولاتش را افزایش دهد، اما نبود یک هندست رده‌بالا و هیجان‌انگیز نوکیا مطمئنا کار را برای HMD در رقابت با سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و حتی وان پلاس سخت کرده است.

نوکیا ۹٫۳ PureView 5G می‌تواند در بخش دوربین جزو بهترین‌ها باشد

بعد از عدم اقبال مشتریان به نوکیا ۹ PureView، شرکت HMD ظاهرا تصمیم گرفته تا پرچمدار بعدی خود را با قابلیت‌های منحصربه‌فردی معرفی کند.

در حال حاضر بازار دیگر نیازی به یک گوشی گران‌قیمت مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ که شبیه به گلکسی اس۲۰ یا اس ۲۰ اولترا باشد ندارد. بنابراین HMD سعی خواهد کرد تا نوکیا ۹٫۳ PureView 5G را با قابلیت‌های خاصی معرفی کند.

نوکیا ۹٫۳ PureView امکان ضبط ویدئوهای ۸K را فراهم خواهد کرد - تکفارس 

طبق گزارش وب‌سایت NokiaPowerUser، یکی از این قابلیت‌ها ممکن است ضبط ویدئوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه باشد. گرچه وجود چنین قابلیتی هنوز تائید نشده است، اما ظاهرا تست‌های داخلی آن نتایج فوق‌العاده‌ای را نشان داده‌اند.

اگر شایعات قبلی درست باشند، نوکیا ۹٫۳ PureView 5G ممکن است در سه ماهه چهارم امسال معرفی گردد و این بدین معنی است که HMD هنوز زمان زیادی تا کامل‌تر کردن قابلیت‌های ضبط ویدئوی ۸K این گوشی دارد. بد نیست بدانید که این قابلیت روی هر سه مدل سری گلکسی اس۲۰ و همچنین روی گوشی‌های رده‌بالای ال جی V60 ThinQ و شیائومی می ۱۰ وجود دارد.

نوکیا ۹٫۳ PureView روی کاغذ بهتر از اکثر پرچمداران است

لازم به گفتن است که دستگاه‌هایی مانند وان پلاس ۸ و ۸ پرو یا موتورولا اج پلاس دارای قابلیت ضبط ویدئوهای ۴K یا ۶K هستند. البته فناوری ۸K به خاطر مشکل اشغال فضای زیاد و هزینه‌بر بودن، روی هر هندستی نمی‌تواند وجود داشته باشد، اما وجود آن روی هندست آینده‌نگرانه‌ای مانند نوکیا ۹٫۳ PureView 5G می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، به‌ویژه اینکه این گوشی احتمالا دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر، صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، دوربین پنج‌گانه شامل دوربین اولتراواید ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و البته اتصال ۵G خواهد بود.

البته همه این مشخصات و قابلیت ممکن است اجرایی نشوند ولی حداقل در مورد یک چیز مطمئن هستیم و آن اینکه نوکیا ۹٫۳ PureView 5G عکس‌های بهتری نسبت به مدل قبلی خود یعنی نوکیا ۹ PureView در هر شرایط عکاسی خواهد گرفت.

بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا HMD واقعا می‌تواند رقیب جدی برای شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل باشد. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا سری آیفون ۱۲ قادر به ضبط ویدئوهای ۸K خواهد بود یا نه، اما این قابلیت و البته یک طراحی بدون ناچ و بدون هول پانچ می‌تواند یک نقطه شروع خوب برای نوکیا ۹٫۳ PureView باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید